„PIELĘGNIARKI NA LINII FRONTU” – najnowsza wystawa na Placu Zamkowym w Warszawie
W czasie, kiedy dostajemy coraz bardziej niepokojące informacje na temat pandemii w naszym kraju, warto poświęcić chwilę na refleksję i obejrzeć wyjątkowe fotografie tworzące wystawę pt. „Pielęgniarki na linii frontu”. Wystawa autorstwa Andrzeja Trawińskiego jest częścią reportażu, który był realizowany w ekstremalnych warunkach.
Nadzwyczajna wartość artystyczna i naukowa zdjęć została doceniona przez międzynarodowe środowisko fotograficzne - International Photography Awards™ w 2021 roku.
Reportaż zostanie opublikowany w albumowym wydawnictwie książkowym.
Mecenasem wystawy jest firma Polski Lek.
Patronat medialny objęły: Filmowe Centrum Festiwalowe, Foto Kurier, Leica 6 x 7 Gallery Warszawa, Optyczne.pl.
Wystawa pt. „Pielęgniarki na linii frontu” będzie dostępna w dniach 6-26 listopada 2021 r. w Warszawie na pl. Zamkowym, na tarasie widokowym nad trasą WZ.
Jesienny spacer to wspaniała okazja, żeby zobaczyć efekty pracy Andrzeja Trawińskiego. Autor w ekstremalnych warunkach ścisłych środków ochronnych – na średnioformatowych negatywach Kodak Vision 3, Kodak Portra oraz Ilford XP2, które wraz aparatami podlegały wahadłowym cyklom kwarantanny – dokumentował pracę pielęgniarek na Oddziale Intensywnej Terapii COVID-19 Wojewódzkiego Szpitala w Tarnobrzegu. Ten reportaż jest zapisem walki o życie. Możemy zobaczyć trzy pokolenia żeńskiego personelu medycznego, które nie ustają w wysiłkach, żeby ratować pacjentów.
„To wspaniała wystawa zmuszająca do refleksji. Niesie ze sobą olbrzymie emocje. Te fotografie są na tyle mocne i oczywiste, że słowa po prostu przestają być potrzebne” – mówi Szymon Glonek, prezes Fundacji UFF – organizatora wystawy.
Fundacja UFF jest organizacją non profit, która zajmuje się popularyzowaniem wiedzy o fotografii i jej roli. Przy okazji swoich aktywności organizuje zbiórki publiczne, a z pozyskanych w ten sposób środków organizuje warsztaty fotograficzne dla dzieci i młodzieży. Podczas warsztatów młodzi ludzie dowiadują się wiele o pracy fotografa, który często musi radzić sobie w ekstremalnych warunkach, i po prostu uczą się fotografować.
„Poprzez objęcie mecenatu nad wystawą chcieliśmy podkreślić, że każdy pracownik służby zdrowia jest dla nas bardzo ważny i że mocno wspieramy pielęgniarki, które walczą na pierwszej linii frontu. Jako firma Polski Lek staramy się wspierać środowisko medyczne, działając w wielu projektach społecznych, takich jak Oko na Malucha, Szkoła Rodzenia Prenalen czy Akademia Rodziców Bobolen. Jesteśmy też otwarci na nowe inicjatywy skierowane zarówno do medyków, jak i pacjentów” – podkreśla Elżbieta Gugulska, Dyrektor Generalny Polski Lek.
Wystawa składa się z 20 zdjęć i można ją obejrzeć do 26 listopada w Warszawie na Placu Zamkowym.
Andrzej Trawiński – urodzony w 1987 roku, fotograf reportażysta, dokumentalista z medycznym wykształceniem. Nagrodzony wyróżnieniem przez International Photography Awards™ 2021. Fotografuje od wczesnej młodości – portret, polski jazz oraz szeroko rozumianą scenę muzyki współczesnej. Obecnie zaangażowany w wieloletnie cykle reportaży fotograficznych. W pracy łączy zamiłowanie do cyfrowych aparatów Leica i klasycznych analogowych konstrukcji średniego formatu. Uczestnik i współorganizator festiwali związanych z fotografią. O sobie mówi: "Jestem fotografikiem poszukującym społecznego kontekstu. To, co trwałe w ludzkiej historii, jest zawsze wynikiem pracy
w grupie. Współdziałanie pomaga nieustannie przekraczać ciasne przyzwyczajenia – pozwala spojrzeć szerzej i głębiej".
Fundacja UFF – zajmuje się edukacją wizualną i estetyczną dzieci i młodzieży. Główne działania Fundacji to warsztaty fotograficzne i filmowe, spotkania z twórcami, fotografami, operatorami i reżyserami. Główny program, jaki obecnie prowadzi Fundacja, to warsztaty „Fotograficzna Podstawówka", w których wzięło już udział 1435 dzieci z warszawskich szkół podstawowych. W lipcu i sierpniu 2021 r. wraz z fotografem Adamem Nurkiewiczem przygotowała wystawę „Sport Olimpijski”, która była prezentowana na placu Zamkowym w Warszawie.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.