Przedsiębiorczość kobiet i asymilacja imigrantów. Rozmowy w Tichauer Art Gallery
Dyskryminacja kobiet w środowisku biznesowym oraz proces asymilacji imigrantów to aktualne wyzwania społeczne, z którymi mierzy się Europa. Uczestniczki dwudniowego panelu dyskusyjnego, zorganizowanego w ramach projektu “Better Together” w przestrzeni Tichauer Art Gallery, dały impuls do konfrontacji z tymi problemami poprzez otwartą i konstruktywną wymianę poglądów.
W spotkaniach w Galerii Tichauer w Tychach wzięły udział kobiety działające z sukcesami w świecie biznesu i sztuki: dr Kamila Tuszyńska, Karolina Skorek, Oksana Bagriy, Agnieszka Kijas oraz Joanna Polonius. Uczestniczki spotkania dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat przedsiębiorczości, identyfikując główne problemy, z jakimi borykają się kobiety w ich środowiskach. Dyskryminacja, niedocenianie pracy i seksistowskie traktowanie to wyzwania, które wciąż stoją przed polskim społeczeństwem. - Pomimo niezaprzeczalnego wkładu kobiet w rozwój polskiego biznesu, nadal spotykają się one z nierównym traktowaniem – zaznaczyła Dagmara Giej-Rusnak, kierowniczka Tichauer Art Gallery.
Podczas spotkania "Przedsiębiorczość kobiet – czy środowisko biznesu jest jej przyjazne?" poruszono również kwestie związane z połączeniem biznesu i sztuki. Uczestniczki przekonywały, że sztuka może być wykorzystywana w budowaniu wizerunku marki i dzieliły się swoimi doświadczeniami w tym obszarze. - Może ona wpływać wielopoziomowo na odbiór marki, a praktyki z tego zakresu mogą przynieść pozytywne rezultaty – podkreślała Giej-Rusnak.
“Granice – temat imigracji i asymilacji w różnych środowiskach europejskich" to kolejny panel dyskusyjny zorganizowany w przestrzeni Galerii Tichauer. Temat asymilacji społeczności imigranckich, mimo wysiłków władz centralnych, które od dekad podejmują różne działania z myślą o ich integracji, wciąż budzi liczne emocje. To szczególnie palące wyzwanie w kontekście wzrostu liczby osób migrujących z różnych powodów do Europy, a jego rozwiązaniu poświęcono projekt "Better Together – smart cooperation as a way for providing better cultural services".
W trakcie panelu omówiono sytuację imigrantów w Polsce i innych krajach, identyfikując zarówno różnice, jak i podobieństwa w nastawieniu, z jakim się spotykają. Uczestniczki zwróciły uwagę na pierwsze kroki przyjezdnych w nowym kraju oraz rolę instytucji państwowych i prywatnych. Wypowiedzi ekspertek koncentrowały się również na kluczowym problemie, z jakim borykają się migranci – możliwości kontynuacji edukacji i pracy zawodowej w obcym kraju. W trakcie dyskusji podkreślano również rolę sztuki jako ważnego elementu w budowaniu porozumienia między różnymi kulturami. Prelegentki zgodnie stwierdziły, że sztuka może stanowić istotne narzędzie do wzajemnego zrozumienia, szacunku dla różnic oraz znalezienia wspólnych punktów.
Projekt "Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services" ma na celu zgłębienie sposobów organizacji i aranżacji wystaw sztuki współczesnej oraz zrozumienie kluczowej roli, jaką odgrywają one w budowaniu marki instytucji kultury. To pierwszy tego typu panel dyskusyjny zorganizowany przez Tyską Fundację Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski wspólnie z partnerami.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.