Komunikaty PR

„Straszny dwór” podbił serca internautów. Opera Wrocławska zaprasza na spektakle

2020-11-13  |  19:52
Biuro prasowe

Transmitowany na żywo spektakl „Straszny dwór” wystawiony 11 listopada na deskach Opery Wrocławskiej oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! To wyjątkowe wydarzenie wywołało wiele wzruszeń i mnóstwo ciepłych komentarzy od publiczności. Jeszcze w listopadzie Opera zaprasza na kolejne transmisje swoich spektakli.

„Straszny dwór” pod dyrekcją Michała Kluzy transmitowany był na żywo w dniu 102. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości na kanale YouTube Opery Wrocławskiej. Opera, po ogłoszeniu zamknięcia
w całym kraju placówek kultury, postanowiła bowiem nie odwoływać swoich spektakli, ale przenieść je do sieci. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątkę – transmitowany online „Straszny dwór” oglądało
w internecie niemal 17 tysięcy widzów! Ponadto to wyjątkowe wydarzenie zostało niezwykle ciepło przyjęte przez wirtualną publiczność i zebrało całe mnóstwo pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych:

„Dziękuję z całego serca za piękny występ i chwile wzruszeń!”; „Piękne! Właśnie tego dzisiaj potrzebowałam!”; „To było wspaniałe!”; „Dziękujemy. Nawet online to była czysta przyjemność!”; „Cudownie się słucha i ogląda, dziękuję za taką możliwość!”

 Nam również towarzyszy wiele pozytywnych emocji, przede wszystkim satysfakcja, że w tak trudnym czasie udało się dostarczyć miłośnikom Opery tylu wzruszeń. Po raz pierwszy w historii zdecydowaliśmy się na realizację naszych spektakli w formie streamingu i dziś już wiemy, że mimo ogromu całego przedsięwzięcia, była to bardzo dobra decyzja – podkreśla Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Jeszcze w listopadzie na wirtualnych deskach Opery wystawione zostaną kolejne dwa wydarzenia - Wieczór Patriotyczny oraz La Bohème (Cyganeria). Będą one transmitowane na żywo również na kanale YouTube Opery Wrocławskiej a bezpośrednio po zakończeniu streamingu spektakle pozostaną dostępne dla widzów przez 24 godziny. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem oraz szczegółami wydarzeń:

  • 15 listopada (niedziela), godz. 18.00 – Wieczór Patriotyczny
  • 20 listopada (piątek), godz. 19.00 – La Bohème (Cyganeria)
  • 22 listopada (niedziela), godz. 18.00 – La Bohème (Cyganeria)
  • 28 listopada (sobota), godz. 19.00 – Giselle

Wieczór Patriotyczny, 15 listopada, (niedziela), godz. 19:00

Tego dnia wystąpi chór pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys oraz soliści Opery: Eliza Kruszczyńska, Maria Rozynek-Banaszak, Anna Lichorowicz, Jadwiga Postrożna, Tomasz Rudnicki, Jędrzej Tomczyk. Całość będzie spleciona wyjątkowymi recytacjami Michała Zborowskiego.

La Bohème (Cyganeria), 20 listopada (piątek), godz. 19:00 oraz 22 listopada (niedziela), godz. 18:00  

W Operze Wrocławskiej sztuka ta jest ujęta w klasyczne ramy inscenizacyjne, co gwarantuje niezapomnianą podróż w czasie. To dzieło w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego, zza pulpitu dyrygenckiego orkiestrę poprowadzi dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej maestro Bassem Akiki,
a w głównych rolach usłyszymy m.in.: Adriannę Ferfecką (Mimì), Piotra Buszewskiego (Rodolfo), Marię Rozynek-Banaszak (Musetta), Adama Zarembę (Marcello), Tomasza Rudnickiego (Schaunard) i Jerzego Butryna (Colline).

Giselle, 28 listopada (sobota), godz. 19.00

Po roku wraca na scenę Opery balet Giselle Adolphe’a Adama, w choreografii Zofii Rudnickiej i Ewy Głowackiej. Romantyczna opowieść o miłości silniejszej niż śmierć, oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego, jest nieczęstą pozycją goszczącą w polskich teatrach operowych. Usłyszymy również Orkiestrę Opery Wrocławskiej, pod batutą Adama Banaszaka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.