Samsung i DESA Unicum zapraszają na DESA Design Days
DESA Design Days to odbywające się 24 września wydarzenie poprzedzające aukcję designu w DESA Unicum, które będzie doskonałą okazją do tego, aby spotkać się i porozmawiać z ekspertami z branży, a także obejrzeć wystawę, na której znajdą się licytowane podczas aukcji obiekty. Jednym z nich będzie wyjątkowa, łącząca świat technologii i sztuki, lodówka Samsung Bespoke.
Aukcja w DESA Unicum
Wśród obiektów licytowanych na aukcji w DESA Unicum „Design. Piękno w użyciu”, pojawi się lodówka będąca efektem współpracy Samsung z francuskim artystą Thibaud Herem. Będzie to pierwsza taka licytacja w Polsce. Lodówka Bespoke, bo o niej mowa, składa się z 3 modułów oraz 3 ekskluzywnych paneli frontowych przedstawiających artystyczne ujęcia rezydencji królewskiej w Fontainebleau. Jej design w połączeniu z funkcjonalnością sprawia, że jest to wyjątkowy przedmiot sztuki użytkowej. Linia lodówek Bespoke zdobyła uznanie na całym świecie ze względu na możliwości związane z personalizacją, a jej wygląd i rozmiar mogą zmieniać się na przestrzeni czasu, tak jak zmieniają się potrzeby użytkownika.
Finał aukcji „Design. Piękno w użyciu” odbędzie się 26 września o godz. 19:00. Całkowity dochód z licytacji lodówki przekazany zostanie na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciele Muzeum Narodowego w Warszawie i projekt "Autoportrety XXI" wspierający współczesnych polskich artystów oraz pozwalający zbudować nową kolekcję do zbiorów MNW.
Event i wystawa przedaukcyjna
Zarówno lodówkę, jak i inne licytowane obiekty, będzie można oglądać na wystawie, która rozpocznie się 19 września i potrwa aż do dnia aukcji. Kulminacyjnym momentem wystawy, a zarazem gratką dla wszystkich miłośników designu, będzie odbywające się 24 września całodniowe wydarzenie DESA Design Days, na program którego składają się m.in. spotkania z ekspertami designu i projektantami oraz oprowadzanie po wystawie. Od pierwszej edycji Design Days w DESA Unicum, promujące wiedzę na temat wzornictwa przemysłowego i sztuki przedmiotu, cieszą się ogromnym zainteresowaniem fanów sztuki użytkowej oraz kolekcjonerów. Udział w wydarzeniu to nie tylko okazja do poszerzenia wiedzy na temat współczesnego designu i inspiracji, ale także do przyjrzenia się z bliska obiektom, które chcielibyśmy zobaczyć w swojej domowej przestrzeni.
DESA Unicum to lider wśród domów aukcyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, którego historia sięga lat 50. XX wieku. Na koniec 2021 roku DESA Unicum była 8. domem aukcyjnym w Europie. W 2021 roku DESA Unicum zorganizowała 202 aukcje (stacjonarne i online, z uwzględnieniem 9 aukcji charytatywnych), podczas których wylicytowano obiekty o łącznej wartości ponad 280 mln zł.
DESA Design Days, 24 września w DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A w Warszawie
Licytować online można już teraz: https://desa.pl/pl/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.