Powrót do folkloru, czyli Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej
Już wkrótce, jak co roku w Bukowinie Tatrzańskiej, odbędzie się wielkie święto folkloru, czyli festiwal Sabałowe Bajania. Po raz 57. gawędziarze, instrumentaliści, śpiewacy i twórcy ludowi będą mogli zaprezentować się przed mieszkańcami oraz przybyłą publicznością. W tym roku wydarzenie odbędzie się o miesiąc wcześniej niż dotychczas miało miejsce. Jednym z partnerów wydarzenia jest Hotel*** NAT Bukowina Tatrzańska należący do sieci hoteli NAT.
Od wieków Bukowina Tatrzańska była miejscem, gdzie tradycje, pieśni i tańce przekazywane były z pokolenia na pokolenie. Ciesząc się pięknem tatrzańskiej przyrody, mieszkańcy tego malowniczego regionu tworzyli wyjątkowe obrzędy i zwyczaje, odzwierciedlające ich codzienne życie, duchowość i historię. Sabałowe Bajania to hołd oddany tej bogatej kulturze oraz próba zachowania i promowania tradycji, które w dzisiejszym świecie często zanikają.
Wydarzenie Sabałowe Bajania jest jednym z najbardziej oczekiwanych festiwali folklorystycznych w Polsce. Co roku przyciąga tłumy zarówno miłośników folkloru, jak i osób pragnących poznać piękno i bogactwo kultury regionu. Festiwal odbędzie się w malowniczej Bukowinie Tatrzańskiej, słynącej z niezwykłych krajobrazów i unikalnego dziedzictwa kulturowego.
- Cieszymy się ogromnie ogłaszając, że Nadwiślańska Agencja Turystyczna zostaje jednym z partnerów wyjątkowego wydarzenia "Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej". W ramach tego festiwalu folkloru, zapraszamy mieszkańców i turystów na niezapomniane doświadczenia, które pozwolą im zanurzyć się w tradycji i kulturze tatrzańskiego regionu. NAT od lat promuje polskie atrakcje turystyczne a festiwal folkloru jest doskonałą okazją do pokazania światu piękna naszego kraju. Wierzymy, że nasza współpraca przyczyni się do jeszcze większego sukcesu i zasięgu tego wydarzenia – mówi Mirosław Czupta, dyrektor hotelu NAT*** Bukowina Tatrzańska.
Podczas Sabałowych Bajań, odwiedzający będą mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach, takich jak koncerty folklorystyczne, pokazy tradycyjnych tańców i pieśni, warsztaty rzemiosła ludowego oraz wystawy poświęcone lokalnej kulturze i tradycji. Rękodzielnicze wyroby, wyśpiewane ballady i opowieści o dawnych czasach pozwolą uczestnikom przenieść się w czasy, gdy tradycja była żywa i miała swoje ważne miejsce w życiu społeczności. Będzie to prawdziwa uczta dla zmysłów, pełna tradycyjnej muzyki, kolorowych strojów i autentycznego folkloru.
Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej" odbędą się w dniach od 12 do 16 lipca 2023 roku. Ten festiwal dedykowany jest w szczególności tym, którzy pragną wziąć udział w tym magicznym święcie kultury i tradycji. Niezależnie od wieku czy pochodzenia, festiwal Sabałowe Bajania zapewni niezapomniane wspomnienia i wyjątkowe doświadczenia.
Nadwiślańska Agencja Turystyczna, jako partner tego niezwykłego przedsięwzięcia, wspiera ideę promowania kultury i dziedzictwa lokalnego społecznościom z całego świata.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.