Wielkie międzynarodowe święto plakatu w Warszawie – ASP łączy siły z IWP
To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych sztuce plakatu w tym roku! Prawie 90 młodych twórczyń i twórców z Polski i zagranicy pokaże swoje prace podczas wystawy towarzyszącej Międzynarodowemu Biennale Plakatu. Projekty zgłoszone w kategorii „Korzenie” powstałej z inicjatywy samych studentów będzie można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie już od 24 czerwca.
„Korzenie” to wspólna wypowiedź artystów młodego pokolenia nie tylko z Polski, ale i całego świata. Stworzona przez studentki i studentów warszawskiej ASP w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu kategoria ma na celu ukazanie tematu tożsamości kulturowej i pochodzenia w szerokiej perspektywie. Stanowi także okazję do międzynarodowej integracji, wymiany artystycznych poglądów i doświadczeń. Polska, Czechy, Francja, Meksyk, Tajwan – to z tych krajów plakaty będziemy mogli oglądać na wystawie w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Wielkiemu otwarciu, które odbędzie się 24 czerwca o godz. 15:00, towarzyszyć będzie oprawa muzyczna Chóru Uniwersytetu SWPS, który słynie z występów na najwyższym poziomie, co potwierdzają niejednokrotnie zdobyte nagrody w konkursach chóralnych, a dyryguje mu od lat wokalistka Ewa Mackiewicz.
Miejsce wystawy, czyli wspomniany Instytut Wzornictwa Przemysłowego, to z kolei bardzo ważny, jeżeli nie najważniejszy punkt na mapie polskiego designu. Założony w 1950 roku przez prof. Wandę Telakowską do dziś jest nie tylko ośrodkiem kultury i sztuki, ale przede wszystkim jednostką naukową wspierającą polskich projektantów. Od lat organizuje konkurs dla młodych dizajnerów Young Design oraz najstarszy konkurs wzorniczy w Polsce Dobry Wzór, którego 30 edycja wkrótce startuje! Dodatkowo IWP we współpracy ze Szkołą Biznesu prowadzi studia podyplomowe Total Design Management. Wystawa „Korzenie” w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu to na pewno nie ostatnie wydarzenie artystyczne w Instytucie.
Zapraszamy do odwiedzania wystawy od 24 czerwca do 31 lipca przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie. Po dniu otwarcia „Korzenie” będzie można oglądać od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00 oraz w sobotę i niedzielę w godz. 12.00-19.00.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.