Komunikaty PR

Otwarcie wystawy "Ikony" Maxa Ławrynowicza

2021-06-03  |  12:30
Biuro prasowe

Buntowniczki, obiekty westchnień, znane wszystkim kobiety legendy. Kim tak naprawdę są? Jakie skrywają emocje? Odpowiedź na te i inne pytania uchwycił Maximilian Ławrynowicz w wystawie fotografii portretowej “Ikony” - kolejnej odsłonie Projektu Kobiety. To już szósta edycja tego wydarzenia artystycznego, którego twarzą w tym roku jest Joanna Koroniewska. Do zobaczenia od 3.06 w warszawskiej Hali Koszyki.

Kobiety legendy, ubrane w szaty wyobrażeń, ról i oczekiwań. Postrzegane jako awanturnice, skandalistki, ikony seksu. Budzące kontrowersje, jednoznaczne skojarzenia, nieszczęśliwe, ale odważne. Najnowsza wystawa fotograficzna “Ikony”  to ukłon w stronę kobiecej niedoskonałości i nieoczywistości. Maximilian Ławrynowicz autor projektu oraz założyciel Fundacji Projekt Kobiety zabierze wszystkich obecnych w podróż po życiorysach kobiet legendarnych, a także spróbuje odnaleźć odpowiedź na pytanie co było w nich takiego, że nie możemy o nich zapomnieć? 

Wystawę otworzył wernisaż, na którym nie zabrakło gwiazd biorących udział w tegorocznej edycji, w tym twarzy wystawy aktorki Joanny Koroniewskiej. 

 

  • W tym roku postawiliśmy na kobiety legendy, okryte nutami tajemniczości, budzące kontrowersje. “Ikony” to nieoczywiste portrety kobiet, cenione, znane, ale tak samo kruche i wrażliwe. Ogromnie się cieszę, że kolejny raz zaufały nam tak wspaniałe osoby. Każda z nich ma wiele sukcesów na swoim koncie, każda z nich jest autentyczną kobietą, zbudowaną z emocji i prawdy. Nieprzypadkowo Olga Bończyk, czy Asia Koroniewska znalazły się na portretach w tej właśnie odsłonie wystawy - mówi sam Maximilian Ławrynowicz.

 

Być kobietą

Projekt Kobiety to flagowy projekt fundacji, który powstał na podwalinach cyklu fotograficznego o tej samej nazwie. Wystawę charakteryzuje zmienna stylistyka i tematyka, ale jeden motyw pozostaje niezmienny - wizerunek kobiety. Tegoroczna wystawa  pt. “Ikony”  to już szósta odsłona autorskiego projektu Maximiliana Ławrynowicz. W poprzednich częściach fotograf ukazał portrety kobiet jako “Kobiety zbrodniarzy”, “Kobiety władzy”, “Piękno” czy “Biesy Polskie”.  Na przestrzeni lat projekt stał się jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń w kraju, a same wernisaże wystaw na stałe wpisały się w artystyczne życie Warszawy.  “Ikony” będzie można oglądać w warszawskiej Hali Koszyki od 3 czerwca 2021 r. 

 

Partnerami projektu są m.in. Dior, Oeparol, Gold, Clochee, uPacjenta, Karolina Wilczek Costume Designer, Magdalena Kapuścinska Make up Artist.

---

 

Fundacja Projekt Kobiety powstała aby walczyć z wypaczonym pojęciem feminizmu. Kobiety sukcesu, silne, niezłomne często postrzegane są jako nieczułe, pozbyte emocji, przybierające męską postawę. Fundacja językiem sztuki odczarowuje ten mylny obraz. Kobieta niezależna, twarda, to też kobieta empatyczna, wrażliwa, otwarta na kompromis, a przy tym kobieca. Po prostu prawdziwa. Do działań fundacji należą eventy obejmujące wystawy, wernisaże, wydarzenia artystyczne, spotkania, wydawanie albumów artystycznych i e-booków. A także projekty cykliczne, m.in. wspomniany już flagowy projekt “Projekt Kobiety” oraz “Babiniec”, “Tabu”, czy “Skazy”. Organizacja raz w roku także przyznaje statuetkę “Trzy Majory” za promowanie szeroko pojętej kobiecości w kulturze, sztuce i życiu publicznym. Fundację w działaniach wspierają także ambasadorki honorowe, m.in. Barbara Kurdej-Szatan, Maria Sadowska, Anna Czartoryska-Niemczycka, Paulina Holtz, Honorata Witańska, Helena Norowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.