Komunikaty PR

Osiem zdjęć w osiem godzin Zbliża się Warszawski Maraton Fotograficzny 2022

2022-08-25  |  17:00
Biuro prasowe

Tegoroczna edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego odbędzie się już w sobotę, 10 września. Na ulice stolicy wyruszy kilkuset amatorów fotografii, których zadaniem będzie zrobienie 8 zdjęć w 8 godzin. Po raz pierwszy w historii konkursu fotografie można będzie wykonać także telefonem komórkowym czy tabletem. To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Green Caffè Nero pod Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy. Zapisy trwają do 4 września.

Fotografuj i zwiedzaj – światowy format po raz kolejny w Warszawie
Maraton Fotograficzny to impreza międzynarodowa, znana na świecie pod nazwą „Photomarathon". Od lat organizowana jest w takich miastach jak Berlin, Sztokholm czy Szanghaj. Jej fani podróżują od kraju do kraju, podobnie jak uczestnicy maratonów biegowych, aby wziąć udział w tym wydarzeniu w różnych miejscach i poznawać ich lokalną kulturę. 


„Miałem okazję zasiadać w jury poprzednich edycji imprezy, które odbyły się w 2018 i 2019 r. Cieszę się, że po trzech latach przerwy Warszawski Maraton Fotograficzny powraca do kalendarza wydarzeń w stolicy i że mogę przewodniczyć obradom Jury w tym roku” – mówi Marek Grygiel, fotograf, polski historyk sztuki, kurator licznych wystaw, redaktor portalu fototapeta.art.pl.  Konkurs od początku skupia znane w fotograficznym świecie nazwiska. W tej edycji do grona jurorów należą także: Chris Niedenthal – jeden z najbardziej znanych fotografów europejskich, laureat nagrody World Press Photo, Beata Łyżwa – kierująca działem foto w Gazecie Wyborczej, reporter i artysta-fotograf Mikołaj Grynberg, Filip Siemaszko – kontynuator rodzinnych tradycji fotograficznych oraz Adam Erdheim – fotograf, który popularyzuje ideę fotomaratonu w Polsce. 


Organizatorem imprezy od pierwszej edycji jest Green Caffè Nero, popularna sieć kawiarni. „Od zawsze inicjatywy kulturalne są nam bliskie, dlatego bez wahania podjęliśmy się organizacji Maratonu Fotograficznego. Mamy blisko 60 kawiarni w różnych zakątkach stolicy i wierzymy, że konkursy takie jak Maraton pomagają tworzyć tkankę miejską, odkrywać nieznane zakamarki miasta i integrować społeczność” – mówi Ewelina Karpińska, odpowiedzialna za marketing Green Caffè Nero i organizację Fotomaratonu.

 
Kreatywna wizja stolicy w 8 kadrach bez retuszu

Maraton wystartuje w samo południe 10 września, a zakończy się o godzinie 20:00. W tym czasie uczestnicy mają za zadanie wyruszyć w miasto w poszukiwaniu najbardziej inspirujących, zaskakujących i nietypowych kadrów, z których stworzą swoją popisową galerię 8 ujęć. Konkurs adresowany jest zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do nie związanych z tym zawodem pasjonatów amatorów. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Pokojowo różnorodni", a szczegółowe tematy zdjęć pozostają tajemnicą aż do rozpoczęcia maratonu.  Uczestników ograniczać będzie jedynie czas i wyobraźnia oraz podstawowa zasada Maratonu - brak postprodukcji wykonanych zdjęć.


„Liczy się pomysł, interpretacja, jakość, które na koniec oceni jury, przyznając wyjątkowe nagrody. Jeden z naszych partnerów wypożycza nieodpłatnie uczestnikom maratonu wysokiej klasy obiektywy, ale o wygranej z pewnością nie zdecyduje sprzęt, a umiejętność uchwycenia tego wyjątkowego kadru" - podkreśla Chris Niedenthal, członek jury. 


Jak dołączyć do fotograficznego wyścigu?
Zapisy do konkursu trwają do 4 września lub do wyczerpania 500 miejsc, przeznaczonych dla uczestników. Aby dołączyć do wydarzenia należy dokonać rejestracji poprzez platformę EVENEA: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2022. Uczestnicy uiszczają opłatę rejestracyjną w wysokości 64,99 zł plus opłaty serwisowe według cennika EVENEA.


Laureaci konkursu, a więc troje autorów najwyżej ocenionych galerii oraz ośmioro fotografów wyróżnionych w poszczególnych kategoriach zostaną wybrani przez jury. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w Pałacu Kultury i Nauki 12 października 2022 r. 


Nagrody w konkursie o wartości od 1 do 3 tys. zł funduje Organizator oraz Partnerzy. Partnerem głównym jest Warszawski Oddział PTTK. Stroną technologiczną wydarzenia opiekuje się Inteligent Technologies S.A. Partnerem Medialnym wydarzenia jest Wyborcza.pl - Warszawa. Do grona pozostałych Partnerów wydarzenia należą: Canon Polska, Sigma Sklep, Fotoforma, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Muzyczny Roma, Fundacja Shalom oraz Galeria sztuki Le Guern. Honorowy Patronat nad imprezą objął Prezydent M. St. Warszawy Rafał Trzaskowski.

Więcej informacji o Maratonie: 
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl   
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/warszawskimaratonfotograficzny2022 

 

Dodatkowych informacji udziela:
Ewelina Karpińska | Head of Brand & Marketing
e: ewelina.karpinska@greencaffenero.com | w: www.greencaffenero.pl
m: +48 515 154 271

 


O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 69 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje. 
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.