Komunikaty PR

Pierwsi goście zwiedzili wystawę „Kaplica Sykstyńska. Dziedzictwo”

2023-11-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

W dniach 15-16 listopada 2023 roku odbyły się prapremiera wystawy „Kaplica Sykstyńska. Dziedzictwo”. Artyści, historycy sztuki, przedstawiciele świata kultury oraz prominenci kościelni jako pierwsi zapoznali się z tym wyjątkowym, immersyjnym projektem. Wystawa dla zwiedzających otworzyła swoje podwoje w Warszawie w ostatnią sobotę, 18 listopada, a zamknie je 10 lutego 2024 r.

W obu prapremierach łącznie wzięło udział ponad dwieście osób, które jako pierwsze mogły zwiedzić multisensoryczny i edukacyjny pokaz odzwierciedlający w najdrobniejszych detalach Kaplicę. Podczas 90-minutowego, zapierającego dech w piersiach pokazu, goście zapoznali się z projektem, którego świat jeszcze nigdy nie widział. Warszawa jako pierwsze miasto ma taką możliwość, nie dziwi zatem, że przez cały weekend kolejka na wystawę była długa jak w Watykanie.

W premierze wzięli udział historycy sztuki, artyści, ludzie świata kultury – mistrzowie w swoim fachu. Obecny był między innymi artysta uznany międzynarodowo – Wojciech Siudmak, Mateusz Damięcki z żoną, Jaga Hupało czy Joanna Racewicz. Nie zabrakło także prominentów związanych z Kościołem, którzy podziwiali freski Michała Anioła oraz repliki jego najsłynniejszych rzeźb – Piety i Dawida. Jak zrecenzował wystawę kardynał Kazimierz Nycz:

- W trakcie swojego długiego życia byłem w Kaplicy Sykstyńskiej wiele razy i podziwiałem splendor dzieł Michała Anioła oraz rozmach tej budowli. Nigdy jednak nie udało mi się zobaczyć tylu szczegółów, obcować z freskami w taki sposób, jak podczas tej wystawy. Nawet podczas Konklawe.

Kaplica Sykstyńska. Dziedzictwo” jest dotychczas najbardziej zaawansowaną technologicznie ekspozycją, oddającą bogactwo fresków oryginalnych, w przestrzeni o wymiarach naturalnych kaplicy w Watykanie 40m/14m. Całość zajmie powierzchnię blisko 2000 m². Obrazy są wyświetlane nie tylko na ścianach, ale także na suficie przestrzeni wystawowej, aby w jak największym stopniu oddać piękno wnętrza obiektu. Wystawa mieści się aż w trzech pawilonach, by zanim wejdziemy do głównej – przestrzeni kaplicy, otrzymać dawkę wiedzy o historii kaplicy, która przygotuje nas na jej splendor.

„W każdej z 3 części ekspozycji widz chcąc poznać jej wszystkie detale powinien spędzić 30 minut. Dzięki temu ci, którzy już byli w kaplicy w Rzymie, bardziej docenią to co widzieli, a ci którzy jeszcze tam nie dotarli, nabiorą większej ochoty”. – mówi Dorota Wielgopolan, rzeczniczka wystawy z Wydawnictwa Manuscriptum.

Premierowa odsłona wystawy przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Goście dopisali w komplecie, a nawet lekko ponad. Każdy z zaproszonych chciał przekonać się na własne oczy o czym mówiły media na kilka dni przed wydarzeniem. Sprawdzić, czy faktycznie będzie to tak spektakularne przedsięwzięcie. Choć przy realizacji pracował zespół najlepszych fachowców polskiego jak i międzynarodowego rynku, do ostatniej chwili mieliśmy lekka obawę, czy wszystko pójdzie tak jak tego oczekiwaliśmy i jak oczekiwały od nas Muzea Watykańskie. Udało się. Goście wyszli zachwyceni, a my odetchnęliśmy z ulgą”. – Dodaje Dorota Wielgopolan.

„Kaplica Sykstyńska. Dziedzictwo” jest wystawą wielojęzyczną, dlatego kierowana jest do osób z różnych kultur, środowisk i krajów. Projekt obejmuje również część edukacyjną, która przedstawia wyjątkowość skarbu Rzymu, a także proces twórczy największego z renesansowych artystów, czyli Michała Anioła. Projekt jest realizowany pod auspicjami Muzeów Watykańskich (© Governatorato dello S.C.V. Direzione dei Musei 2023 WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE) i w ścisłej współpracy z Scripta Maneant (© Scripta Maneant 2023 WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE).

Wystawa dla zwiedzających otworzyła się sobotę, 18 listopada i w Warszawie będzie można ją odwiedzić do lutego 2024. Bilety można kupić na stronie evetim.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.