Komunikaty PR

Premiera singla wspierającego głos kobiet

2023-09-20  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Blisko co druga młoda Polka nie wie, czy pójdzie na wybory

Według danych Ipsos z marca br. jedynie 55 proc. kobiet w wieku 18-39 lat deklaruje, że na pewno będą uczestniczyły w wyborach. Wśród Polek w wieku 40-59 lat odsetek ten jest niewiele większy, bo wynosi 56 proc. Wśród kobiet w wieku powyżej 60 lat aż 80 proc. deklaruje, że będzie uczestniczyło w wyborach.

Singiel Echo” chcę dedykować kobietom, które wywalczyły nam prawa wyborcze, z których jak pokazują badania, za mało korzystamy. Pragnę oddać hołd kobietom, które odeszły, których życie przegrało z paragrafami i klauzulą sumieniapodkreśla Oyka, autorka singla „Echo”.

 

Singiel zachęcający kobiety do udziału w wyborach

Utwór autorstwa Olgi Kozierowskiej, na scenie muzycznej posługującej się pseudonimem Oyka, ma charakter profrekwencyjny i apolityczny. Jest to manifest przeciwko temu, co ucisza głos kobiet oraz wciska je w stereotypy i rozlicza z odgórnie stawianych oczekiwań. Utwór porusza temat utraty godności, poczuciu bezsilności, przekraczaniu granic, a także chęci życia po swojemu i odzyskiwaniu poczucia bezpieczeństwa.

 

Singiel, którego tekst powstał przy udziale chatu GPT

Premierze singla „Echo” towarzyszy singiel w języku angielskim pt. „Don’t Shush Me”, niebędąca bezpośrednim tłumaczeniem, a autorskim utworem Oyki.

Nie tylko Polki walczą dziś o swoje bezpieczeństwo i godność. Walczą miliony kobiet na całym świecie. Nie mogłam tego przemilczeć. Utwór po angielsku składa się ze zbioru stereotypów płci i uprzedzeń wobec kobiet najczęściej pojawiających się w sieci i mediach według chatu GPT i Google Trendsdodaje Oyka.

Oba utwory dostępne są na kanale YouTube Oyki oraz platformach streamingowych.

 

Echo: https://adm.ffm.to/OykaEcho

Don’t Sush Me: https://adm.ffm.to/DontSushMe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.