"Mucha w Słoiku" zabzyczy w trasie!
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_799104322,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Beata Borucka, znana szerzej jako Mądra Babcia, największa polska silver influenserka, zadebiutowała ze swoim nowym projektem artystycznym, który w wakacje zagości na polskiej scenie stand-upowej w całym kraju. Spektakl “Mucha w Słoiku”, którego premiera miała miejsce pod koniec czerwca w Radzyminie, podbił serca publiczności. Kilkusetosobowa publiczność nagrodziła przedstawienie wielominutowymi owacjami na stojąco, domagając się wielokrotnych bisów. Teraz czas na resztę Polski! Beata Borucka wyrusza w trasę i zaprezentuje swój stand-up w kilkunastu miastach w całym kraju.
Mądra Babcia, postanowiła podjąć nowe wyzwanie i wnieść świeże spojrzenie na polską scenę stand-upową, pragnąc rozbawić swoich odbiorców i udowodnić, że humor nie zna granic wiekowych. Jej nowa inicjatywa to Silver Stand-Up – pierwsze takie show w Polsce.
"Byłam wzruszona tak żywiołowym odbiorem mojego premierowego spektaklu. Już nie mogę się doczekać, kiedy zaprezentuję “Muchę” w kolejnych miastach w Polsce. Jestem niezwykle podekscytowana możliwością zaprezentowania mojego Silver Stand-Upu publiczności w całym kraju. Wreszcie dojrzali widzowie mają stand-up o sobie i dla siebie! Mile zaskoczyło mnie, że na widowni było wiele osób reprezentujących młodsze pokolenia. To pokazało, że humor ma ogromną moc łączenia ludzi niezależnie od wieku i przekonań" - komentuje na gorąco po premierze “Muchy w Słoiku” Beata Borucka.
“Mucha w słoiku” to forma stand-upu, humorystycznego monodramu, skierowana głównie do starszych osób, uwzględniająca ich unikalne doświadczenia, przeżycia i perspektywy życiowe. Tytuł przedstawienia – jak tłumaczy sama autorka – odnosi się do dwóch aspektów. “Z jednej strony jest to nawiązanie do tego, że całą swoją dotychczasową działalność, w social mediach czy telewizji internetowej prowadziłam trochę za szklanym ekranem. Teraz chcę “wyfrunąć” z tego szklanego słoika do moich odbiorców i trochę “pobrzęczeć na wesoło” w całej Polsce!” - tłumaczy Beata Borucka. Z drugiej strony tytuł nawiązuje do cech charakteru Mądrej Babci – w ciągłym ruchu, rozbieganej i pozytywnie “zakręconej”.
Beata Borucka, znana ze swojego charyzmatycznego stylu i trafnych komentarzy, postanowiła połączyć swoją pasję do występów z misją dotarcia do osób starszych i przekazania im radości oraz optymistycznej energii.
Spektakl Beaty Boruckiej jest metaforą dla życiowych sytuacji, które często spotykają osoby starsze - poczucia izolacji, ograniczeń, ale także możliwości czerpania radości z drobnych przyjemności. To także przezabawna i naszpikowana anegdotami podróż w przeszłość, opowieść o byciu babcią, mamą, opowieść o starzeniu się, radościach, ale także problemie depresji, straty, opowieść o związkach, pracy, marzeniach, opowieść o życiu z perspektywy doświadczonej kobiety, babci, matki, żony i partnerki. Beata Borucka poprzez swoje występy stara się dotrzeć do serc widzów, poruszyć tematy trudne, ale równocześnie przekazać optymistyczne przesłanie.
Silver Stand-Up Beaty Boruckiej to zupełnie nowa forma artystyczna na polskiej scenie. To humorystyczny monodram, “spektakl jednego aktora” i jak mówi sama autorka “stand-up kulturalnie satyryczny, skierowany głównie do starszych osób i o osobach starszych”. Nie znajdziemy w przedstawieniu Mądrej Babci wulgaryzmów, przaśnego humoru czy gagów znanych z niektórych innych form stand-upu. Dodatkowo występ Beaty Boruckiej przeplatany będzie piękną nastrojową muzyką na żywo (repertuar musicalowy operowy i operetkowy) w wykonaniu Śpiewającej Rodziny Kaczmarków.
Mądra Babcia, znana z występów w telewizji i mediach społecznościowych, ma już liczne grono fanów, którzy z niecierpliwością czekają na jej nowe przedsięwzięcie. Jej dowcipne i odważne podejście do życia, łączone z ciepłem i empatią zyskało jej ogromne grono odbiorców i sympatyków.
Silver Stand-Up “Mucha w Słoiku” będzie można zobaczyć w 11 miastach w Polsce. Przedstawienia odbędą się w następujących miastach:
18.07.23 ŁÓDŹ
19.07.23 POZNAŃ
20.07.23 SZCZECIN
21.07.23 GDAŃSK
24.07.23 BYDGOSZCZ
26.07.23 WARSZAWA
03.08.23 LUBLIN
07.08.23 KATOWICE
08.08.23 WROCŁAW
09.08.23 KRAKÓW
![Z powierza na papier. Marcin Giba o wyjątkowej sztuce uwieczniania natury Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_11472560,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Z powierza na papier. Marcin Giba o wyjątkowej sztuce uwieczniania natury
![Wybitnie inny mural #hellendż: nowa atrakcja turystyczna na mapie stolicy](/files/_uploaded/glownekonf_526656680,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wybitnie inny mural #hellendż: nowa atrakcja turystyczna na mapie stolicy
![Elektrownia Powiśle z Kawai Art Gallery – pierwszą galerią pop-art w Polsce](/files/_uploaded/glownekonf_437720852,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Elektrownia Powiśle z Kawai Art Gallery – pierwszą galerią pop-art w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.