Rozpoczyna się plenerowa wystawa prac Papcia Chmiela w warszawskim Koneserze
Od 5 października do 14 listopada na stołecznym placu Konesera będzie można podziwiać plenerową, bezpłatną wystawę poświęconą twórczości Henryka Chmielewskiego, czyli popularnego Papcia Chmiela. Wydarzenie organizowane jest w 55. rocznicę ukazania się pierwszej książkowej wersji komiksu Tytus, Romek i A’Tomek. Oprócz wystawy przewidziane są pokazy filmowe i warsztaty.
64 lata temu, w październiku 1957 r., w czasopiśmie „Świat Młodych” po raz pierwszy ukazał się komiks Tytus, Romek i A’Tomek. Jego autor, Henryk Chmielewski, po sukcesie pierwszych publikacji zdecydował się na tworzenie kolejnych animowanych przygód. Po latach stały się one najdłuższą, polską serią komiksową, liczącą kilkadziesiąt księg. Papcio Chmiel zmarł w styczniu br. i wciąż jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich autorów komiksowych. Właśnie dlatego w Centrum Praskim Koneser zorganizowano bezpłatną, plenerową wystawę, przybliżającą zarówno twórczość, jak i życiorys artysty.
– Prezentujemy zwiedzającym pomysłowość i kreatywność Papcia Chmiela, uwidaczniającą się w przygodach bohaterów, ciekawych dialogach czy wynalazkach pojawiających się w komiksach. Skupiamy się zwłaszcza na pierwszych księgach komiksu Tytusa, Romka i A‘Tomka, bo dzięki nim widzowie przypomną sobie lub dowiedzą się, jaki był początek kultowej serii. Bardzo ważne są także dla nas księgi historyczne, pokazujące doskonałe zorientowanie Henryka Chmielewskiego w historii Polski oraz jak ciekawie interpretował i popularyzował dzieje naszego kraju w swoich komiksach – podkreśla Piotr Kułak, kurator wystawy, Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego.
Wystawie towarzyszyć będą dodatkowe wydarzenia, w tym m.in. poranki dla dzieci z pokazami filmów, a także warsztaty kreatywne pod tytułem „Rysuj z Tytusem”.
Organizatorami wystawy są Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego i Centrum Praskie Koneser, a partnerem wydawnictwo Prószyński i S-ka.
Więcej informacji: koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl czy Minimal Line. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser jest również hubem sztuki, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Czajka Art Gallery, Dom ze Sztuką, ToTuart oraz Zwierzyniec.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.