Prace Beksińskiego, Dudy-Gracza i innych wielkich już niebawem w Koneserze
Unikatowe obrazy, nieprezentowane dotychczas publicznie prace i wielkie nazwiska. Już 25 czerwca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie”. Podczas wydarzenia wielbiciele malarstwa będą mieli możliwość zobaczenia wyjątkowych dzieł wybitnych przedstawicieli sztuki fantastycznej. Na zwiedzających czekają niewystawiane dotąd obrazy Zdzisława Beksińskiego, Jerzego Dudy-Gracza czy Wiesława Wałkuskiego.
Wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to 60 obrazów autorstwa wybitnych artystów. Wielbiciele malarstwa znajdą na ekspozycji prace, które wyszły spod pędzli największych przedstawicieli sztuki fantastycznej. Oprócz dzieł Zdzisława Beksińskiego (1929-2005) z niezwykle udanego dla mistrza i docenianego przez krytyków okresu lat 70. XX wieku, będzie można zobaczyć obrazy:
- Jerzego Dudy-Gracza (1941-2004), którego dzieła znajdują się w zbiorach najważniejszych muzeów w Polsce i za granicą, między innymi w Galerii Uffizi we Florencji czy w Muzeum Watykańskim;
- Wiesława Wałkuskiego (ur. 1956) – nagradzanego w Polsce i na świecie (Art. Directors Club, Nowy Jork, II nagroda, 1992 czy II nagroda na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku, 1990) plakacisty, ilustratora i malarza;
- Dariusza Zawadzkiego, Tomasza Alena Kopery, Jacka Szynkarczuka, Maksymiliana Novak-Zemplińskiego i innych wybitnych artystów tworzących w nurcie sztuki fantastycznej.
– „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to przegląd dzieł najwybitniejszych, polskich przedstawicieli tego niezwykle inspirującego i magicznego nurtu malarstwa. Co wielce intrygujące, pochodzą one z niedostępnych na co dzień szerokiemu odbiorcy zbiorów prywatnych. To sprawia, że wystawa, która dostępna będzie w Centrum Praskim Koneser, to wielkie wydarzenie zarówno dla wielbicieli sztuki fantastycznej, jak i wszystkich fanów malarstwa – podkreśla Magdalena Jaworska, dyrektor Muzeum Sztuki Fantastycznej.
Rosnące zainteresowanie sztuką fantastyczną widoczne jest między innymi na rynku aukcyjnym. W październiku 2021 r. obraz „Postać” Zdzisława Beksińskiego został sprzedany za rekordową kwotę 1,92 mln złotych. Ta praca pochodzi z 1978 r. – czyli z okresu, w którym powstały również unikatowe dzieła, prezentowane na wystawie „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” w Centrum Praskim Koneser.
– Centrum Praskie Koneser to miejsce, w którym sztuka zajmuje szczególne miejsce. W naszej przestrzeni na co dzień działają muzea, liczne galerie sztuki i pracownie artystów, a także odbywają się największe wystawy znakomitych twórców. „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” to kolejna, wspaniała ekspozycja, goszcząca w Koneserze i jestem przekonana, że zostanie tak samo ciepło odebrana przez zwiedzających jak „The art of Banksy. Without limits” czy „Beksiński w Warszawie” – mówi Monika Piwońska z Centrum Praskiego Koneser.
Wystawa „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” dostępna będzie od 25 czerwca do 4 września w Centrum Praskim Koneser. Wydarzenie organizowane jest przez Muzeum Sztuki Fantastycznej, które tą ekspozycją inauguruje swoją działalność. Drugim organizatorem jest Galeria Beks.pl.
Wstęp na wystawę kosztuje 35 złotych (bilet normalny). Uczniom i studentom (za okazaniem legitymacji) oraz osobom powyżej 65. roku życia i osobom z niepełnosprawnościami przysługuje bilet ulgowy (25 złotych). Wstęp dla dzieci poniżej 6 lat jest bezpłatny. Bilety dostępne są za pośrednictwem ebilet.pl.
Partnerem wydarzenia jest Centrum Praskie Koneser.
Więcej informacji na temat wystawy „Sztuka Fantastyczna w Warszawie” można znaleźć na stronie www.sztukafantastycznawwarszawie.pl.
![Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1914862887,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS
Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność
![Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!](/files/_uploaded/glownekonf_973997273,w_225,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/436913832-banasiuk-zonglerka-2,w_274,r_png,_small.png)
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](/files/1922771799/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Ochrona środowiska
Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów
![](/files/1922771799/badullovich-protesty-klimat-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.