Święto Ceramiki Bolesławickiej na tle nowej inwestycji
ALSTAL Grupa Budowlana została sponsorem 29. Bolesławieckiego Święta Ceramiki. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego będzie można podziwiać kunszt rzemieślniczy manufaktury, a także zobaczyć wizualizacje nowej inwestycji.
Bolesławickie Święto Ceramiki ma wymiar niemalże artystycznego wydarzenia. Kobaltowy kolor i wzory, które są charakterystyczne dla bolesławieckich wyrobów są znane na całym świecie. Święto Ceramiki odbędzie się w dniach 16-20 sierpnia i jest organizowane już po raz 29. Tegoroczna edycja będzie wyjątkowa - Bolesławiec otrzymał nagrodę na krzewienie idei europejskich, dlatego hasłem przewodnim BŚC będzie „Żyjemy w Europie – Europa jest w Nas!”. Na mieszkańców i turystów będzie czekać aż 100 wystawców.
W tym roku do grona sponsorów dołączyła firma ALSTAL, która jest generalnym wykonawcą jednej z najważniejszych inwestycji, realizowanej w Bolesławcu. Bydgoska spółka przy ulicy Spacerowej 24 buduje zespół zewnętrznych basenów rekreacyjnych, na który czeka cała lokalna społeczność.
- Cieszymy się, że możemy wspierać lokalną społeczność oraz tradycję w jej najpiękniejszym wydaniu. Podczas święta planujemy pokazać wizualizacje nowego kompleksu basenowego oraz przeprowadzić wirtualny spacer 3D po projektowanym obiekcie. – mówi Marcin Tryka, Kierownik Projektu firmy ALSTAL.
Kontrakt na budowę basenów w Bolesławcu opiewa na kwotę niemal 58 milionów złotych. Inwestycja zakłada przebudowę istniejących terenów basenów zewnętrznych, które zyskają nowy wygląd i atrakcje, z których korzystać będzie lokalna społeczność. W skład kompleksu będzie wchodził m.in. basen solankowy z tężnią, brodzik dla dzieci, a także wodny plac zabaw dla najmłodszych oraz basen rekreacyjny z atrakcjami typu wet-bubble. Otwarcie nowego zespołu rekreacyjnego jest zaplanowane na przyszły rok.
Spółka ALSTAL ma ogromne doświadczenie w budowach obiektów sportowo-rekreacyjnych. Firma była generalnym wykonawcą takich inwestycji, jak Termy Maltańskie w Poznaniu, Centrum Rekreacji Astoria w Bydgoszczy, a aktualnie jest w trakcie budowy Fabryki Wody w Szczecinie, największego kompleksu basenowo-edukacyjnego w Polsce.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.