Wernisaż wystawy fotograficznej „Włókniarki”
Muzeum Fabryki świętuje Rok Łódzkich Włókniarek wyjątkowo hucznie. Już w najbliższą niedzielę kolejne wydarzenie mające na celu oddać hołd fabrykanckiej historii miasta. Tym razem w murach muzeum odbędzie się wernisaż fotografii Wojtka Bryndela zatytułowany „Włókniarki”.
Wystawa fotograficzna „Włókniarki” to cykl portretów przedstawiających kobiety, które przez lata pracowały w łódzkich zakładach włókienniczych. Wojtek Bryndel – znany łódzki fotograf, z pomocą Stowarzyszenia Ludzie Fabryki, a także Muzeum Fabryki zrealizował niezwykle pomysłową i wyjątkową sesję, w czasie której włókniarki mogły na moment wrócić do starych czasów i znów „popracować”. Głównym celem wystawy jest uhonorowanie zasłużonych dla miasta kobiet, a także zainteresowanie mieszkańców łodzi historią włókiennictwa.
Wydarzenie odbędzie się 16 lipca (sobota) o godzinie 12:00 w Muzeum Fabryki w Manufakturze.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.