Święto Ceramiki Bolesławickiej na tle nowej inwestycji
ALSTAL Grupa Budowlana została sponsorem 29. Bolesławieckiego Święta Ceramiki. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego będzie można podziwiać kunszt rzemieślniczy manufaktury, a także zobaczyć wizualizacje nowej inwestycji.
Bolesławickie Święto Ceramiki ma wymiar niemalże artystycznego wydarzenia. Kobaltowy kolor i wzory, które są charakterystyczne dla bolesławieckich wyrobów są znane na całym świecie. Święto Ceramiki odbędzie się w dniach 16-20 sierpnia i jest organizowane już po raz 29. Tegoroczna edycja będzie wyjątkowa - Bolesławiec otrzymał nagrodę na krzewienie idei europejskich, dlatego hasłem przewodnim BŚC będzie „Żyjemy w Europie – Europa jest w Nas!”. Na mieszkańców i turystów będzie czekać aż 100 wystawców.
W tym roku do grona sponsorów dołączyła firma ALSTAL, która jest generalnym wykonawcą jednej z najważniejszych inwestycji, realizowanej w Bolesławcu. Bydgoska spółka przy ulicy Spacerowej 24 buduje zespół zewnętrznych basenów rekreacyjnych, na który czeka cała lokalna społeczność.
- Cieszymy się, że możemy wspierać lokalną społeczność oraz tradycję w jej najpiękniejszym wydaniu. Podczas święta planujemy pokazać wizualizacje nowego kompleksu basenowego oraz przeprowadzić wirtualny spacer 3D po projektowanym obiekcie. – mówi Marcin Tryka, Kierownik Projektu firmy ALSTAL.
Kontrakt na budowę basenów w Bolesławcu opiewa na kwotę niemal 58 milionów złotych. Inwestycja zakłada przebudowę istniejących terenów basenów zewnętrznych, które zyskają nowy wygląd i atrakcje, z których korzystać będzie lokalna społeczność. W skład kompleksu będzie wchodził m.in. basen solankowy z tężnią, brodzik dla dzieci, a także wodny plac zabaw dla najmłodszych oraz basen rekreacyjny z atrakcjami typu wet-bubble. Otwarcie nowego zespołu rekreacyjnego jest zaplanowane na przyszły rok.
Spółka ALSTAL ma ogromne doświadczenie w budowach obiektów sportowo-rekreacyjnych. Firma była generalnym wykonawcą takich inwestycji, jak Termy Maltańskie w Poznaniu, Centrum Rekreacji Astoria w Bydgoszczy, a aktualnie jest w trakcie budowy Fabryki Wody w Szczecinie, największego kompleksu basenowo-edukacyjnego w Polsce.
Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej
Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów
Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.