Osiem zdjęć w osiem godzin Zbliża się Warszawski Maraton Fotograficzny 2022
Tegoroczna edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego odbędzie się już w sobotę, 10 września. Na ulice stolicy wyruszy kilkuset amatorów fotografii, których zadaniem będzie zrobienie 8 zdjęć w 8 godzin. Po raz pierwszy w historii konkursu fotografie można będzie wykonać także telefonem komórkowym czy tabletem. To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Green Caffè Nero pod Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy. Zapisy trwają do 4 września.
Fotografuj i zwiedzaj – światowy format po raz kolejny w Warszawie
Maraton Fotograficzny to impreza międzynarodowa, znana na świecie pod nazwą „Photomarathon". Od lat organizowana jest w takich miastach jak Berlin, Sztokholm czy Szanghaj. Jej fani podróżują od kraju do kraju, podobnie jak uczestnicy maratonów biegowych, aby wziąć udział w tym wydarzeniu w różnych miejscach i poznawać ich lokalną kulturę.
„Miałem okazję zasiadać w jury poprzednich edycji imprezy, które odbyły się w 2018 i 2019 r. Cieszę się, że po trzech latach przerwy Warszawski Maraton Fotograficzny powraca do kalendarza wydarzeń w stolicy i że mogę przewodniczyć obradom Jury w tym roku” – mówi Marek Grygiel, fotograf, polski historyk sztuki, kurator licznych wystaw, redaktor portalu fototapeta.art.pl. Konkurs od początku skupia znane w fotograficznym świecie nazwiska. W tej edycji do grona jurorów należą także: Chris Niedenthal – jeden z najbardziej znanych fotografów europejskich, laureat nagrody World Press Photo, Beata Łyżwa – kierująca działem foto w Gazecie Wyborczej, reporter i artysta-fotograf Mikołaj Grynberg, Filip Siemaszko – kontynuator rodzinnych tradycji fotograficznych oraz Adam Erdheim – fotograf, który popularyzuje ideę fotomaratonu w Polsce.
Organizatorem imprezy od pierwszej edycji jest Green Caffè Nero, popularna sieć kawiarni. „Od zawsze inicjatywy kulturalne są nam bliskie, dlatego bez wahania podjęliśmy się organizacji Maratonu Fotograficznego. Mamy blisko 60 kawiarni w różnych zakątkach stolicy i wierzymy, że konkursy takie jak Maraton pomagają tworzyć tkankę miejską, odkrywać nieznane zakamarki miasta i integrować społeczność” – mówi Ewelina Karpińska, odpowiedzialna za marketing Green Caffè Nero i organizację Fotomaratonu.
Kreatywna wizja stolicy w 8 kadrach bez retuszu
Maraton wystartuje w samo południe 10 września, a zakończy się o godzinie 20:00. W tym czasie uczestnicy mają za zadanie wyruszyć w miasto w poszukiwaniu najbardziej inspirujących, zaskakujących i nietypowych kadrów, z których stworzą swoją popisową galerię 8 ujęć. Konkurs adresowany jest zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do nie związanych z tym zawodem pasjonatów amatorów. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Pokojowo różnorodni", a szczegółowe tematy zdjęć pozostają tajemnicą aż do rozpoczęcia maratonu. Uczestników ograniczać będzie jedynie czas i wyobraźnia oraz podstawowa zasada Maratonu - brak postprodukcji wykonanych zdjęć.
„Liczy się pomysł, interpretacja, jakość, które na koniec oceni jury, przyznając wyjątkowe nagrody. Jeden z naszych partnerów wypożycza nieodpłatnie uczestnikom maratonu wysokiej klasy obiektywy, ale o wygranej z pewnością nie zdecyduje sprzęt, a umiejętność uchwycenia tego wyjątkowego kadru" - podkreśla Chris Niedenthal, członek jury.
Jak dołączyć do fotograficznego wyścigu?
Zapisy do konkursu trwają do 4 września lub do wyczerpania 500 miejsc, przeznaczonych dla uczestników. Aby dołączyć do wydarzenia należy dokonać rejestracji poprzez platformę EVENEA: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2022. Uczestnicy uiszczają opłatę rejestracyjną w wysokości 64,99 zł plus opłaty serwisowe według cennika EVENEA.
Laureaci konkursu, a więc troje autorów najwyżej ocenionych galerii oraz ośmioro fotografów wyróżnionych w poszczególnych kategoriach zostaną wybrani przez jury. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w Pałacu Kultury i Nauki 12 października 2022 r.
Nagrody w konkursie o wartości od 1 do 3 tys. zł funduje Organizator oraz Partnerzy. Partnerem głównym jest Warszawski Oddział PTTK. Stroną technologiczną wydarzenia opiekuje się Inteligent Technologies S.A. Partnerem Medialnym wydarzenia jest Wyborcza.pl - Warszawa. Do grona pozostałych Partnerów wydarzenia należą: Canon Polska, Sigma Sklep, Fotoforma, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Muzyczny Roma, Fundacja Shalom oraz Galeria sztuki Le Guern. Honorowy Patronat nad imprezą objął Prezydent M. St. Warszawy Rafał Trzaskowski.
Więcej informacji o Maratonie:
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/warszawskimaratonfotograficzny2022
Dodatkowych informacji udziela:
Ewelina Karpińska | Head of Brand & Marketing
e: ewelina.karpinska@greencaffenero.com | w: www.greencaffenero.pl
m: +48 515 154 271
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej założycielom: oferowaniu najlepszej kawy i tworzeniu kameralnej, domowej atmosfery, w której można się delektować kawą. Green Caffè Nero posiada 69 kawiarni w Polsce, a każda z nich została zaprojektowana w niepowtarzalny sposób, aby odzwierciedlać charakter lokalnej społeczności oraz tradycje miejsca, w którym się znajduje.
www.greencaffenero.pl
https://www.facebook.com/greencoffeepl
https://www.instagram.com/greencaffenero_/
![Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_998372210,w_224,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
![Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni](/files/_uploaded/glownekonf_816214440,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
![NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA](/files/_uploaded/glownekonf_1762948436,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.