Sztuka sweet artu w sercu Krakowa, czyli Selfie Muzeum w Galerii Krakowskiej
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
agnieszka.kurczych|prinspiration.pl| |agnieszka.kurczych|prinspiration.pl
507 108 984
www.prinspiration.pl
Artystyczne wystawy i instalacje od kilku lat są światowym fenomenem kulturowym. Podążając za trendami w sztuce użytkowej, w Galerii Krakowskiej powstanie Selfie Muzeum. Od 1 do 10 października odwiedzający będą mogli korzystać z eksponatów, bawiąc się iluzją i… smartfonem. Aranżacja przestrzeni nowej generacji w największej Galerii w centrum Krakowa zachęca do tworzenia i promowania kreatywnej sztuki cyfrowej.
Pierwsze na świecie Muzeum Selfie powstało w Hollywood. Niedługo po nim otwarto tego typu miejsca w Las Vegas, Londynie czy Kuala Lumpur. W ślad za nimi idzie Galeria Krakowska, która w dniach 1-10 października organizuje wystawę Selfie Muzeum. Muzeum szczęścia i iluzji, gdzie zabawa zmienia się w sztukę dnia codziennego, stało się odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, w którym istotną rolę odgrywają media społecznościowe.
Na Selfie Muzeum w Galerii Krakowskiej składają się ekspozycje z nietypową scenografią, oszukującą ludzki umysł i pobudzającą wyobraźnię. Połączenie iluzji i efektów optycznych sprawia, że odwiedzający mogą m.in. zamknąć się w butelce pod wodą, poczuć klimat Wenecji, zmniejszyć się do rozmiaru donuta, bujać w obłokach, pozować z jednorożcem, a wszystko to upamiętnić na fotografii wykonanej smartfonem.
Wystawie Selfie Muzeum towarzyszy konkurs #selfiekrakowska. Każdy, kto w czasie jej trwania zrobi kreatywne zdjęcie na tle wybranej ekspozycji i zamieści je w komentarzu pod postem konkursowym na Facebooku Galerii Krakowskiej lub na swoim profilu Instagramowym z hasztagiem #selfiekrakowska, ma szansę wygrać kartę podarunkową. Każdego dnia (od 1 do 10 października) przewidziano jedną nagrodę o wartości 100 złotych. Na laureata nagrody głównej czeka karta o wartości aż 1000 złotych. Fotografie wszystkich zwycięzców zostaną także zamieszczone w Lounge Magazynie, który jest partnerem akcji.
Wystawa Selfie Muzeum w Galerii Krakowskiej będzie dostępna dla zwiedzających od 1 do 10 października 2020 r. na poziomie -1. W tym samym czasie można wziąć udział w konkursie #selfiekrakowska. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.galeriakrakowska.pl oraz na www.facebook.com/galeria.krakowska.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.