Sztuka może liczyć na wsparcie nowo powstałej fundacji
Bartosz Berestecki, Prezes PayTel (wiodącego dostawcy usług płatniczych na polskim rynku), został fundatorem organizacji wspierającej młodych artystów. W piątek, 23 czerwca, odbyło się pierwsze wydarzenie organizowane przez Fundację Beresteckich, podczas którego goście mieli okazję obejrzeć wernisaż prac artystki młodego pokolenia - Lindy Lach.
Według spisu organizacji pozarządowych, w Polsce istnieje ponad cztery tysiące fundacji zajmujących się szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Do tego grona dołączy wkrótce Fundacja Beresteckich, która jest tworzona w celu wspierania, rozwijania i promowania różnorodnych dziedzin sztuki oraz twórczości artystycznej. To inicjatywa mająca na celu przyczynienie się do rozwoju polskiej sceny artystycznej oraz wspierania młodych artystów w ich twórczych dążeniach. Fundacja ma na celu tworzenie nowych możliwości dla artystów, umożliwiając im rozwój swoich talentów, eksperymentowanie z różnymi formami sztuki i otwieranie ich na szerszą publiczność, zwłaszcza z kręgów biznesowych.
Misją fundacji jest stworzenie otoczenia, w którym artyści mogą pogłębiać swoje umiejętności, tworzyć nowe dzieła i angażować się w dialog artystyczny.
Fundacja powstaje z pasji rodziny Beresteckich do sztuki oraz chęci wspierania młodych artystów.
„Sztuka zawsze mi towarzyszyła, jest to nieodłączny element mojego życia. Uważam, że obcowanie z artystami oraz ich dziełami bardzo nas wzbogaca - intelektualnie i emocjonalnie. Artyści ze swoją nieodłączną wrażliwością inaczej patrzą na świat, potrafią się zatrzymać, dostrzec niuanse, których my normalnie nie widzimy. Potem możemy je zauważyć w ich pracach, w których pokazują też część siebie. To bardzo osobiste doświadczenie, jeśli pozna się twórcę i jednocześnie porozmawia o jego dziełach. Sztuka i obcowanie z nią ma na nas istotny wpływ – wrażliwość, kreatywne myślenie, inna perspektywa spojrzenia na rzeczywistość” – mówi Bartosz Berestecki, założyciel Fundacji Beresteckich, i dodaje: „Planujemy kolejne wydarzenia, w których będą brali udział twórcy oraz ich publiczność, co pozwoli im na bliższe poznanie się, odkrywanie, przenikanie dwóch światów.”
Fundacja będzie opierać się na wsparciu społeczności i prywatnych darczyńców, którzy rozumieją wartość sztuki i jej wpływ na społeczeństwo.
O artystce:
Linda Lach (ur. 1995 r.), artystka wizualna. W swej twórczości łączy różne media, od rzeźby i malarstwa po instalacje i dźwięki. Absolwentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2022, nagroda za najlepszy dyplom). W swoich pracach zajmuje się stykiem nauki i sztuki poszukując nowych możliwości na zwizualizowanie pozyskiwanych danych. Szkicuje wykresy oparte o algorytmy. Interesuje ją powtarzalność i relacje człowieka ze światem cyfrowym. W danych szuka odpowiedzi na pytania dotyczące pamięci i tożsamości w świecie fałszywej ewolucji. Przetwarza pozyskane informacje zapętlając je i rozszczepiając. Ma na swym koncie wiele wystaw indywidualnych i grupowych. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.