Komunikaty PR

Osiem zdjęć w osiem godzin Zbliża się Warszawski Maraton Fotograficzny 2022

2022-08-25  |  17:00
Biuro prasowe

Tegoroczna edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego odbędzie się już w sobotę, 10 września. Na ulice stolicy wyruszy kilkuset amatorów fotografii, których zadaniem będzie zrobienie 8 zdjęć w 8 godzin. Po raz pierwszy w historii konkursu fotografie można będzie wykonać także telefonem komórkowym czy tabletem. To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Green Caffè Nero pod Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy. Zapisy trwają do 4 września.

Fotografuj i zwiedzaj – światowy format po raz kolejny w Warszawie
Maraton Fotograficzny to impreza międzynarodowa, znana na świecie pod nazwą „Photomarathon". Od lat organizowana jest w takich miastach jak Berlin, Sztokholm czy Szanghaj. Jej fani podróżują od kraju do kraju, podobnie jak uczestnicy maratonów biegowych, aby wziąć udział w tym wydarzeniu w różnych miejscach i poznawać ich lokalną kulturę. 


„Miałem okazję zasiadać w jury poprzednich edycji imprezy, które odbyły się w 2018 i 2019 r. Cieszę się, że po trzech latach przerwy Warszawski Maraton Fotograficzny powraca do kalendarza wydarzeń w stolicy i że mogę przewodniczyć obradom Jury w tym roku” – mówi Marek Grygiel, fotograf, polski historyk sztuki, kurator licznych wystaw, redaktor portalu fototapeta.art.pl.  Konkurs od początku skupia znane w fotograficznym świecie nazwiska. W tej edycji do grona jurorów należą także: Chris Niedenthal – jeden z najbardziej znanych fotografów europejskich, laureat nagrody World Press Photo, Beata Łyżwa – kierująca działem foto w Gazecie Wyborczej, reporter i artysta-fotograf Mikołaj Grynberg, Filip Siemaszko – kontynuator rodzinnych tradycji fotograficznych oraz Adam Erdheim – fotograf, który popularyzuje ideę fotomaratonu w Polsce. 


Organizatorem imprezy od pierwszej edycji jest Green Caffè Nero, popularna sieć kawiarni. „Od zawsze inicjatywy kulturalne są nam bliskie, dlatego bez wahania podjęliśmy się organizacji Maratonu Fotograficznego. Mamy blisko 60 kawiarni w różnych zakątkach stolicy i wierzymy, że konkursy takie jak Maraton pomagają tworzyć tkankę miejską, odkrywać nieznane zakamarki miasta i integrować społeczność” – mówi Ewelina Karpińska, odpowiedzialna za marketing Green Caffè Nero i organizację Fotomaratonu.

 
Kreatywna wizja stolicy w 8 kadrach bez retuszu

Maraton wystartuje w samo południe 10 września, a zakończy się o godzinie 20:00. W tym czasie uczestnicy mają za zadanie wyruszyć w miasto w poszukiwaniu najbardziej inspirujących, zaskakujących i nietypowych kadrów, z których stworzą swoją popisową galerię 8 ujęć. Konkurs adresowany jest zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do nie związanych z tym zawodem pasjonatów amatorów. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Pokojowo różnorodni", a szczegółowe tematy zdjęć pozostają tajemnicą aż do rozpoczęcia maratonu.  Uczestników ograniczać będzie jedynie czas i wyobraźnia oraz podstawowa zasada Maratonu - brak postprodukcji wykonanych zdjęć.


„Liczy się pomysł, interpretacja, jakość, które na koniec oceni jury, przyznając wyjątkowe nagrody. Jeden z naszych partnerów wypożycza nieodpłatnie uczestnikom maratonu wysokiej klasy obiektywy, ale o wygranej z pewnością nie zdecyduje sprzęt, a umiejętność uchwycenia tego wyjątkowego kadru" - podkreśla Chris Niedenthal, członek jury. 


Jak dołączyć do fotograficznego wyścigu?
Zapisy do konkursu trwają do 4 września lub do wyczerpania 500 miejsc, przeznaczonych dla uczestników. Aby dołączyć do wydarzenia należy dokonać rejestracji poprzez platformę EVENEA: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2022. Uczestnicy uiszczają opłatę rejestracyjną w wysokości 64,99 zł plus opłaty serwisowe według cennika EVENEA.


Laureaci konkursu, a więc troje autorów najwyżej ocenionych galerii oraz ośmioro fotografów wyróżnionych w poszczególnych kategoriach zostaną wybrani przez jury. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w Pałacu Kultury i Nauki 12 października 2022 r. 


Nagrody w konkursie o wartości od 1 do 3 tys. zł funduje Organizator oraz Partnerzy. Partnerem głównym jest Warszawski Oddział PTTK. Stroną technologiczną wydarzenia opiekuje się Inteligent Technologies S.A. Partnerem Medialnym wydarzenia jest Wyborcza.pl - Warszawa. Do grona pozostałych Partnerów wydarzenia należą: Canon Polska, Sigma Sklep, Fotoforma, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Muzyczny Roma, Fundacja Shalom oraz Galeria sztuki Le Guern. Honorowy Patronat nad imprezą objął Prezydent M. St. Warszawy Rafał Trzaskowski.

Więcej informacji o Maratonie: 
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl   
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/warszawskimaratonfotograficzny2022 

 

Dodatkowych informacji udziela:
Ewelina Karpińska | Head of Brand & Marketing
e: ewelina.karpinska@greencaffenero.com | w: www.greencaffenero.pl
m: +48 515 154 271

 


O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 69 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje. 
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.