Święto ulicy Ogrodowej z Muzeum Fabryki w Manufakturze
Warsztaty, wystawy, spotkania z wyjątkowymi włókniarkami - to tylko część atrakcji, jakie czekają na mieszkańców Łodzi podczas święta ulicy Ogrodowej. Stowarzyszenie „Ludzie Fabryki” działające przy Muzeum Fabryki po raz kolejny zaprasza na to wyjątkowe wydarzenie, upamiętniające fabrykancką historię miasta.
Święto ulicy Ogrodowej
09.09 – 10.09 (sobota i niedziela)
Ogrodowa była bardzo ważnym punktem na mapie włókienniczej Łodzi. To tutaj tętniło życie pracowników pobliskiej fabryki założonej przez Izraela Poznańskiego, gdzie dziś jest Manufaktura. Stowarzyszenie „Ludzie Fabryki” pielęgnuje pamięć o zwyczajach i tradycjach pracowników zakładów włókienniczych.
Tegoroczne święto ulicy Ogrodowej to mnóstwo atrakcji i niezapomnianych chwil spędzonych na jednej z najbardziej charakterystycznych ulic Łodzi. Dla uczestników przygotowano bogaty program, który zapewni całym rodzinom nie tylko rozrywkę, ale przede wszystkim edukację.
Przez cały weekend będzie można wziąć udział w warsztatach dla dzieci i dorosłych, zaplanowano także spotkania z włókniarkami, które powspominają dawne czasy. Po raz pierwszy będzie można też obejrzeć prace zebrane w ramach projektu Lodz600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi. Z pewnością nie zabraknie również chętnych na spacer z przewodnikiem po Ogrodowej.
Harmonogram wydarzenia:
Sobota
12:00 – warsztaty fotograficzne – historie z Ogrodowej zawarte w detalu (spotkanie przy bramie głównej Manufaktury)
14:00 – otwarcie wystawy plenerowej (historia BRAMY) do Manufaktury (spotkanie przy bramie głównej Manufaktury)
15:00 – spotkanie z J. Cygankiewiczem – mistrzem, który wykonał replikę bramy (spotkanie w Muzeum Fabryki)
17:00 – spotkanie z włókniarkami z Ogrodowej – rozstrzygnięcie konkursu na „Album o włókniarkach” (spotkanie w Muzeum Fabryki)
Niedziela
11:00 – 14:00 – rodzinna gra terenowa „Historie z ogrodowej”
12:00 – zwiedzanie hotelu Vienna House Andel`s Łódź (spotkanie w hotelu)
12:00 – 14:00 – warsztaty dla dzieci (spotkanie w Muzeum Fabryki)
13:30 – oprowadzenie kuratorskie po wystawach artystycznych projektu „Lodz600” (spotkanie w Vienna House Andel`s Łódź)
15:00 – spacer po ulicy Ogrodowej (spotkanie przy bramie do Manufaktury)
Warsztaty dla dzieci w Muzeum Fabryki będą dotyczyły tworzenia biżuterii z recyklingu, a dokładnie z elementów, które pozostały po konserwacji starego krosna. Zajęcia są bezpłatne, jednak obowiązują zapisy pod numerem 42 664 92 93.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.