Komunikaty PR

„Straszny dwór” podbił serca internautów. Opera Wrocławska zaprasza na spektakle

2020-11-13  |  19:52
Biuro prasowe

Transmitowany na żywo spektakl „Straszny dwór” wystawiony 11 listopada na deskach Opery Wrocławskiej oglądało w internecie niemal 17 tysięcy widzów! To wyjątkowe wydarzenie wywołało wiele wzruszeń i mnóstwo ciepłych komentarzy od publiczności. Jeszcze w listopadzie Opera zaprasza na kolejne transmisje swoich spektakli.

„Straszny dwór” pod dyrekcją Michała Kluzy transmitowany był na żywo w dniu 102. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości na kanale YouTube Opery Wrocławskiej. Opera, po ogłoszeniu zamknięcia
w całym kraju placówek kultury, postanowiła bowiem nie odwoływać swoich spektakli, ale przenieść je do sieci. Decyzja ta okazała się strzałem w dziesiątkę – transmitowany online „Straszny dwór” oglądało
w internecie niemal 17 tysięcy widzów! Ponadto to wyjątkowe wydarzenie zostało niezwykle ciepło przyjęte przez wirtualną publiczność i zebrało całe mnóstwo pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych:

„Dziękuję z całego serca za piękny występ i chwile wzruszeń!”; „Piękne! Właśnie tego dzisiaj potrzebowałam!”; „To było wspaniałe!”; „Dziękujemy. Nawet online to była czysta przyjemność!”; „Cudownie się słucha i ogląda, dziękuję za taką możliwość!”

 Nam również towarzyszy wiele pozytywnych emocji, przede wszystkim satysfakcja, że w tak trudnym czasie udało się dostarczyć miłośnikom Opery tylu wzruszeń. Po raz pierwszy w historii zdecydowaliśmy się na realizację naszych spektakli w formie streamingu i dziś już wiemy, że mimo ogromu całego przedsięwzięcia, była to bardzo dobra decyzja – podkreśla Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Jeszcze w listopadzie na wirtualnych deskach Opery wystawione zostaną kolejne dwa wydarzenia - Wieczór Patriotyczny oraz La Bohème (Cyganeria). Będą one transmitowane na żywo również na kanale YouTube Opery Wrocławskiej a bezpośrednio po zakończeniu streamingu spektakle pozostaną dostępne dla widzów przez 24 godziny. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem oraz szczegółami wydarzeń:

  • 15 listopada (niedziela), godz. 18.00 – Wieczór Patriotyczny
  • 20 listopada (piątek), godz. 19.00 – La Bohème (Cyganeria)
  • 22 listopada (niedziela), godz. 18.00 – La Bohème (Cyganeria)
  • 28 listopada (sobota), godz. 19.00 – Giselle

Wieczór Patriotyczny, 15 listopada, (niedziela), godz. 19:00

Tego dnia wystąpi chór pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys oraz soliści Opery: Eliza Kruszczyńska, Maria Rozynek-Banaszak, Anna Lichorowicz, Jadwiga Postrożna, Tomasz Rudnicki, Jędrzej Tomczyk. Całość będzie spleciona wyjątkowymi recytacjami Michała Zborowskiego.

La Bohème (Cyganeria), 20 listopada (piątek), godz. 19:00 oraz 22 listopada (niedziela), godz. 18:00  

W Operze Wrocławskiej sztuka ta jest ujęta w klasyczne ramy inscenizacyjne, co gwarantuje niezapomnianą podróż w czasie. To dzieło w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego, zza pulpitu dyrygenckiego orkiestrę poprowadzi dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej maestro Bassem Akiki,
a w głównych rolach usłyszymy m.in.: Adriannę Ferfecką (Mimì), Piotra Buszewskiego (Rodolfo), Marię Rozynek-Banaszak (Musetta), Adama Zarembę (Marcello), Tomasza Rudnickiego (Schaunard) i Jerzego Butryna (Colline).

Giselle, 28 listopada (sobota), godz. 19.00

Po roku wraca na scenę Opery balet Giselle Adolphe’a Adama, w choreografii Zofii Rudnickiej i Ewy Głowackiej. Romantyczna opowieść o miłości silniejszej niż śmierć, oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego, jest nieczęstą pozycją goszczącą w polskich teatrach operowych. Usłyszymy również Orkiestrę Opery Wrocławskiej, pod batutą Adama Banaszaka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.