Święto Ceramiki Bolesławickiej na tle nowej inwestycji
ALSTAL Grupa Budowlana została sponsorem 29. Bolesławieckiego Święta Ceramiki. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego będzie można podziwiać kunszt rzemieślniczy manufaktury, a także zobaczyć wizualizacje nowej inwestycji.
Bolesławickie Święto Ceramiki ma wymiar niemalże artystycznego wydarzenia. Kobaltowy kolor i wzory, które są charakterystyczne dla bolesławieckich wyrobów są znane na całym świecie. Święto Ceramiki odbędzie się w dniach 16-20 sierpnia i jest organizowane już po raz 29. Tegoroczna edycja będzie wyjątkowa - Bolesławiec otrzymał nagrodę na krzewienie idei europejskich, dlatego hasłem przewodnim BŚC będzie „Żyjemy w Europie – Europa jest w Nas!”. Na mieszkańców i turystów będzie czekać aż 100 wystawców.
W tym roku do grona sponsorów dołączyła firma ALSTAL, która jest generalnym wykonawcą jednej z najważniejszych inwestycji, realizowanej w Bolesławcu. Bydgoska spółka przy ulicy Spacerowej 24 buduje zespół zewnętrznych basenów rekreacyjnych, na który czeka cała lokalna społeczność.
- Cieszymy się, że możemy wspierać lokalną społeczność oraz tradycję w jej najpiękniejszym wydaniu. Podczas święta planujemy pokazać wizualizacje nowego kompleksu basenowego oraz przeprowadzić wirtualny spacer 3D po projektowanym obiekcie. – mówi Marcin Tryka, Kierownik Projektu firmy ALSTAL.
Kontrakt na budowę basenów w Bolesławcu opiewa na kwotę niemal 58 milionów złotych. Inwestycja zakłada przebudowę istniejących terenów basenów zewnętrznych, które zyskają nowy wygląd i atrakcje, z których korzystać będzie lokalna społeczność. W skład kompleksu będzie wchodził m.in. basen solankowy z tężnią, brodzik dla dzieci, a także wodny plac zabaw dla najmłodszych oraz basen rekreacyjny z atrakcjami typu wet-bubble. Otwarcie nowego zespołu rekreacyjnego jest zaplanowane na przyszły rok.
Spółka ALSTAL ma ogromne doświadczenie w budowach obiektów sportowo-rekreacyjnych. Firma była generalnym wykonawcą takich inwestycji, jak Termy Maltańskie w Poznaniu, Centrum Rekreacji Astoria w Bydgoszczy, a aktualnie jest w trakcie budowy Fabryki Wody w Szczecinie, największego kompleksu basenowo-edukacyjnego w Polsce.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.