Warsztaty plastyczne „Nie bój sztuki” dla dzieci w ms2
Warsztaty plastyczne „Nie bój sztuki” dla dzieci w ms2
Czy sztuka jest nudna? Dlaczego w każdej pracowni artysty znajdują się kamyki? Czy abstrakcję da się polubić? Na te wszystkie pytania, odpowiedzi można znaleźć na warsztatach plastycznych, organizowanych przez Muzeum Sztuki ms2 we współpracy z Manufakturą. To doskonała okazja dla dzieci, by mogły rozwinąć swoją wyobraźnię, kreatywność i zainteresowanie sztuką. A rodzice w tym czasie mogą wybrać się na kawę lub pobuszować na wyprzedażach.
ABS Abstrakcja – warsztaty dla dzieci 10+
15, 22 lipca i 5 sierpnia 12:00 – 15:00
Podczas tych warsztatów, uczestnicy będą mieli okazję eksperymentować z abstrakcją i tworzyć niezwykłe dzieła sztuki. Całość rozpocznie się rozmową na temat tego, jak można opisać obraz i czy da się uchwycić wszystkie aspekty np. w wiadomości SMS. Następnie każdy będzie miał okazję spróbować swoich sił w stworzeniu abstrakcyjnego dzieła, który dopiero na sam koniec zostanie opisany tytułem. Obraz zostanie namalowany poprzez dodawanie kolejnych elementów: punktów, linii, figur, a także kolorów.
Wykonane prace zawisną w Manufakturze i będą cieszyły wszystkich odwiedzających gości.
Multikolor – warsztaty dla dzieci 6+
15, 22 lipca i 5 sierpnia 12:00 – 15:00
Te zajęcia skupią się na rozpoznawaniu podstawowych kolorów w dziełach sztuki. Poprzez rozmowę i obserwację, dzieci będą miały okazję wymienić się spostrzeżeniami i odczuciami związanymi z danym obrazem oraz zidentyfikować dominujący kolor.
Warsztaty są bezpłatne. Aby wziąć udział, należy zadzwonić pod numer tel. 605 060 063 i zapisać się. Zgłoszenia przyjmowane są od 10:00 do 16:00. Wejściówki będą możliwe do odebrania w Punkcie Info Manufaktury. Zajęcia odbywają się w sali edukacyjnej na 1. piętrze Muzeum Sztuki MS2. Grupy liczą po 20 osób – wraz z opiekunami.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.