Osiem zdjęć w osiem godzin Zbliża się Warszawski Maraton Fotograficzny 2022
Katarzyna Matczuk
Planet Partners sp.z.o.o.
Grodzka, 42/1
31-044 Kraków
k.matczuk|planetpartners.pl| |k.matczuk|planetpartners.pl
+48 666 300 014
https://planetpartners.pl/
Tegoroczna edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego odbędzie się już w sobotę, 10 września. Na ulice stolicy wyruszy kilkuset amatorów fotografii, których zadaniem będzie zrobienie 8 zdjęć w 8 godzin. Po raz pierwszy w historii konkursu fotografie można będzie wykonać także telefonem komórkowym czy tabletem. To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Green Caffè Nero pod Honorowym Patronatem Prezydenta M. St. Warszawy. Zapisy trwają do 4 września.
Fotografuj i zwiedzaj – światowy format po raz kolejny w Warszawie
Maraton Fotograficzny to impreza międzynarodowa, znana na świecie pod nazwą „Photomarathon". Od lat organizowana jest w takich miastach jak Berlin, Sztokholm czy Szanghaj. Jej fani podróżują od kraju do kraju, podobnie jak uczestnicy maratonów biegowych, aby wziąć udział w tym wydarzeniu w różnych miejscach i poznawać ich lokalną kulturę.
Miałem okazję zasiadać w jury poprzednich edycji imprezy, które odbyły się w 2018 i 2019 r. Cieszę się, że po trzech latach przerwy Warszawski Maraton Fotograficzny powraca do kalendarza wydarzeń w stolicy i że mogę przewodniczyć obradom Jury w tym roku – mówi Marek Grygiel, fotograf, polski historyk sztuki, kurator licznych wystaw, redaktor portalu fototapeta.art.pl.
Konkurs od początku skupia znane w fotograficznym świecie nazwiska. W tej edycji do grona jurorów należą także: Chris Niedenthal – jeden z najbardziej znanych fotografów europejskich, laureat nagrody World Press Photo, Beata Łyżwa – kierująca działem foto w Gazecie Wyborczej, reporter i artysta-fotograf Mikołaj Grynberg, Filip Siemaszko – kontynuator rodzinnych tradycji fotograficznych oraz Adam Erdheim – fotograf, który popularyzuje ideę fotomaratonu w Polsce.
Organizatorem imprezy od pierwszej edycji jest Green Caffè Nero, popularna sieć kawiarni.
Od zawsze inicjatywy kulturalne są nam bliskie, dlatego bez wahania podjęliśmy się organizacji Maratonu Fotograficznego. Mamy blisko 60 kawiarni w różnych zakątkach stolicy i wierzymy, że konkursy takie jak Maraton pomagają tworzyć tkankę miejską, odkrywać nieznane zakamarki miasta i integrować społeczność – mówi Ewelina Karpińska, odpowiedzialna za marketing Green Caffè Nero i organizację Fotomaratonu.
Kreatywna wizja stolicy w 8 kadrach bez retuszu
Maraton wystartuje w samo południe 10 września, a zakończy się o godzinie 20:00. W tym czasie uczestnicy mają za zadanie wyruszyć w miasto w poszukiwaniu najbardziej inspirujących, zaskakujących i nietypowych kadrów, z których stworzą swoją popisową galerię 8 ujęć. Konkurs adresowany jest zarówno do profesjonalnych fotografów, jak i do nie związanych z tym zawodem pasjonatów amatorów. Temat przewodni tegorocznej edycji to „Pokojowo różnorodni", a szczegółowe tematy zdjęć pozostają tajemnicą aż do rozpoczęcia maratonu. Uczestników ograniczać będzie jedynie czas i wyobraźnia oraz podstawowa zasada Maratonu - brak postprodukcji wykonanych zdjęć.
Liczy się pomysł, interpretacja, jakość, które na koniec oceni jury, przyznając wyjątkowe nagrody. Jeden z naszych partnerów wypożycza nieodpłatnie uczestnikom maratonu wysokiej klasy obiektywy, ale o wygranej z pewnością nie zdecyduje sprzęt, a umiejętność uchwycenia tego wyjątkowego kadru - podkreśla Chris Niedenthal, członek jury.
Jak dołączyć do fotograficznego wyścigu?
Zapisy do konkursu trwają do 4 września lub do wyczerpania 500 miejsc, przeznaczonych dla uczestników. Aby dołączyć do wydarzenia należy dokonać rejestracji poprzez platformę EVENEA: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2022.
Uczestnicy uiszczają opłatę rejestracyjną w wysokości 64,99 zł plus opłaty serwisowe według cennika EVENEA.
Laureaci konkursu, a więc troje autorów najwyżej ocenionych galerii oraz ośmioro fotografów wyróżnionych w poszczególnych kategoriach zostaną wybrani przez jury. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w Pałacu Kultury i Nauki 12 października 2022 r.
Nagrody w konkursie o wartości od 1 do 3 tys. zł funduje Organizator oraz Partnerzy. Partnerem głównym jest Warszawski Oddział PTTK. Stroną technologiczną wydarzenia opiekuje się Inteligent Technologies S.A. Partnerem Medialnym wydarzenia jest Wyborcza.pl - Warszawa. Do grona pozostałych Partnerów wydarzenia należą: Canon Polska, Sigma Sklep, Fotoforma, Pałac Kultury i Nauki, Teatr Muzyczny Roma, Fundacja Shalom oraz Galeria sztuki Le Guern. Honorowy Patronat nad imprezą objął Prezydent M. St. Warszawy Rafał Trzaskowski.
Więcej informacji o Maratonie:
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/warszawskimaratonfotograficzny2022
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.