Święto Ceramiki Bolesławickiej na tle nowej inwestycji
ALSTAL Grupa Budowlana została sponsorem 29. Bolesławieckiego Święta Ceramiki. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego będzie można podziwiać kunszt rzemieślniczy manufaktury, a także zobaczyć wizualizacje nowej inwestycji.
Bolesławickie Święto Ceramiki ma wymiar niemalże artystycznego wydarzenia. Kobaltowy kolor i wzory, które są charakterystyczne dla bolesławieckich wyrobów są znane na całym świecie. Święto Ceramiki odbędzie się w dniach 16-20 sierpnia i jest organizowane już po raz 29. Tegoroczna edycja będzie wyjątkowa - Bolesławiec otrzymał nagrodę na krzewienie idei europejskich, dlatego hasłem przewodnim BŚC będzie „Żyjemy w Europie – Europa jest w Nas!”. Na mieszkańców i turystów będzie czekać aż 100 wystawców.
W tym roku do grona sponsorów dołączyła firma ALSTAL, która jest generalnym wykonawcą jednej z najważniejszych inwestycji, realizowanej w Bolesławcu. Bydgoska spółka przy ulicy Spacerowej 24 buduje zespół zewnętrznych basenów rekreacyjnych, na który czeka cała lokalna społeczność.
- Cieszymy się, że możemy wspierać lokalną społeczność oraz tradycję w jej najpiękniejszym wydaniu. Podczas święta planujemy pokazać wizualizacje nowego kompleksu basenowego oraz przeprowadzić wirtualny spacer 3D po projektowanym obiekcie. – mówi Marcin Tryka, Kierownik Projektu firmy ALSTAL.
Kontrakt na budowę basenów w Bolesławcu opiewa na kwotę niemal 58 milionów złotych. Inwestycja zakłada przebudowę istniejących terenów basenów zewnętrznych, które zyskają nowy wygląd i atrakcje, z których korzystać będzie lokalna społeczność. W skład kompleksu będzie wchodził m.in. basen solankowy z tężnią, brodzik dla dzieci, a także wodny plac zabaw dla najmłodszych oraz basen rekreacyjny z atrakcjami typu wet-bubble. Otwarcie nowego zespołu rekreacyjnego jest zaplanowane na przyszły rok.
Spółka ALSTAL ma ogromne doświadczenie w budowach obiektów sportowo-rekreacyjnych. Firma była generalnym wykonawcą takich inwestycji, jak Termy Maltańskie w Poznaniu, Centrum Rekreacji Astoria w Bydgoszczy, a aktualnie jest w trakcie budowy Fabryki Wody w Szczecinie, największego kompleksu basenowo-edukacyjnego w Polsce.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.