Komunikaty PR

Warte 2,6 mld dolarów obrazy można oglądać w Galerii Północnej

2023-01-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania IP ( 0.04 MB )


Kiedy pojawiały się na aukcjach, za każdym razem wstrząsały światem sztuki. 20 wiernych replik jednych z najdroższych obrazów m.in. Leonarda da Vinci, Vincenta Van Gogha, Willema de Kooninga, Francisa Bacona, Jacksona Pollocka czy Pabla Picasso można do 12 marca br. oglądać w Galerii Północnej. Wystawa, prowokująca pytania o wartość dzieł, po raz pierwszy gości w Warszawie.


Już nie trzeba latać do Londynu, Nowego Jorku czy Paryża. Najdroższe dzieła światowego malarstwa, które pod młotek poszły za fortunę, zawitały do Warszawy. W Galerii Północnej otwarto właśnie nietypową galerię sztuki. Znaleźć w niej można aż 20 reprodukcji obrazów, których oryginały warte są łącznie ponad 2 600 000 000 dolarów.

– Takiej wystawy w stolicy jeszcze nie było. Po raz pierwszym pod jednym dachem można oglądać nie tylko wierne repliki najgłośniejszych arcydzieł światowego malarstwa, ale przede wszystkim obrazy, które ustanawiały rekordy aukcyjne, wprawiając rynek sztuki w osłupienie – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.

– Wśród prezentowanych kopii, których pierwowzory na aukcjach w Nowym Jorku i Londynie zlicytowano nawet za setki milionów dolarów, znaleźć można dzieła mistrzów renesansu i baroku, a także przedstawicieli m.in., impresjonizmu, kubizmu, ekspresjonizmu abstrakcyjnego, a nawet pop artu i minimal artu. Prace dzieli więc wiele, ale łączy jedno – astronomiczna cena, za którą je sprzedano – wylicza.

I tak, na wystawie można zobaczyć wierną kopię m.in. kontrowersyjnego i zlicytowanego za 450 mln dolarów obrazu „Salvator Mundi” Leonarda da Vinci, wartego ponad 104 mln dolarów „Chłopca z Fajką” pędzla Pabla Picasso czy kultowego „Krzyku” Edvarda Muncha, który kupiono za ponad 78 mln dolarów. Pojawiają się też reprodukcje obrazów m.in. Petera Paula Rubensa, Paula Cézanne, Gustava Klimta, Vincenta Van Gogha czy Paula Gauguina.

Obraz tego ostatniego, zatytułowany „Kiedy wyjdziesz za mąż”, sprzedano za 300 mln dolarów. Nie brakuje również wartych krocie arcydzieł sztuki współczesnej, m.in.: pracy „Pomarańczowy, czerwony, żółty” Marka Rothko, „Trzech studiów do portretu Luciana Freuda” Francisa Bacona, „Flagi” i „Falstartu” Jaspera Johnsa, „Kobiety III” Willema de Kooninga, „Turkusowej Marilyn” Andy’ego Warhola czy wartego ponad 156 mln dolarów dzieła „No 5” Jacksona Pollocka.

– Prezentowany w galerii zbiór to przekrojowa lekcja historii sztuki, która pozwala lepiej zrozumieć te wybitne i cenne dzieła. Każda z prac opatrzona jest bowiem wyczerpującymi informacjami na temat m.in. losów obrazu i proweniencji, techniki wykonania oryginału, a także budzącej dyskusje ich rynkowej wartości. Można także dowiedzieć się wiele o życiu twórcy – wylicza Barbara Andrzejewska.

Ciekawostką natomiast jest to, jak powstały pokazywane w Galerii Północnej prace. Wszystkie 20 replik obrazów wielkich mistrzów zostało wykonane ta samą techniką co oryginały. Co więcej, każda z prac została odtworzona przez współczesnych artystów w skali 1:1. Oznacza to, że mają ten sam rozmiar co pierwowzory.

– Chociaż mamy do czynienia z kopiami, jest to jedyna okazja, aby obejrzeć te wszystkie prace w jednym miejscu. Oryginały znajdują się dziś rozproszone w zbiorach największych światowych muzeów, ale także w niedostępnych dla widzów kolekcjach prywatnych, m.in. amerykańskich biznesmenów czy arabskich szejków. To prawdziwa gratka dla miłośników sztuki, jak również osób, które nie mogą pozwolić sobie na zobaczenie tych dzieł sztuki w światowych galeriach – mówi przedstawicielka Galerii Północnej

Wystawę można oglądać do 12 marca br. w godz. od 10 do 20 w lokalu Galerii Północnej na 1. piętrze. Wstęp jest płatny: bilet normalny – 9 zł, bilet ulgowy – 7 zł, dzieci o wzroście do 100 cm – bezpłatnie, grupy zorganizowane – 5 zł (opiekunowie wchodzą bezpłatnie). Grupy zorganizowane mogą zwiedzać wystawę z przewodnikiem w dni powszednie od godz. 10 do godz. 13. Obowiązują zapisy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.