Wielkie święto plakatu rozpoczęte! Wystartowała wystawa "Korzenie" w IWP
W ostatnią sobotę w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego otwarto wystawę towarzyszącą 28. Międzynarodowego Biennale Plakatu „Korzenie”. Do konkursu zostały zgłoszone prace studentów z Meksyku, Chin, Tajwanu, Francji, Słowenii, Turcji, Czech, Szwajcarii i Polski. Przyznano 8 wyróżnień i 6 nagród. Wydarzenie zainaugurował występ Chóru Uniwersytetu SWPS.
Wystawa „Korzenie” powstała z inicjatywy studenckiej grupy Turboposter działającej na wydziale grafiki ASP w Warszawie pod kierunkiem prof. Lecha Majewskiego. Konkurs miał na celu ukazanie tematu tożsamości kulturowej i pochodzenia w szerokiej perspektywie oraz stanowić okazję do międzynarodowej integracji, wymiany artystycznych poglądów i doświadczeń. Spośród niemal 200 nadesłanych prac komisja wyłoniła 86 finalistów, których prace prezentowane są na wystawie. Jury przyznało 6 nagród i 8 wyróżnień.
Wystawę plakatów finałowych można oglądać do 31 lipca w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00 oraz w sobotę i niedzielę w godz. 12.00-19.00.
Organizator:
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Pałac Czapskich
International Poster Biennale in Warsaw
Patronaty Honorowe:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Prezydent miasta stołecznego Warszawy
Narodowe Centrum Kultury
Partner generalny:
Pałac Saski sp z o.o
Partnerzy:
Galeria Salon Akademii
Fundacja Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
Instytut Wzornictwa Przemysłowego sp. z o.o.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
Świętokrzyska Grupa Przemysłowa Industria S.A.
Prom Kultury Saska Kępa
Turboposter
Drukarnia Skleniarz
Cerasus Drukarnia Plakatów i Fotografii
Ambasada Meksyku w Polsce/ Embajada de México en Polonia
Partnerzy medialni:
TVP Kultura
Czwórka Polskie Radio
Polskie Radio RDC
Magazyn Presto
Notes na 6 Tygodni
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.