Wielkie międzynarodowe święto plakatu w Warszawie – ASP łączy siły z IWP
To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych sztuce plakatu w tym roku! Prawie 90 młodych twórczyń i twórców z Polski i zagranicy pokaże swoje prace podczas wystawy towarzyszącej Międzynarodowemu Biennale Plakatu. Projekty zgłoszone w kategorii „Korzenie” powstałej z inicjatywy samych studentów będzie można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie już od 24 czerwca.
„Korzenie” to wspólna wypowiedź artystów młodego pokolenia nie tylko z Polski, ale i całego świata. Stworzona przez studentki i studentów warszawskiej ASP w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu kategoria ma na celu ukazanie tematu tożsamości kulturowej i pochodzenia w szerokiej perspektywie. Stanowi także okazję do międzynarodowej integracji, wymiany artystycznych poglądów i doświadczeń. Polska, Czechy, Francja, Meksyk, Tajwan – to z tych krajów plakaty będziemy mogli oglądać na wystawie w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Wielkiemu otwarciu, które odbędzie się 24 czerwca o godz. 15:00, towarzyszyć będzie oprawa muzyczna Chóru Uniwersytetu SWPS, który słynie z występów na najwyższym poziomie, co potwierdzają niejednokrotnie zdobyte nagrody w konkursach chóralnych, a dyryguje mu od lat wokalistka Ewa Mackiewicz.
Miejsce wystawy, czyli wspomniany Instytut Wzornictwa Przemysłowego, to z kolei bardzo ważny, jeżeli nie najważniejszy punkt na mapie polskiego designu. Założony w 1950 roku przez prof. Wandę Telakowską do dziś jest nie tylko ośrodkiem kultury i sztuki, ale przede wszystkim jednostką naukową wspierającą polskich projektantów. Od lat organizuje konkurs dla młodych dizajnerów Young Design oraz najstarszy konkurs wzorniczy w Polsce Dobry Wzór, którego 30 edycja wkrótce startuje! Dodatkowo IWP we współpracy ze Szkołą Biznesu prowadzi studia podyplomowe Total Design Management. Wystawa „Korzenie” w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu to na pewno nie ostatnie wydarzenie artystyczne w Instytucie.
Zapraszamy do odwiedzania wystawy od 24 czerwca do 31 lipca przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie. Po dniu otwarcia „Korzenie” będzie można oglądać od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00 oraz w sobotę i niedzielę w godz. 12.00-19.00.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.