Komunikaty PR

PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory

2021-09-21  |  11:00
Biuro prasowe

W sobotę, 18 września, działalność po remoncie rozpoczęło Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze. Prace remontowe zostały zrealizowane przez firmę PPG w ramach projektu Colorful Communities, którego celem jest rozwój i upiększanie miejsc, w których firma ma swoje biura i zakłady produkcyjne.

W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców. Dla migrantów Centrum Wielokulturowe to pomoc i wsparcie, ale również miejsce spotkań i integracji. Misją centrum jest właśnie tworzenie jak najlepszych warunków dla integracji migrantów i społeczności lokalnej Warszawy. To nasz „drugi dom” mówią o centrum, które prowadzi również działalność edukacyjną. Od przeszło 8 lat placówka oferuje m.in. profesjonalną pomoc prawną, zawodową i wsparcie psychologiczne, ale także zajęcia z języka polskiego. Dzięki działalności centrum osoby, które opuściły swoją ojczyznę, lepiej odnajdują się w nowym środowisku - wśród mieszkańców Warszawy.

W tym roku Centrum Wielokulturowe zostało odmalowane, a kolorowe wnętrza nadały mu nowe oblicze. Wszystko to dzięki programowi Colorful Communities, który od przeszło 6 lat sukcesywnie realizuje w naszym kraju firma PPG – drugi na świecie i największy w Polsce producent farb i lakierów. Ideą programu społecznej odpowiedzialności jest wspieranie i upiększanie miejsc spotkań, pracy i rozrywki na całym świecie. To inspirująca i integrująca społeczności lokalne inicjatywa, dzięki której pracownicy firmy, wspólnie z mieszkańcami miast, działają na rzecz otaczającej ich przestrzeni czyniąc ją przyjazną, kolorową, otwartą, a zarazem funkcjonalną.

- W każdy projekt realizowany podczas Colorful Communities zaangażowani są pracownicy PPG. Jako wolontariusze wykonują m.in. prace malarski czy porządkowe. Do odnowienia wybierane są miejsca, które służą społecznościom lokalnym ubarwiając codzienność i dodając kolorytu życiu w mieście. Takim miejscem jest Centrum Wielokulturowe, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe, a także społeczność lokalną. Celem PPG jest tworzenie bardziej przyjaznych i kolorowych przestrzeni wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni. Program Colorful Communities niesie za sobą nie tylko zmiany wizerunkowe obiektów, ale jest też doskonałą okazją do integrowania naszych pracowników z lokalnymi społecznościami; sprawia, że jesteśmy bardziej otwarci na drugiego człowieka i różnorodność, dzięki której możemy uczyć się od siebie nawzajem, jak budować lepszy świat – podkreśla Grzegorz Koźmiński, Menedżer ds. Komunikacji, PPG Polska.

 

Wiele godzin pracy, blisko 200 litrów farb

W ramach odnowienia Centrum Wielokulturowego wolontariusze PPG, przy użyciu ufundowanych przez firmę farb i akcesoriów malarskich, odmalowali ściany oraz części wspólne obiektu, takie jak: hol czy klatka schodowa. Wolontariusze zużyli m.in. prawie 200 litrów farb.

- Estetyka miejsc, w których żyje dana społeczność, wpływa nie tylko na jakość życia mieszkańców, ale także buduje zaangażowanie społeczne. Barwy przestrzeni, w której funkcjonujemy, budują emocje, dodają energii do działania, sprzyjają dobremu samopoczuciu. Cieszę się, że mogliśmy mieć swój wkład w to, by codzienne funkcjonowanie Centrum Wielokulturowego było bardziej kolorowe, przyjazne i komfortowe, zarówno dla pracowników obiektu, jak i podopiecznych – komentuje Grzegorz Koźmiński.

