TikTok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie
Grayling Poland Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie
00-807 Warszawa
izabela.kowalska|grayling.com| |izabela.kowalska|grayling.com
609707150
www.grayling.com
Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie hashtag #art ma ponad 164 miliardy wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad 60 milionów razy. Dlatego w tym roku TikTok w Polsce postanowił wesprzeć kulturę i wspólnie z wybranymi instytucjami przeprowadzić „Noc Muzeów” w formie live na platformie. By umożliwić użytkownikom zagłębienie się w sztukę, w sobotę 15 maja na TikToku odbędą się specjalne transmisje na żywo, które poprowadzą wybrane instytucje kultury, takie jak: Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji. To idealna okazja do zapoznania się z działalnością tych instytucji, obejrzenia aktualnych wystaw i wirtualnych spotkań z ekspertami. A to wszystko z domowego zacisza, przy użyciu smartfona.
TikTok edukuje swoich użytkowników
TikTok jest idealną przestrzenią do wyrażania twórczej ekspresji. Świetnie udowadniają to prowadzące swoje konta na platformie instytucje kultury, które w interesujący i nietuzinkowy sposób przyciągają na swoje kanały coraz większą rzeszę spragnionych wiedzy użytkowników. Dzięki unikalnym możliwościom platformy mogą docierać do nowych odbiorców i tym samym przedstawić swoją działalność w często zupełnie nowym świetle.
Jak pokazują statystyki konta Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu instytucje kulturalne sprawnie wykorzystują TikToka, aby przyciągać uwagę nowych użytkowników - najpopularniejszy filmy zamieszczony przez opolskie muzeum został wyświetlony już przez ponad 100 tysięcy osób.
Na użytkowników TikToka podczas „Nocy Muzeów” czeka wiele atrakcji na platformie
Muzeum Polskiej Piosenki z Opola przedstawi w zarysie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych oraz historię Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.
Muzeum Emigracji w Gdyni podczas transmisji na żywo z dawnego Dworca Morskiego, skąd kiedyś odpływały polskie transatlantyki przedstawi swoją wystawę. Będzie można zobaczyć najciekawsze fragmenty ekspozycji, poznać ciekawostki dotyczące emigracji Polaków i posłuchać o wybranych eksponatach.
Natomiast podczas nocnego spaceru po Centrum Nauki Kopernik będzie można obejrzeć eksperymenty związane ze światłem, zobaczyć zjawiska ukryte w eksponatach, przyjrzeć się dawnym rowerom i spojrzeć w rozgwieżdżone niebo. Tego dnia Centrum Nauki Kopernik będzie również otwarte dla zwiedzających.
Z kolei Muzeum Narodowe w Warszawie podczas nocnej transmisji na żywo będzie starało się odpowiedzieć na takie pytania jak: Kto w dawnych czasach kreował trendy modowe? Jak się ubierano i jak odpoczywano? Będzie to rozmowa o modzie i stylach życia w sztuce dawnej. Wspólnie zajrzymy też do Muzeum w Nieborowie i Arkadii, Oddziału MNW.
„Niezwykle cieszymy się, że do naszej inicjatywy dołączyły tak znane i różnorodne instytucje kultury, które z powodzeniem prowadzą już swoje konta na TikToku. Noc Muzeów od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród Polaków, dlatego chcieliśmy umożliwić kontakt ze sztuką wszystkim użytkownikom platformy, a zwłaszcza tym, którym nie uda się obchodzić tegorocznego wydarzenia w formie stacjonarnej. TikTok to miejsce pełne wartościowych, edukacyjnych treści, które pomagają nam pogłębiać wiedzę oraz rozwijają nowe pasje. Jestem przekonana, że transmisje na żywo spotkają się z zainteresowaniem naszej społeczności, która jest niezwykle zaangażowana w aktywności przygotowywane i udostępniane dla nich na platformie” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.
15 maja na platformie odbędą się 4 transmisje LIVE w godzinach:
17:30 na profilu Muzeum Polskiej Piosenki
18:30 na profilu Muzeum Emigracji
19:30 na profilu Centrum Nauki Kopernik
20:00 na profilu Muzeum Narodowe w Warszawie
Zapraszamy!

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.