Otwarcie wystawy "Ikony" Maxa Ławrynowicza
Buntowniczki, obiekty westchnień, znane wszystkim kobiety legendy. Kim tak naprawdę są? Jakie skrywają emocje? Odpowiedź na te i inne pytania uchwycił Maximilian Ławrynowicz w wystawie fotografii portretowej “Ikony” - kolejnej odsłonie Projektu Kobiety. To już szósta edycja tego wydarzenia artystycznego, którego twarzą w tym roku jest Joanna Koroniewska. Do zobaczenia od 3.06 w warszawskiej Hali Koszyki.
Kobiety legendy, ubrane w szaty wyobrażeń, ról i oczekiwań. Postrzegane jako awanturnice, skandalistki, ikony seksu. Budzące kontrowersje, jednoznaczne skojarzenia, nieszczęśliwe, ale odważne. Najnowsza wystawa fotograficzna “Ikony” to ukłon w stronę kobiecej niedoskonałości i nieoczywistości. Maximilian Ławrynowicz autor projektu oraz założyciel Fundacji Projekt Kobiety zabierze wszystkich obecnych w podróż po życiorysach kobiet legendarnych, a także spróbuje odnaleźć odpowiedź na pytanie co było w nich takiego, że nie możemy o nich zapomnieć?
Wystawę otworzył wernisaż, na którym nie zabrakło gwiazd biorących udział w tegorocznej edycji, w tym twarzy wystawy aktorki Joanny Koroniewskiej.
- W tym roku postawiliśmy na kobiety legendy, okryte nutami tajemniczości, budzące kontrowersje. “Ikony” to nieoczywiste portrety kobiet, cenione, znane, ale tak samo kruche i wrażliwe. Ogromnie się cieszę, że kolejny raz zaufały nam tak wspaniałe osoby. Każda z nich ma wiele sukcesów na swoim koncie, każda z nich jest autentyczną kobietą, zbudowaną z emocji i prawdy. Nieprzypadkowo Olga Bończyk, czy Asia Koroniewska znalazły się na portretach w tej właśnie odsłonie wystawy - mówi sam Maximilian Ławrynowicz.
Być kobietą
Projekt Kobiety to flagowy projekt fundacji, który powstał na podwalinach cyklu fotograficznego o tej samej nazwie. Wystawę charakteryzuje zmienna stylistyka i tematyka, ale jeden motyw pozostaje niezmienny - wizerunek kobiety. Tegoroczna wystawa pt. “Ikony” to już szósta odsłona autorskiego projektu Maximiliana Ławrynowicz. W poprzednich częściach fotograf ukazał portrety kobiet jako “Kobiety zbrodniarzy”, “Kobiety władzy”, “Piękno” czy “Biesy Polskie”. Na przestrzeni lat projekt stał się jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń w kraju, a same wernisaże wystaw na stałe wpisały się w artystyczne życie Warszawy. “Ikony” będzie można oglądać w warszawskiej Hali Koszyki od 3 czerwca 2021 r.
Partnerami projektu są m.in. Dior, Oeparol, Gold, Clochee, uPacjenta, Karolina Wilczek Costume Designer, Magdalena Kapuścinska Make up Artist.
---
Fundacja Projekt Kobiety powstała aby walczyć z wypaczonym pojęciem feminizmu. Kobiety sukcesu, silne, niezłomne często postrzegane są jako nieczułe, pozbyte emocji, przybierające męską postawę. Fundacja językiem sztuki odczarowuje ten mylny obraz. Kobieta niezależna, twarda, to też kobieta empatyczna, wrażliwa, otwarta na kompromis, a przy tym kobieca. Po prostu prawdziwa. Do działań fundacji należą eventy obejmujące wystawy, wernisaże, wydarzenia artystyczne, spotkania, wydawanie albumów artystycznych i e-booków. A także projekty cykliczne, m.in. wspomniany już flagowy projekt “Projekt Kobiety” oraz “Babiniec”, “Tabu”, czy “Skazy”. Organizacja raz w roku także przyznaje statuetkę “Trzy Majory” za promowanie szeroko pojętej kobiecości w kulturze, sztuce i życiu publicznym. Fundację w działaniach wspierają także ambasadorki honorowe, m.in. Barbara Kurdej-Szatan, Maria Sadowska, Anna Czartoryska-Niemczycka, Paulina Holtz, Honorata Witańska, Helena Norowicz.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.