Sztuka niezależna w Centrum Praskim Koneser. Rozpoczyna się Warsaw Off ART
Ponad czterdziestu artystów z siedmiu krajów zaprezentuje się podczas kolejnej, już piątej edycji Warsaw Off ART. To cykliczna impreza, podczas której niezależni twórcy pokazują bezpłatnie swoje prace szerokiej publiczności. Tegoroczne wydarzenie, organizowane pod hasłem STOP HISTORY, odbędzie się od 25 września do 1 października w przestrzeni Warsztat Centrum Praskiego Koneser w Warszawie.
STOP HISTORY to projekt artystyczny, który nawiązuje do smutnej codzienności wojny w Ukrainie. To wyraz sprzeciwu, jaki płynie z rosyjskiej agresji na wschodniego sąsiada Polski. Twórcy, w prezentowanych podczas tegorocznej, piątej edycji Warszaw Off ART, przedstawiają swoje emocje związane z trwającym konfliktem, odsłaniającym mroki przeszłych lat.
– Piąta edycja Warsaw Off ART dotyka niezwykle ważnego problemu, na który artyści nie zamykają oczu. To dla odwiedzających możliwość refleksji i zastanowienia się nad najbardziej złożonymi kontekstami otaczającego nas świata. Zwłaszcza że niestety jest ich bardzo dużo, a trwający konflikt w Ukrainie wyzwala wiele emocji, których ujście i swoisty sprzeciw wyraża się między innymi w sztuce – mówi Piotr Ambroziak, dyrektor Warsaw Off ART.
Podczas Warsaw Off ART 2022 odwiedzający Centrum Praskie Koneser będą mieli możliwość zapoznania się z twórczością aż ponad czterdziestu artystów z Czech, Niemiec, Austrii, USA, Słowacji i Serbii, których działania artystyczne wymykają się wszelkim znanym stylom oraz technikom. Nie zabraknie też rodzimych przedstawicieli, a wśród nich między innymi: prof. Arkadiusz Marcinkowski, autor wielu wystaw indywidualnych oraz uczestnik kilkudziesięciu ekspozycji zbiorowych w kraju i na świecie, na co dzień zajmujący się malarstwem, grafiką cyfrową i działaniami przestrzennymi, czy też prof. Tomasz Tobolewski, laureat m.in. Grand Prix na Biennale Grafiki Dry Point w Serbii (2011).
W czasie tegorocznej edycji Warsaw Off ART artyści zaprezentują swoje prace na powierzchni ponad 885 mkw. w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Wystawa czynna jest codziennie od 25 września do 1 października 2022 r., w godz. 12.00 – 20.00 (w sobotę, 1.10 ekspozycja otwarta będzie do godz. 18.00). Podczas siedmiu dni festiwalu każdy z uczestników będzie mógł spotykać się z zagranicznymi artystami, a także zobaczyć towarzyszące imprezie performansy oraz koncerty muzyczne.
- Kuratorzy: Tomáš Koudela, Piotr Ambroziak
- Dyrektor festiwalu: Piotr Ambroziak
- Producentka wystawy: Tereza Čapandová
- Lista uczestniczek i uczestników Warsaw off ART 2022: Piotr Ambroziak, Bogusław Bachorczyk, Torsten Batzk, Petronela Bencová, Milan Cieslar, Predrag Pedja Djaković, Nadine Fecht, Oskar Felber, Jakub Guziur, Pavel Forman, Jana Francová, Viktor Frešo, Michael Gifford, Andreas Guskos, Ašot Haas, MK Kaehne, Lia Karl, Łukasz Kliś, Michal Konvička, Tomáš Koudela, Marek Kvetan, Martin Lukáč, Arkadiusz Marcinkowski, Tomasz Misiak, Adam Nowaczyk, Przemysław Obarski, Marcin Olejniczak, Lucie Rosická, Tereza Samková, Marek Schovánek, Elena Steiner, Adéla Suchánková, Ivo Sumec, Iveta Šafránková, Tomasz Tobolewski, Daniel Tomášek, Dan Trantina, Monika Urbanová, Petr Váša, Łukasz Zbroja
Wstęp zarówno na samą wystawę, jak i wydarzenia towarzyszące jest bezpłatny i niebiletowany. Więcej informacji o piątej edycji Warsaw Off ART można znaleźć na stronie internetowej koneser.eu.
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO czy Koneser Grill, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Centrum Twórcze Przerób-My. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser to jedno z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki, Muzeum Sztuki Fantastycznej, Fundacja Nova Ars Poloniae i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Dom ze Sztuką, ToTuart, Leonarda Art Gallery oraz Zwierz.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.