PPG: Warszawskie Centrum Wielokulturowe zyskało nowe kolory
W sobotę, 18 września, działalność po remoncie rozpoczęło Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze. Prace remontowe zostały zrealizowane przez firmę PPG w ramach projektu Colorful Communities, którego celem jest rozwój i upiększanie miejsc, w których firma ma swoje biura i zakłady produkcyjne.
W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców. Dla migrantów Centrum Wielokulturowe to pomoc i wsparcie, ale również miejsce spotkań i integracji. Misją centrum jest właśnie tworzenie jak najlepszych warunków dla integracji migrantów i społeczności lokalnej Warszawy. To nasz „drugi dom” mówią o centrum, które prowadzi również działalność edukacyjną. Od przeszło 8 lat placówka oferuje m.in. profesjonalną pomoc prawną, zawodową i wsparcie psychologiczne, ale także zajęcia z języka polskiego. Dzięki działalności centrum osoby, które opuściły swoją ojczyznę, lepiej odnajdują się w nowym środowisku - wśród mieszkańców Warszawy.
W tym roku Centrum Wielokulturowe zostało odmalowane, a kolorowe wnętrza nadały mu nowe oblicze. Wszystko to dzięki programowi Colorful Communities, który od przeszło 6 lat sukcesywnie realizuje w naszym kraju firma PPG – drugi na świecie i największy w Polsce producent farb i lakierów. Ideą programu społecznej odpowiedzialności jest wspieranie i upiększanie miejsc spotkań, pracy i rozrywki na całym świecie. To inspirująca i integrująca społeczności lokalne inicjatywa, dzięki której pracownicy firmy, wspólnie z mieszkańcami miast, działają na rzecz otaczającej ich przestrzeni czyniąc ją przyjazną, kolorową, otwartą, a zarazem funkcjonalną.
- W każdy projekt realizowany podczas Colorful Communities zaangażowani są pracownicy PPG. Jako wolontariusze wykonują m.in. prace malarski czy porządkowe. Do odnowienia wybierane są miejsca, które służą społecznościom lokalnym ubarwiając codzienność i dodając kolorytu życiu w mieście. Takim miejscem jest Centrum Wielokulturowe, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe, a także społeczność lokalną. Celem PPG jest tworzenie bardziej przyjaznych i kolorowych przestrzeni wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni. Program Colorful Communities niesie za sobą nie tylko zmiany wizerunkowe obiektów, ale jest też doskonałą okazją do integrowania naszych pracowników z lokalnymi społecznościami; sprawia, że jesteśmy bardziej otwarci na drugiego człowieka i różnorodność, dzięki której możemy uczyć się od siebie nawzajem, jak budować lepszy świat – podkreśla Grzegorz Koźmiński, Menedżer ds. Komunikacji, PPG Polska.
Wiele godzin pracy, blisko 200 litrów farb
W ramach odnowienia Centrum Wielokulturowego wolontariusze PPG, przy użyciu ufundowanych przez firmę farb i akcesoriów malarskich, odmalowali ściany oraz części wspólne obiektu, takie jak: hol czy klatka schodowa. Wolontariusze zużyli m.in. prawie 200 litrów farb.
- Estetyka miejsc, w których żyje dana społeczność, wpływa nie tylko na jakość życia mieszkańców, ale także buduje zaangażowanie społeczne. Barwy przestrzeni, w której funkcjonujemy, budują emocje, dodają energii do działania, sprzyjają dobremu samopoczuciu. Cieszę się, że mogliśmy mieć swój wkład w to, by codzienne funkcjonowanie Centrum Wielokulturowego było bardziej kolorowe, przyjazne i komfortowe, zarówno dla pracowników obiektu, jak i podopiecznych – komentuje Grzegorz Koźmiński.
Otwarcie obiektu po remoncie odbyło się w sobotę, 18 września, z udziałem przedstawicieli władz miasta, mieszkańców Warszawy, podopiecznych i przyjaciół centrum oraz sponsora wydarzenia, PPG.
Zebranych gości powitała Małgorzata Sójka z Centrum Wielokulturowego, nawiązując do tematu kryzysu migracyjnego w Polsce. - Migracje czy uchodźstwo towarzyszą nam od zawsze. Warszawa dla wszystkich jest domem, miejscem pracy, rozrywki, edukacji, daje wszystkim szansę rozwoju i integracji. Każdy z nas inaczej postrzega stolicę, ale każdy pragnie takiego miejsca, w którym czuje się bezpiecznie, w którym może żyć i pracować. To dla nas niezwykle ważne, by każdemu udzielić odpowiedniego wsparcia. Wierzymy, że w odnowionym, bardziej kolorowym i przyjaznym wnętrzu wszyscy będziemy czuli się lepiej i z jeszcze większą energią i optymizmem, wspólnie pokonywać będziemy niedogodności życia migracyjnego, tak, aby wartości, jaką niosą ze sobą wielokulturowość, różność i różnorodność, stanowiły podstawę naszej wspólnoty - mówi Małgorzata Sójka z Centrum Wielokulturowego.
Przybyli na wydarzenie goście mogli uczestniczyć m.in. w warsztacie, który miał na celu zwiększenie świadomości oraz umiejętności reagowania na różne przejawy mowy nienawiści czy wrogiego języka. Spotkaniu towarzyszył piknik z licznymi atrakcjami o charakterze edukacyjno-integracyjnym, który miał na celu poznawanie ludzi z innych kręgów kulturowych, ich sposobu życia, tradycji i zwyczajów.
O FIRMIE PPG:
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki oraz inne produkty, którym klienci ufają już od ponad 135 lat. Dzięki poświęceniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju naszej innowacyjnej oferty. Główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu, a nasze oddziały są w 70 krajach na całym świecie. W 2020 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 13,8 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie www.ppg.com. We protect and beautify the world jest znakiem towarowym, a Colorful Communities oraz logo PPG są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.
O COLORFUL COMMUNITIES
Program Colorful Communities, flagowa inicjatywa PPG wspierająca społeczności lokalne, ma na celu chronienie i upiększanie okolic biur i zakładów PPG na całym świecie. Za sprawą programu Colorful Communities, wolontariusze PPG poświęcają swój czas i używając produktów firmy przekształcają lokalne społeczności – od malowania sal lekcyjnych, przez nadawanie kolorów oddziałom położniczym, aż po renowację placów zabaw. Od 2015 roku PPG ukończyło ponad 235 projektów Colorful Communities, które objęły swym zasięgiem więcej niż 5,3 miliona osób w 36 krajach.
O CENTRUM WIELOKULTUROWYM
To miejsce aktywności lokalnej, drugi dom dla imigrantów i lokalnej społeczności, w którym każdy znajdzie odpowiednią dla siebie ofertę edukacyjną, kulturalną, doradczo-informacyjną czy hobbystyczną. Istniejemy po to, aby wspierać integrację międzykulturową i obywatelską mieszkańców Warszawy. CENTRUM to przyjazna przestrzeń do wymiany pomysłów, poglądów , poznawania siebie i swojej kultury, realizacji pomysłów, pasji i wzbogacania siebie o wartości wielokulturowe. CENTRUM WIELOKULTUROWE jest projektem, finansowanym przez Urząd m. st. Warszawy..
Kontakt dla mediów:
PPG
Grzegorz Koźmiński
Menedżer ds. Komunikacji, Polska
T: 661 210 207
E: kozminski@ppg.com
Cohn&Wolfe
Izabela Wejcht
T: 883 505 757
E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.