Rozpoczęła się wystawa plakatu ASP w Koneserze. Tematem przeciwdziałanie dezinfo
24 października w Centrum Praskim Koneser zainaugurowana została wystawa „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prezentowane prace przygotowano w ramach Międzynarodowego Konkursu na Plakat dla studentów szkół artystycznych pod patronatem Polskiego Komitetu UNESCO. Wydarzenie jest częścią 27. Międzynarodowego Biennale Plakatu Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Konkurs, którego efekty można podziwiać w Centrum Praskim Koneser, jest bezpośrednio związany z obchodami Światowego Tygodnia Kompetencji Medialnych i Informacyjnych – Global Media and Information Literacy Week (24-31 października). Celem wydarzenia jest promocja edukacji medialnej i cyfrowej, dzięki której obywatele mogą zdobyć umiejętności niezbędne do świadomego korzystania z mediów oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dużym wyzwaniem jest dziś również zdolność krytycznego odbierania komunikatów i tworzenia ich treści.
Studenci ASP mieli za zadanie przygotować plakaty na temat „Przeciwdziałanie dezinformacji. Kompetencje informacyjne i medialne dla każdego i stosowane przez wszystkich”. Prace oceniło Międzynarodowe Jury w składzie:
prof. Karel Mišek (Czechy)
prof. Thierry Sarfis (Francja)
prof. Sławomir Ratajski (UNESCO, Polska)
prof. Anabella Salem (Argentyna)
prof. Dogan Arslan (Turcja)
Robert Paršo (Słowacja)
prof. Błażej Ostoja Lniski (Polska)
prof. Lech Majewski (Polska)
Justyna Czerniakowska (Polska)
Wstęp na wystawę jest bezpłatny. Wydarzenie w całości odbywa się na otwartej przestrzeni Placu Konesera. Obowiązuje bezwzględne przestrzeganie obostrzeń związanych z pandemią: dezynfekcja rąk, zakrywanie nosa i ust oraz zachowanie bezpiecznego dystansu.
Organizatorami przeglądu jest ASP w Warszawie we współpracy z Turbo Poster oraz Centrum Praskim Koneser. Nad ekspozycją Honorowy Patronat objął Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu – prof. Piotr Gliński.
Więcej informacji na www.koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Zoni, WuWu Bistro & Vodka Bar, Hana Sushi, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Bar Hotel Moxy, ¾ Koneser Bar, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak MUSCAT, BezAle, Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Mamaiti.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.