Rusza trzecia edycja kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian
Jak wpłynąć na otaczający nas świat? Czy sukces zawsze wiąże się z szukaniem własnej drogi? Jak znaleźć swój indywidualny styl i przebić się z innowacyjnymi pomysłami? Odpowiedzi na te i wiele innych nieoczywistych pytań udzielają goście Oliviera Janiaka, czyli artyści zaangażowani w kampanię “WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian” - Andrzej Dragan, Agnieszka Bar, Jackob Buczyński, Ada Sokół i Andrea Camastra. Marka Glenfiddich w ramach kampanii po raz kolejny oddała się w ręce artystów. Owoce tych działań można oglądać na stronie www.where-next.pl.
Wystartowała trzecia edycja kampanii „WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian”, której celem jest podkreślenie wartości, jakimi kieruje się marka Glenfiddich. Kampania koncentruje się wokół artystów, którzy odważnie idą pod prąd i swoją twórczością wyznaczają nowe trendy w branży. Glenfiddich jako marka innowacyjna, działająca nieszablonowo zaprosiła do współpracy osoby, które uosabiają bliskie jej wartości.
Kampania, na którą oprócz samych rozmów składają się także współprace oraz konkurs w mediach społecznościowych, za cel stawia wsparcie artystów, a także szukanie możliwości, które pozwolą na nowo zdefiniować zarówno proces twórczy, jak i sposób percepcji sztuki. Działania prowadzone w ramach kampanii tworzą przestrzeń do dyskursu – o wartościach i zasadach zgodnych z maverickowskim duchem marki oraz działań – promowania nieznanych szerszej publice artystów.
Duża dawka inspiracji – cykl rozmów Oliviera Janiaka z Kreatorami Zmian
Jak co roku, osią kampanii jest cykl rozmów dostępnych na stronie www.where-next.pl oraz
w kanałach społecznościowych marki z udziałem Kreatorów Zmian. Ich cechami charakterystycznymi są nowatorstwo, kierowanie się własnymi zasadami, bezkompromisowość i niezwykła kreatywność.
W rozmowach zostały poruszone tematy, takie jak przyszłość sztuki, stawianie sobie nowych wyzwań, tworzenie w zgodzie z własnymi wartościami i środowiskiem, przebijanie się z innowacyjnymi pomysłami i odnajdywanie motywacji do podążania w nieznane.
W tegorocznej edycji, w gronie rozmówców Oliviera Janiaka, będącego gospodarzem odcinków, znaleźli się:
Andrzej Dragan – artysta, kompozytor, twórca filmowy, nagradzany fotograf, wykładowca i fizyk teoretyk, który wytycza nowe drogi i łamie dotychczasowe zasady.
Agnieszka Bar – utalentowana designerka i artystka pracująca ze szkłem, która stawia sobie za cel ograniczenie zużycia zasobów. Zdobywczyni wielu nagród branżowych.
Ada Sokół – designerka i przedsiębiorcza artystka 3D, której prace balansują na granicy realizmu i fantastyki. Mimo młodego wieku na swoim koncie ma współprace ze światowymi markami.
Andrea Camastra – kulinarny wirtuoz i multiinstrumentalista. Mistrz łączenia kuchni nowoczesnej z tradycyjną. Zdobywca prestiżowych nagród kulinarnych, w tym wyróżnienia Gault&Millau oraz gwiazdki Michelin.
Jackob Buczyński – projektant, przedsiębiorca i popularyzator ruchu zero waste. Niepokorny artysta, który w pracy nie inspiruje się innymi. Zwolennik naprawiania, a nie kupowania.
Glenfiddich w rękach artystów, czyli owoce współpracy marki z Kreatorami Zmian
Także w tym roku organizatorzy zaufali doświadczeniu artystów i pozwolili im zreinterpretować markę Glenfiddich. Zaowocowało to stworzeniem 3 wyjątkowych prac artystycznych.
Ada Sokół przedstawiła markę jako Glena, czyli postać wykreowaną przy użyciu sztucznej inteligencji. Głównym założeniem projektu było uosobienie cech i wartości, którymi kieruje się marka. W animacji pojawił się wykreowany również przez artystkę jeleń, a cała animacja została utrzymana w kolorystyce i symbolice zgodnej z DNA Glenfiddich. Adzie w ramach kampanii udało się stworzyć coś unikatowego w skali światowej. Glen przywitał zaproszonych na wernisaż gości i oficjalnie otworzył wystawę prac przygotowaną w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian. Animację z Glenem obejrzeć można na stronie www kampanii.
Agnieszka Bar przygotowała zupełnie nowy, niepowtarzalny model kieliszka do degustacji whisky Glenfiddich. W swoim projekcie zastosowała eksperymentalne rozwiązanie dla nóżki kieliszka – wykonała ją metodą cicho-dmuchania i odciskania w drewnie, nawiązując tym samym do tradycyjnej metody produkcji whisky w dębowych beczkach. Czarkę o dynamicznym wykończeniu ozdobiła własnoręcznie wygrawerowaną interpretacją logotypu Glenfiddich. Połączenie praktycznego aspektu i sztuki sprawiło, że kieliszek nie tylko cieszy oko, ale także wzmacnia doznania smakowe przy degustacji whisky.
Co założyłby współczesny Maverick? Takie pytanie zadał sobie Jackob Buczyński. Artysta wziął na warsztat nie tylko cechy i styl marki, ale także pochodzące z drugiego obiegu kawałki skór. Połączył je charakterystyczną dla siebie metodą patchworkową i tak powstała wyjątkowa dwurzędowa marynarka. W projekcie nie mogło zabraknąć symbolu marki Glenfiddich, czyli staga, który zostały wyszyty na plecach.
Wszystkie prace są prezentowane i omawiane na stronie www.where-next.pl.
Zostań Kreatorem Zmian - konkurs, który wyłonił zdolnych artystów
Kampanii po raz kolejny towarzyszył konkurs, którego celem jest wspieranie artystów poprzez promowanie ich działalności. W tym roku w szranki stanęło liczne grono twórców, którzy zreinterpretowali markę i pokazali ją swoimi oczami. Spośród zgłoszonych prac wyłoniono 2 laureatów: Arkadiusza Rataja i Monikę Kallę, który stworzyli odpowiednio „Maszynę smaków” oraz „ręcznie grawerowanego, tytanowego coin’a inkrustowanego 24 karatowym złotem”, a także 3 finalistów: Aleksandrę Prusinowską, Lubosza Karwata i Michała Poziemskiego. Prace stworzone w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian można było zobaczyć na wernisażu, który odbył się 9 października w Muzeum im. Bolesława Biegasa.
Każdy, kto chciałby poznać bliżej artystów, a także naładować się dużą dawką inspiracji i motywacji do zmiany, może zapoznać się z historiami twórców i ich dzieł na stronie www.where-next.pl.
Pierwsze odcinki są już dostępne. Kolejne nagrania rozmów z artystami będą ukazywać się do 17 listopada.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.