Świąteczne pogotowie prezentowo-kulinarne w Blue City działa aż do 23 grudnia
Ostatnia przedświąteczna prosta potrafi napsuć krwi. Odliczanie do Wigilii rozpoczęte, tymczasem lista zadań zdaje się rozmnażać przez początkowanie. Tym z Was, którzy tuż przed Świętami wciąż nie mają wszystkich prezentów dla bliskich lub też boją się, że nie wyrobią się z gotowanie w sukurs przychodzi Jarmark Bożonarodzeniowy w Blue City.
Ostatnie przedświąteczne zakupy w Blue City zrobimy aż do godziny 22 w sobotę 23 grudnia. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie Jarmark Bożonarodzeniowy, gdzie można zaopatrzyć się na ostatnią chwilę w to wszystko, czego na ostatnią chwilę przed pierwszą gwiazdą zazwyczaj nam brakuje.
Na poziomie -1 centrum handlowego znajdziemy bowiem zarówno postne barszcz i pierogi, jak domowe ciasta i wędliny z przydomowych wędzarni. Nie zabraknie produktów regionalnych jak oscypki pozwalające poczuć zimową magię Podhala i w Warszawie czy wielokrotnie nagradzanych serów korycińskich z rodzinnego gospodarstwa pani Agnieszki Gremzy z Korycina. Słowem znajdzie się tu i szybki ratunek wigilijnego stołu i produkty na świąteczne śniadanie, które pochwalą i najbardziej wymagające ciotki.
Wysokojakościowe produkty i domowe potrawy to jednak nie wszystko. Jarmark Bożonarodzeniowy to także szansa na prezenty typu last minute. W tym przypadku nie oznacza to jednak bynajmniej bylejakości czy przypadkowości. W Blue City swoje stanowiska mają w tym roku zarówno twórcy biżuterii z kamieniami półszlachetnymi czy puszystych czapek z wełny alpak, ale i osoby sprzedające m.in. parasolki, torby i rękawiczki z nadrukami kultowych dzieł sztuki czy dysponujące wyborem fantazyjnych broszek, jakiego ze świecą szukać w sklepach stacjonarnych. Do tego stoiska z grami planszowymi, designerskimi artykułami papierniczymi, ceramiką i dodatkami do domu vintage. Nie zabraknie też świec zapachowych i kosmetyków naturalnych. Co najlepsze - to zaledwie kilka propozycji spośród setek niepowtarzalnych produktów, których w pierwszej lepszej sieciówce nie dostaniemy.
Mimo że Jarmark Bożonarodzeniowy trwał w tym roku od 10 grudnia, dostawcy przygotowali się na oblężenie spóźnialskich w ostatnich dniach przed Świętami. Zapraszamy!

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.