Komunikaty PR

Prace Beksińskiego, Dudy-Gracza i innych wielkich już niebawem w Koneserze

2022-06-08  |  13:40
Biuro prasowe

Unikatowe obrazy, nieprezentowane dotychczas publicznie prace i wielkie nazwiska. Już 25 czerwca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie”. Podczas wydarzenia wielbiciele malarstwa będą mieli możliwość zobaczenia wyjątkowych dzieł wybitnych przedstawicieli sztuki fantastycznej. Na zwiedzających czekają niewystawiane dotąd obrazy Zdzisława Beksińskiego, Jerzego Dudy-Gracza czy Wiesława Wałkuskiego.

Wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to 60 obrazów autorstwa wybitnych artystów. Wielbiciele malarstwa znajdą na ekspozycji prace, które wyszły spod pędzli największych przedstawicieli sztuki fantastycznej. Oprócz dzieł Zdzisława Beksińskiego (1929-2005) z niezwykle udanego dla mistrza i docenianego przez krytyków okresu lat 70. XX wieku, będzie można zobaczyć obrazy:

  • Jerzego Dudy-Gracza (1941-2004), którego dzieła znajdują się w zbiorach najważniejszych muzeów w Polsce i za granicą, między innymi w Galerii Uffizi we Florencji czy w Muzeum Watykańskim;
  • Wiesława Wałkuskiego (ur. 1956) – nagradzanego w Polsce i na świecie (Art. Directors Club, Nowy Jork, II nagroda, 1992 czy II nagroda na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku, 1990) plakacisty, ilustratora i malarza;
  • Dariusza Zawadzkiego, Tomasza Alena Kopery, Jacka Szynkarczuka, Maksymiliana Novak-Zemplińskiego i innych wybitnych artystów tworzących w nurcie sztuki fantastycznej.

„Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to przegląd dzieł najwybitniejszych, polskich przedstawicieli tego niezwykle inspirującego i magicznego nurtu malarstwa. Co wielce intrygujące, pochodzą one z niedostępnych na co dzień szerokiemu odbiorcy zbiorów prywatnych. To sprawia, że wystawa, która dostępna będzie w Centrum Praskim Koneser, to wielkie wydarzenie zarówno dla wielbicieli sztuki fantastycznej, jak i wszystkich fanów malarstwa – podkreśla Magdalena Jaworska, dyrektor Muzeum Sztuki Fantastycznej.

Rosnące zainteresowanie sztuką fantastyczną widoczne jest między innymi na rynku aukcyjnym. W październiku 2021 r. obraz „Postać” Zdzisława Beksińskiego został sprzedany za rekordową kwotę 1,92 mln złotych. Ta praca pochodzi z 1978 r. – czyli z okresu, w którym powstały również unikatowe dzieła, prezentowane na wystawie „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” w Centrum Praskim Koneser.

Centrum Praskie Koneser to miejsce, w którym sztuka zajmuje szczególne miejsce. W naszej przestrzeni na co dzień działają muzea, liczne galerie sztuki i pracownie artystów, a także odbywają się największe wystawy znakomitych twórców. „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to kolejna, wspaniała ekspozycja, goszcząca w Koneserze i jestem przekonana, że zostanie tak samo ciepło odebrana przez zwiedzających jak „The art of Banksy. Without limits” czy „Beksiński w Warszawie” – mówi Monika Piwońska z Centrum Praskiego Koneser.

Wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” dostępna będzie od 25 czerwca do 4 września w Centrum Praskim Koneser. Wydarzenie organizowane jest przez Muzeum Sztuki Fantastycznej, które tą ekspozycją inauguruje swoją działalność. Drugim organizatorem jest Galeria Beks.pl.

Wstęp na wystawę kosztuje 35 złotych (bilet normalny). Uczniom i studentom (za okazaniem legitymacji) oraz osobom powyżej 65. roku życia i osobom z niepełnosprawnościami przysługuje bilet ulgowy (25 złotych). Wstęp dla dzieci poniżej 6 lat jest bezpłatny. Bilety dostępne są za pośrednictwem ebilet.pl.

Partnerem wydarzenia jest Centrum Praskie Koneser.

Więcej informacji na temat wystawy „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” można znaleźć na stronie www.sztukafantastycznawwarszawie.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.