W Atrium Reduta otwarto wystawę „POWIDOKI”
Galeria sztuki Project ART w Atrium Reduta ponownie zaprasza wszystkich miłośników pracy artystycznej. Nowo otwarta ekspozycja prezentuje wystawę „POWIDOKI” autorstwa czołowych przedstawicieli łódzkiej awangardy: Maksymiliana Kreutz-Majewskiego oraz Andrzeja Batora. Wstęp jest bezpłatny.
Galeria sztuki w Atrium Reduta to wyjątkowa przestrzeń w warszawskim centrum handlowym, dedykowana twórczości artystycznej. Działa od 2019 roku. Powstała we współpracy z Project ART – inicjatywą stworzoną przez artystów, której celem jest promocja sztuki w różnorodnych przestrzeniach o charakterze publicznym. Project ART dąży do przełamywania stereotypów, zwraca uwagę na ważne społecznie kwestie, inspiruje do myślenia i świadomego obcowania ze sztuką.
Grupa POWIDOKI powstała w 2017 roku z inicjatywy Maksymiliana Kreutz-Majewskiego oraz Andrzeja Batora. Swoją twórczością nawiązuje do osiągnięć Awangardy Łódzkiej poł. XX wieku. Prace należących do niej artystów odnoszą się do rzeczywistości – ukazują emocje związane
z twórczością literacką, teatralną, muzyczną. Są odzwierciedleniem zainteresowań
i wzajemnych relacji członków grupy.
Andrzej Bator, absolwent łódzkiej ASP, uprawia sztukę inspirowaną naturą i muzyką, tworzy obrazy i rysunki. Kreska oraz linia są podstawowym elementem wypowiedzi plastycznej i twórczej autora. Maksymilian Kreutz-Majewski jest sukcesorem rodzinnych tradycji malarskich – absolwentem Łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych i wieloletnim asystentem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Tworzy dzieła artystyczne na zasadzie łączenia technik plastycznych i sztuki konceptualnej mającej źródło w tradycji konstruktywizmu.
- Zapraszamy na kolejne spotkania ze sztuką na najwyższym poziomie w Atrium Reduta. Wierzę, że będą one interesującym, wzbogacającym i pozytywnie zaskakującym doświadczeniem dla naszych gości. Po raz kolejny pokazujemy, że obcowanie ze sztuką jest możliwe w galerii handlowej. Zainteresowane osoby mają również możliwość pozyskania prac z wystawy – mówi Mariola Chmielewska, dyrektor Atrium Reduta.
Twórczość artystyczna prezentowana w przestrzeni handlowej to jeden z przykładów strategicznego zaangażowania Grupy Atrium na rzecz wzbogacania i różnicowania oferty kulturalno-rozrywkowej należących do niej centrów. Celem działań Atrium jest stały rozwój
i unowocześnianie obiektów handlowych tak, by były one dla klientów miejscem spotkań
i spędzania czasu pierwszego wyboru. Odpowiednio dobrana propozycja pozahandlowa pozwala centrom Grupy pełnić rolę tzw. trzeciego miejsca – po domu i pracy – czyli przestrzeni, w której można wypocząć i się zrelaksować, i do której chętnie się wraca.
„Galeria sztuki Project ART” znajduje się na I piętrze Atrium Reduta, vis a vis sklepu Bartek. Jest otwarta w godzinach 10.00-21.00. Galeria jest dostępna również w niedziele niehandlowe. Więcej informacji na temat oferty centrum i odbywających się w nim wydarzeń można znaleźć na www.atrium-reduta.pl.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.