Sztuka żyje w mieście. Inauguracja projektu Art Lives Here by Leonardo Hotels
Historyczna Starówka, socjalistyczne wspomnienia, a może nowoczesne centra biznesowe? Tak szeroka paleta urbanistycznych kontrastów nasuwa na myśl jedno miasto: Warszawę. W kolejnej nietuzinkowej inicjatywie, Leonardo Hotels udowadnia, że stolica Polski to nie tylko tętniące życiem miasto, ale także ostoja dla artystów i amatorów miejskich przestrzeni. Art Lives Here to konkurs skierowany do fotografów i fotografek z Europy, a powstałe w jego ramach prace będą hołdem dla niezwykłego krajobrazu Warszawy.
Trójka laureatów konkursu będzie miała wyjątkową okazję przez blisko trzy tygodnie rezydować w malowniczych wnętrzach Leonardo Royal Warsaw i NYX Hotel Warsaw. Ich prace, inspirowane kontrastami i życiem stolicy wzbogacającą kolekcję sztuki hoteli.
– Warszawa – stolica kontrastów, tętniąca życiem, nowoczesna czy z tradycją? Jak rezydenci konkursu zobaczą ją w obiektywie aparatu? Już wkrótce będziemy mogli przekonać się o tym podczas drugiej edycji konkursu Art Lives Here. Tym razem mocniej niż do tej pory skupiamy się na fotografii i z wielką ciekawością efektów oczekujemy na przybycie artystów do naszych hoteli – mówi Nino Rosenlund, City General Manager Leonardo Hotels Warsaw. Jak dodaje – Sztuka jest nieodłączną częścią naszego DNA. Ogłaszając nabór na rezydencję artystyczną, jeszcze szerzej otwieramy dla niej drzwi. Stajemy się przestrzenią tworzenia sztuki, a nie tylko przeznaczoną do jej oglądania.
Sztuka w Leonardo Hotels, a zwłaszcza w NYX Hotel Warsaw, inspiruje się miastem i jednocześnie jest źródłem inspiracji dla młodych artystów. Dzieła czołowych postaci związanych z polską sceną sztuki współczesnej – w tym mural M-City Mariusza Warasa, futurystyczna instalacja Norberta Delmana, czy słynne już w stolicy „słońce” – Wschód/Zachód Anny Barlik – są tego świetnym przykładem. Rozpoczynający się projekt Art Lives Here ma przyciągać do Warszawy jeszcze więcej zdolnych fotografów i pomóc im w stawianiu pierwszych kroków w branży artystycznej. Konkurs skierowany jest do twórców z Polski oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a także państw bałtyckich i skandynawskich.
Temat drugiej edycji konkursu brzmi: „artysta inspirowany krajobrazem miejskim”, a tętniące życiem centrum Warszawy ma stać się inspiracją dla młodych artystów. Jury konkursu – uznani przedstawiciele świata sztuki – spośród prac wykonanych podczas rezydencji wybiorą tę, która na stałe zostanie w kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw i Leonardo Royal Warsaw. Dokładnie tak samo stało się ze zwycięską pracą Laure Catugier, która wygrała pierwszą edycję konkursu.
– Sztuka i jej odbiór to sprawy wybitnie miejskie. To tutaj są galerie i muzea, a przede wszystkim artyści. Nawet jeśli w natłoku informacji i obrazów, które wypełniają dzisiejsze miasta po brzegi, sztuka zdaje się znikać z pierwszego planu, to jak nigdy łatwo jest po nią sięgnąć. Sztuka ulicy i sztuka w przestrzeni publicznej to ciągle ewoluujące zjawisko – kolekcja prac wykonanych dla Leonardo Hotels będzie tego najlepszym przykładem – mówi Jacek Sosnowski, kurator kolekcji sztuki w NYX Hotel Warsaw, przewodniczący jury konkursu.
Projekt Art Lives Here to wyjątkowa okazja dla młodych talentów z Polski i Europy, by zaistnieć w świecie sztuki. Twórcy projektu zapraszają do udziału w wyjątkowej rezydencji artystycznej.
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie: https://www.nyx-hotels.com/art-at-nyx. Artyści-fotografowie chętni do wzięcia w nim udziału powinni do 2 czerwca przesłać zgłoszenie na adres mailowy: artliveshere@leonardohotels.com. Z nadesłanych zgłoszeń jury wybierze troje laureatów konkursu, którzy zostaną zaproszeni do Warszawy. Aktualności na temat konkursu można śledzić też na profilach IG NYX Hotel Warsaw i Leonardo Royal Warsaw.
* * *
LEONARDO HOTELS CENTRAL EUROPE, z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 10 krajach i 47 destynacjach, a jej portfolio oferuje 107 hoteli z ponad 17 000 pokojami. Jej marki to Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels i Leonardo Limited Edition. Są znane z dogodnych lokalizacji, wysokich standardów obsługi, a także nowoczesnego wystroju wnętrz z regionalnym charakterem.
Leonardo Hotels Central Europe jest częścią Fattal Hotel Group, która została założona w 1998 roku przez Davida Fattala. Aktualnie w Europie i Izraelu działa ponad 270 hoteli grupy z ponad 48 000 pokojami w 117 lokalizacjach i 20 krajach. Portfolio marek obejmuje Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Leonardo Limited Edition, Jurys Inn, Herods, U Hotels, 7 Minds, Rooms by Fattal, Fattal Terminal, Master Collection i Switch up. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie (TASE).
www.leonardo-hotels.com

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.