Rozpoczęła się wystawa plakatu ASP w Koneserze. Tematem przeciwdziałanie dezinfo
24 października w Centrum Praskim Koneser zainaugurowana została wystawa „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prezentowane prace przygotowano w ramach Międzynarodowego Konkursu na Plakat dla studentów szkół artystycznych pod patronatem Polskiego Komitetu UNESCO. Wydarzenie jest częścią 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Konkurs, którego efekty można podziwiać w Centrum Praskim Koneser, jest bezpośrednio związany z obchodami Światowego Tygodnia Kompetencji Medialnych i Informacyjnych – Global Media and Information Literacy Week (24-31 października). Celem wydarzenia jest promocja edukacji medialnej i cyfrowej, dzięki której obywatele mogą zdobyć umiejętności niezbędne do świadomego korzystania z mediów oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dużym wyzwaniem jest dziś również zdolność krytycznego odbierania komunikatów i tworzenia ich treści.
Studenci ASP mieli za zadanie przygotować plakaty na temat „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prace oceniło Międzynarodowe Jury w składzie:
prof. Karel Mišek (Czechy)
prof. Thierry Sarfis (Francja)
prof. Sławomir Ratajski (UNESCO, Polska)
prof. Anabella Salem (Argentyna)
prof. Dogan Arslan (Turcja)
Robert Paršo (Słowacja)
prof. Błażej Ostoja Lniski (Polska)
prof. Lech Majewski (Polska)
Justyna Czerniakowska (Polska)
Wstęp na wystawę jest bezpłatny. Wydarzenie w całości odbywa się na otwartej przestrzeni Placu Konesera. Obowiązuje bezwzględne przestrzeganie obostrzeń związanych z pandemią: dezynfekcja rąk, zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie bezpiecznego dystansu.
Organizatorami przeglądu jest ASP w Warszawie we współpracy z Turbo Poster oraz Centrum Praskim Koneser. Nad ekspozycją Honorowy Patronat objął Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu – prof. Piotr Gliński.
Więcej informacji na www.koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Zoni, WuWu Bistro & Vodka Bar, Hana Sushi, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Bar Hotel Moxy, ¾ Koneser Bar, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak MUSCAT, BezAle, Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Mamaiti.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.