Komunikaty PR

TikTok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie

2021-05-14  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt
Izabela Kowalska
Grayling Poland Sp. z o.o.

Aleje Jerozolimskie
00-807 Warszawa
izabela.kowalska|grayling.com| |izabela.kowalska|grayling.com
609707150
www.grayling.com

Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie  hashtag #art ma ponad 164 miliardy wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad 60 milionów razy. Dlatego w tym roku TikTok w Polsce postanowił wesprzeć kulturę i wspólnie z wybranymi instytucjami przeprowadzić „Noc Muzeów” w formie live na platformie. By umożliwić użytkownikom zagłębienie się w sztukę, w sobotę 15 maja na TikToku odbędą się specjalne transmisje na żywo, które poprowadzą wybrane instytucje kultury, takie jak: Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji. To idealna okazja do zapoznania się z działalnością tych instytucji, obejrzenia aktualnych wystaw i wirtualnych spotkań z ekspertami. A to wszystko z domowego zacisza, przy użyciu smartfona. 

TikTok edukuje swoich użytkowników 

TikTok jest idealną przestrzenią do wyrażania twórczej ekspresji. Świetnie udowadniają to prowadzące swoje konta na platformie instytucje kultury, które w interesujący i nietuzinkowy sposób przyciągają na swoje kanały coraz większą rzeszę spragnionych wiedzy użytkowników. Dzięki unikalnym możliwościom platformy mogą docierać do nowych odbiorców i tym samym przedstawić swoją działalność w często zupełnie nowym świetle.  

Jak pokazują statystyki konta Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu instytucje kulturalne sprawnie wykorzystują TikToka, aby przyciągać uwagę nowych użytkowników - najpopularniejszy filmy zamieszczony przez opolskie muzeum został wyświetlony już przez ponad 100 tysięcy osób.  

Na użytkowników TikToka podczas „Nocy Muzeów” czeka wiele atrakcji na platformie  

Muzeum Polskiej Piosenki z Opola przedstawi w zarysie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych oraz historię Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.  

Muzeum Emigracji w Gdyni podczas transmisji na żywo z dawnego Dworca Morskiego, skąd kiedyś odpływały polskie transatlantyki przedstawi swoją wystawę. Będzie można zobaczyć najciekawsze fragmenty ekspozycji, poznać ciekawostki dotyczące emigracji Polaków i posłuchać o wybranych eksponatach.  

Natomiast podczas nocnego spaceru po Centrum Nauki Kopernik będzie można obejrzeć eksperymenty związane ze światłem, zobaczyć zjawiska ukryte w eksponatach, przyjrzeć się dawnym rowerom i spojrzeć w rozgwieżdżone niebo. Tego dnia Centrum Nauki Kopernik będzie również otwarte dla zwiedzających.  

Z kolei Muzeum Narodowe w Warszawie podczas nocnej transmisji na żywo będzie starało się odpowiedzieć na takie pytania jak:  Kto w dawnych czasach kreował trendy modowe? Jak się ubierano i jak odpoczywano? Będzie to rozmowa o modzie i stylach życia w sztuce dawnej. Wspólnie zajrzymy też do Muzeum w Nieborowie i Arkadii, Oddziału MNW. 

„Niezwykle cieszymy się, że do naszej inicjatywy dołączyły tak znane i różnorodne instytucje kultury, które z powodzeniem prowadzą już swoje konta na TikToku. Noc Muzeów od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród Polaków, dlatego chcieliśmy umożliwić kontakt ze sztuką wszystkim użytkownikom platformy, a zwłaszcza tym, którym nie uda się obchodzić tegorocznego wydarzenia w formie stacjonarnej. TikTok to miejsce pełne wartościowych, edukacyjnych treści, które pomagają nam pogłębiać wiedzę oraz rozwijają nowe pasje. Jestem przekonana, że  transmisje na żywo spotkają się z zainteresowaniem naszej społeczności, która jest niezwykle zaangażowana w aktywności przygotowywane i udostępniane dla nich na platformie” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska. 

15 maja na platformie odbędą się 4 transmisje LIVE w godzinach: 

17:30 na profilu Muzeum Polskiej Piosenki  

18:30 na profilu Muzeum Emigracji  

19:30 na profilu  Centrum Nauki Kopernik  

20:00 na profilu Muzeum Narodowe w Warszawie  

Zapraszamy!  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grayling Poland Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.