Sztuka barmańska w wydaniu Campari
Marka, której nieodłączną częścią jest pasja do tworzenia, towarzyszące jej emocje oraz sztuka. Campari nieustannie współpracuje z artystami, czego owocem są powstałe na przestrzeni lat kultowe plakaty, kalendarze i mini produkcje filmowe. Artyzm w wydaniu Campari przejawia się przede wszystkim w sztuce barmańskiej, która jest rodzajem ekspresji, pobudzającej wszystkie zmysły, inspiruje do odkrywania własnych preferencji i nowych doświadczeń. Niezwykle bogata historia marki oraz jej kultowych koktajli zostały opisane w książce „Akademia Campari. Siła Pasji” – publikacji stworzonej przez pasjonatów dla pasjonatów.
Leonetto Cappiello, Bruno Munari czy Fortunato Depero to tylko kilka nazwisk twórców popularnych plakatów, których bohaterem jest właśnie Campari. Pasja, która towarzyszyła od początku powstania jej założycielom, inspirowała wszystkie kolejne pokolenia do sięgania po nieszablonowe i oryginalne rozwiązania, łączące ten włoski trunek ze światem sztuki. Włoskie, a dokładnie mediolańskie korzenie trunku, są nieodłącznym elementem tożsamości brandu, który do tej pory dumnie podkreśla swoje pochodzenie. Campari to synonim kultury aperitivo, czyli wspólnego spędzania czasu z bliskimi i zamawiania w barach swoich ulubionych koktajli. Na szczególne wyróżnienie zasługuje jeden z największych klasyków ‘budowanych’ na Campari, czyli Negroni. Ten kultowy aperitif wpisał się nie tylko w historię samej marki, ale także szeroko pojętej popkultury, znajdując uznanie wśród wielu amatorów koktajli.
Związek tego czerwonego bittera ze sztuką sięga początków istnienia Campari, które do swoich fundamentalnych wartości zalicza nie tylko pasję, ale także kreatywność i nieustanne poszukiwanie inspiracji. Aby uczcić te wartości oraz premierę książki „Akademia Campari. Siła pasji” 29 listopada marka zorganizowała wydarzenie, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję wysłuchać opowieści o jej historii, a także spróbować autorskich koktajli trzech mistrzów sztuki barmańskiej i laureatów konkursu Red Hands: tegorocznego zwycięzcy Dawida Pytkowskiego, a także Kaspiana Konieczki i Marcina Szymy. Dawida na co dzień spotkamy w warszawskim El Koktel, gdzie serwuje swój zwycięski koktajl „Cafe Campari”. Marcina i jego autorską „Casę” można wypróbować w Katowickim koktajlbarze „Magazyn”, a Kaspiana i jego aromatyczne „Sensi” można zastać w łódzkim Spirit Bar w hotelu Puro.
Wspomniana wcześniej publikacja to zbiór najciekawszych opowieści i niezwykłych historii związanych z historią tego włoskiego brandu oraz wyjątkowym konkursem barmańskim „Akademia Campari Red Hands”. Książka autorstwa Alicji Myśliwiec i Rafała Nawrota, Brand Ambasadora marki Campari, to bogactwo wiedzy nie tylko na temat historii, ale także samego zawodu barmana i związanych z nim wyzwań. Campari od lat organizuje konkurs barmański „Akademia Campari”, który w Polsce przyjął od tego roku międzynarodową nazwę „Red Hands”. Jego tegorocznym laureatem został Polak Dawid Pytkowski, który zachwycił jury konkursowe koktajlami „Solaris” oraz „Cafe Campari”. Książka została wydana na początku października w ograniczonym nakładzie, dlatego zainteresowanych publikacją zapraszamy do kontaktu z biurem prasowym lub działem marketingu CEDC.
Campari to pierwszy krok do spełnienia marzeń o tworzeniu najlepszych koktajli w domowych warunkach. Uzupełnienie domowego barku o te pozycje da świetną bazę do rozpoczęcia swojej przygody z miksologią. Właśnie na podstawie tego kultowego włoskiego bittera powstały i nadal powstają jedne z najbardziej wyjątkowych i nietypowych koktajli, które czarują smakiem i urzekają nawet najbardziej wymagające podniebienia. Pasja wpisana w DNA marki i opisana w książce „Akademia Campari. Siła Pasji” ma zachęcać do inspirowania się tym włoskim trunkiem oraz zagłębiania się w kreacje sztuki barmańskiej. Chcących poznać bliżej markę Campari, zapraszamy do koktajl barów serwujących koktajle na bazie tego trunku zlokalizowanych w całej Polsce, których lista znajduje się poniżej:
Warszawa
El Koktel
Cafe Zaremba
Bibenda
Lupo Pasta Fresca
Gdańsk
Winston Bar
Mała Sztuka
Wrocław
Rusty Rat
Kraków
The Trust
Mercy Brown
Poznań
Mokra Włoszka
Miejscówka
Iluzja
Szczecin
17 Schodów Cocktail Bar
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.