Wielkie międzynarodowe święto plakatu w Warszawie – ASP łączy siły z IWP
To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych sztuce plakatu w tym roku! Prawie 90 młodych twórczyń i twórców z Polski i zagranicy pokaże swoje prace podczas wystawy towarzyszącej Międzynarodowemu Biennale Plakatu. Projekty zgłoszone w kategorii „Korzenie” powstałej z inicjatywy samych studentów będzie można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie już od 24 czerwca.
„Korzenie” to wspólna wypowiedź artystów młodego pokolenia nie tylko z Polski, ale i całego świata. Stworzona przez studentki i studentów warszawskiej ASP w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu kategoria ma na celu ukazanie tematu tożsamości kulturowej i pochodzenia w szerokiej perspektywie. Stanowi także okazję do międzynarodowej integracji, wymiany artystycznych poglądów i doświadczeń. Polska, Czechy, Francja, Meksyk, Tajwan – to z tych krajów plakaty będziemy mogli oglądać na wystawie w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Wielkiemu otwarciu, które odbędzie się 24 czerwca o godz. 15:00, towarzyszyć będzie oprawa muzyczna Chóru Uniwersytetu SWPS, który słynie z występów na najwyższym poziomie, co potwierdzają niejednokrotnie zdobyte nagrody w konkursach chóralnych, a dyryguje mu od lat wokalistka Ewa Mackiewicz.
Miejsce wystawy, czyli wspomniany Instytut Wzornictwa Przemysłowego, to z kolei bardzo ważny, jeżeli nie najważniejszy punkt na mapie polskiego designu. Założony w 1950 roku przez prof. Wandę Telakowską do dziś jest nie tylko ośrodkiem kultury i sztuki, ale przede wszystkim jednostką naukową wspierającą polskich projektantów. Od lat organizuje konkurs dla młodych dizajnerów Young Design oraz najstarszy konkurs wzorniczy w Polsce Dobry Wzór, którego 30 edycja wkrótce startuje! Dodatkowo IWP we współpracy ze Szkołą Biznesu prowadzi studia podyplomowe Total Design Management. Wystawa „Korzenie” w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu to na pewno nie ostatnie wydarzenie artystyczne w Instytucie.
Zapraszamy do odwiedzania wystawy od 24 czerwca do 31 lipca przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie. Po dniu otwarcia „Korzenie” będzie można oglądać od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00 oraz w sobotę i niedzielę w godz. 12.00-19.00.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.