Komunikaty PR

Wielkie święto plakatu rozpoczęte! Wystartowała wystawa "Korzenie" w IWP

2023-06-27  |  14:00
Biuro prasowe

W ostatnią sobotę w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego otwarto wystawę towarzyszącą 28. Międzynarodowego Biennale Plakatu „Korzenie”. Do konkursu zostały zgłoszone prace studentów z Meksyku, Chin, Tajwanu, Francji, Słowenii, Turcji, Czech, Szwajcarii i Polski. Przyznano 8 wyróżnień i 6 nagród. Wydarzenie zainaugurował występ Chóru Uniwersytetu SWPS.

 

Wystawa „Korzenie” powstała z inicjatywy studenckiej grupy Turboposter działającej na wydziale grafiki ASP w Warszawie pod kierunkiem prof. Lecha Majewskiego. Konkurs miał na celu ukazanie tematu tożsamości kulturowej i pochodzenia w szerokiej perspektywie oraz stanowić okazję do międzynarodowej integracji, wymiany artystycznych poglądów i doświadczeń. Spośród niemal 200 nadesłanych prac komisja wyłoniła 86 finalistów, których prace prezentowane są na wystawie. Jury przyznało 6 nagród i 8 wyróżnień.

Wystawę plakatów finałowych można oglądać do 31 lipca w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00 oraz w sobotę i niedzielę w godz. 12.00-19.00.

 

Organizator:

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

Pałac Czapskich

International Poster Biennale in Warsaw

 

Patronaty Honorowe:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Prezydent miasta stołecznego Warszawy

Narodowe Centrum Kultury

 

Partner generalny:

Pałac Saski sp z o.o

 

Partnerzy:

Galeria Salon Akademii

Fundacja Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

Instytut Wzornictwa Przemysłowego sp. z o.o.

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.

Świętokrzyska Grupa Przemysłowa Industria S.A.

Prom Kultury Saska Kępa

Turboposter

Drukarnia Skleniarz

Cerasus Drukarnia Plakatów i Fotografii

Ambasada Meksyku w Polsce/ Embajada de México en Polonia

 

Partnerzy medialni:

TVP Kultura

Czwórka Polskie Radio

Polskie Radio RDC

Magazyn Presto

Notes na 6 Tygodni

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.