Samsung i DESA Unicum zapraszają na DESA Design Days
DESA Design Days to odbywające się 24 września wydarzenie poprzedzające aukcję designu w DESA Unicum, które będzie doskonałą okazją do tego, aby spotkać się i porozmawiać z ekspertami z branży, a także obejrzeć wystawę, na której znajdą się licytowane podczas aukcji obiekty. Jednym z nich będzie wyjątkowa, łącząca świat technologii i sztuki, lodówka Samsung Bespoke.
Aukcja w DESA Unicum
Wśród obiektów licytowanych na aukcji w DESA Unicum „Design. Piękno w użyciu”, pojawi się lodówka będąca efektem współpracy Samsung z francuskim artystą Thibaud Herem. Będzie to pierwsza taka licytacja w Polsce. Lodówka Bespoke, bo o niej mowa, składa się z 3 modułów oraz 3 ekskluzywnych paneli frontowych przedstawiających artystyczne ujęcia rezydencji królewskiej w Fontainebleau. Jej design w połączeniu z funkcjonalnością sprawia, że jest to wyjątkowy przedmiot sztuki użytkowej. Linia lodówek Bespoke zdobyła uznanie na całym świecie ze względu na możliwości związane z personalizacją, a jej wygląd i rozmiar mogą zmieniać się na przestrzeni czasu, tak jak zmieniają się potrzeby użytkownika.
Finał aukcji „Design. Piękno w użyciu” odbędzie się 26 września o godz. 19:00. Całkowity dochód z licytacji lodówki przekazany zostanie na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciele Muzeum Narodowego w Warszawie i projekt "Autoportrety XXI" wspierający współczesnych polskich artystów oraz pozwalający zbudować nową kolekcję do zbiorów MNW.
Event i wystawa przedaukcyjna
Zarówno lodówkę, jak i inne licytowane obiekty, będzie można oglądać na wystawie, która rozpocznie się 19 września i potrwa aż do dnia aukcji. Kulminacyjnym momentem wystawy, a zarazem gratką dla wszystkich miłośników designu, będzie odbywające się 24 września całodniowe wydarzenie DESA Design Days, na program którego składają się m.in. spotkania z ekspertami designu i projektantami oraz oprowadzanie po wystawie. Od pierwszej edycji Design Days w DESA Unicum, promujące wiedzę na temat wzornictwa przemysłowego i sztuki przedmiotu, cieszą się ogromnym zainteresowaniem fanów sztuki użytkowej oraz kolekcjonerów. Udział w wydarzeniu to nie tylko okazja do poszerzenia wiedzy na temat współczesnego designu i inspiracji, ale także do przyjrzenia się z bliska obiektom, które chcielibyśmy zobaczyć w swojej domowej przestrzeni.
DESA Unicum to lider wśród domów aukcyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, którego historia sięga lat 50. XX wieku. Na koniec 2021 roku DESA Unicum była 8. domem aukcyjnym w Europie. W 2021 roku DESA Unicum zorganizowała 202 aukcje (stacjonarne i online, z uwzględnieniem 9 aukcji charytatywnych), podczas których wylicytowano obiekty o łącznej wartości ponad 280 mln zł.
DESA Design Days, 24 września w DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A w Warszawie
Licytować online można już teraz: https://desa.pl/pl/
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.