Otwarcie obiektu po remoncie odbyło się w sobotę, 18 września, z udziałem przedstawicieli władz miasta, mieszkańców Warszawy, podopiecznych i przyjaciół centrum oraz sponsora wydarzenia, PPG.

Zebranych gości powitała Małgorzata Sójka z Centrum Wielokulturowego, nawiązując do tematu kryzysu migracyjnego w Polsce. - Migracje czy uchodźstwo towarzyszą nam od zawsze. Warszawa dla wszystkich jest domem, miejscem pracy, rozrywki, edukacji, daje wszystkim szansę rozwoju i integracji. Każdy z nas inaczej postrzega stolicę, ale każdy pragnie takiego miejsca, w którym czuje się bezpiecznie, w którym może żyć i pracować. To dla nas niezwykle ważne, by każdemu udzielić odpowiedniego wsparcia. Wierzymy, że w odnowionym, bardziej kolorowym i przyjaznym wnętrzu wszyscy będziemy czuli się lepiej i z jeszcze większą energią i optymizmem, wspólnie pokonywać będziemy niedogodności życia migracyjnego, tak, aby wartości, jaką niosą ze sobą wielokulturowość, różność i różnorodność, stanowiły podstawę naszej wspólnoty - mówi Małgorzata Sójka z Centrum Wielokulturowego.

Przybyli na wydarzenie goście mogli uczestniczyć m.in. w warsztacie, który miał na celu zwiększenie świadomości oraz umiejętności reagowania na różne przejawy mowy nienawiści czy wrogiego języka. Spotkaniu towarzyszył piknik z licznymi atrakcjami o charakterze edukacyjno-integracyjnym, który miał na celu poznawanie ludzi z innych kręgów kulturowych, ich sposobu życia, tradycji i zwyczajów.

 

O FIRMIE PPG:

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki oraz inne produkty, którym klienci ufają już od ponad 135 lat. Dzięki poświęceniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju naszej innowacyjnej oferty. Główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu, a nasze oddziały są w 70 krajach na całym świecie. W 2020 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 13,8 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie www.ppg.com. We  protect  and  beautify  the  world jest  znakiem  towarowym,  a Colorful  Communities oraz  logo PPG są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

O COLORFUL COMMUNITIES

Program Colorful Communities, flagowa inicjatywa PPG wspierająca społeczności lokalne, ma na celu chronienie i upiększanie okolic biur i zakładów PPG na całym świecie. Za sprawą programu Colorful Communities, wolontariusze PPG poświęcają swój czas i używając produktów firmy przekształcają lokalne społeczności – od malowania sal lekcyjnych, przez nadawanie kolorów oddziałom położniczym, aż po renowację placów zabaw. Od 2015 roku PPG ukończyło ponad 235 projektów Colorful Communities, które objęły swym zasięgiem więcej niż 5,3 miliona osób w 36 krajach.

 

O CENTRUM WIELOKULTUROWYM

To miejsce aktywności lokalnej, drugi dom dla imigrantów i lokalnej społeczności, w którym każdy znajdzie odpowiednią dla siebie ofertę edukacyjną, kulturalną, doradczo-informacyjną czy hobbystyczną. Istniejemy po to, aby wspierać integrację międzykulturową i obywatelską mieszkańców Warszawy. CENTRUM to przyjazna przestrzeń do wymiany pomysłów, poglądów , poznawania siebie i swojej kultury, realizacji pomysłów, pasji i wzbogacania siebie o wartości wielokulturowe. CENTRUM WIELOKULTUROWE jest projektem, finansowanym przez Urząd m. st. Warszawy..

 

Kontakt dla mediów:

PPG

Grzegorz Koźmiński

Menedżer ds. Komunikacji, Polska

T: 661 210 207

E: kozminski@ppg.com

 

Cohn&Wolfe

Izabela Wejcht

T: 883 505 757

E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów Biuro prasowe
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką
Sztuka Wystartowała piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024
2024-04-11 | 14:30

Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"

Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.