Komunikaty PR

Polacy coraz chętniej kupują dzieła sztuki w Internecie

2020-06-25  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.03 MB )

Z roku na rok rośnie liczba osób zainteresowanych sztuką. Jak wynika z badania SW Research dla Allegro, jeden na czterech przebadanych Polaków ma w swoim domu dzieło współczesnego artysty. Aż 69% z nich kupiło je przez internet. Platformy internetowe to alternatywa dla tradycyjnych aukcji – ponad połowa ofert w kategorii Sztuka to licytacje. Od dwóch lat na Allegro działa Strefa kolekcjonera, w której znaleźć można duży wybór dzieł sztuki od renomowanych galerii, domów aukcyjnych oraz antykwariatów i sfinalizować zakupy szybko, wygodnie i bezpiecznie. Do Internetu przeniosła się też kolejna edycja Targów Sztuki Dostępnej (adres: allegro.pl/zobacz/TSD), które nie mogły się odbyć w tradycyjny sposób z uwagi na pandemię. Dzięki temu każdy zyskał dostęp do dzieł sztuki współczesnej, a artyści mogą dotrzeć do kilkunastomilionowej grupy potencjalnych klientów.

Inwestowanie w dzieła sztuki ma w Polsce coraz więcej zwolenników. Widać to zwłaszcza po dużym zainteresowaniu wydarzeniami targowymi i licytacjami online. Czy lokowanie kapitału w sztukę to efekt pandemii czy stały trend? SW Research na zlecenie Allegro przeprowadziło badanie, z którego wynika, że większość osób (74,5%) kupuje dzieła sztuki ze względów estetycznych, traktując je jako element dekoracyjny swojego mieszkania lub domu. Budowanie kolekcji czy inwestycja w odpowiedziach respondentów zajmują dalsze miejsca. Stąd też może wynikać maksymalna kwota 1 000 zł, jakie na zakup dzieł sztuki przeznaczają w ciągu roku Polacy. Nie brakuje też i takich, którzy są gotowi zapłacić dużo wyższe kwoty – w tym roku najdroższy wylicytowany na Allegro obraz “Natchnienie” Tomasza Sętowskiego osiągnął cenę 34 200 zł.

Internet to doskonałe miejsce dla wielbicieli sztuki – zarówno tych, którzy kolekcjonują dzieła znanych artystów, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuką. Ponad połowa ofert na naszej platformie to licytacje, które zapewniają emocje znane z domów aukcyjnych. Z tym wyjątkiem, że Kossaka czy Dwurnika można w szybki i bezpieczny sposób kupić, nie ruszając się z domu. Z drugiej strony, na wirtualnych Targach Sztuki Dostępnej, które współorganizujemy, można znaleźć obiekty w przystępnych cenach, maksymalnie do 5 tys. zł – mówi Jacek Weichert, dyrektor kategorii Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka Allegro.

Z badania SW Research dla Allegro wynika, że to właśnie w Internecie entuzjaści sztuki współczesnej powiększają swoją kolekcje o kolejne obiekty – 69% wskazało Internet jako miejsce zakupu, na drugim miejscu znalazły się tradycyjne galerie (43%).  Respondenci, którzy już inwestują w sztukę współczesną lub planują to robić w najbliższym czasie, najczęściej interesują się fotografią, obrazami (malarstwo współczesne) i grafiką. Z kolei wśród kupujących na Allegro w ostatnim roku największym zainteresowaniem cieszyło się malarstwo. Proces zakupu dzieł sztuki różni się w badanej grupie pomiędzy koneserami sztuki a osobami, które dopiero planują inwestycje. Pierwsza grupa równie często kupuje pod wpływem chwili kiedy nadarzy się dobra okazja (47%) oraz długo obserwuje rynek i trendy, a decyzję o zakupie potrzebuje przemyśleć (48%). Natomiast osoby, które zaczynają interesować się sztuką przeważnie deklarują, że zrobią zakupy pod wpływem chwili (47%). Takie osoby częściej też chciałyby skorzystać z pomocy doradcy (10% vs 5% dla już kupujących). Badanie pokazuje także ciekawe różnice w budżecie jaki przyszli kolekcjonerzy chcieliby na początek przeznaczyć na zakupy – 41% z nich zadeklarowało kwotę poniżej 500 zł. Osoby, które już inwestują w sztukę, wskazywały na  kwotę 1000 zł.

Allegro od kilku lat rozwija na platformie kategorię Kolekcje i sztuka, dlatego też jest naturalnym miejscem do przeprowadzenia Targów Sztuki Dostępnej w formule online (adres: allegro.pl/zobacz/TSD). Dzięki temu w wydarzeniu może wziąć udział każdy zainteresowany, bez względu na miejsce w którym się znajduje. Z drugiej strony, dla twórców to okazja do zaprezentowania swoich prac 18-milionowej społeczności kupujących i pozyskania nowych klientów.

Udział w wydarzeniu biorą, tak jak w przypadku poprzednich edycji,  galerie i artyści z całej Polski. Na liście galerii znajdziemy m.in. Vivid z Wrocławia, krakowskie galerie Connaisseur, Dyląg i Fresz oraz warszawskie placówki, takie jak Ether, 101 Projekt, Stalowa, ToTuArt, Po Prawej Stronie Wisły, Leonarda Art Gallery.  Targi Sztuki Dostępnej to wyłącznie sztuka współczesna, ale do wyboru mamy obiekty artystyczne wykonane w różnych technikach i gatunkach. Obok malarstwa nie brakuje zatem grafiki warsztatowej oraz inkografii (tu jak zwykle prym wiedzie DESA Modern z odbitkami dzieł słynnych polskich malarzy, np. Edwarda Dwurnika, Jana Dobkowskiego, Józefa Wilkonia, Tadeusza Dominika. Kupić możemy plakaty (np. Filip Zbrzeźniak), fotografie artystyczne (np. Jarek Madejski, Piotr Leczkowski), rysunki (np. Piotr Czajkowski), rzeźby (np. Jarosław Borek), grafiki (np. Andrzej „Dudi” Dudzinski, Młody Dron), a nawet obiekty ze szkła artystycznego (np. Magdalena Tryc-Witwicka). Targi na stronie https://allegro.pl/zobacz/TSD potrwają do końca czerwca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.