Wizyta w Tichauer Art Gallery w Tychach – niezwykła lekcja, którą młodzież zapam
Sztuka odgrywa ważną rolę w harmonijnym rozwoju osobowości i kształtowaniu kultury estetycznej. Pobudza człowieka do wrażliwości na piękno otaczającego nas świata. Stanowi również formę tak bardzo potrzebnego młodzieży odpoczynku od wszechobecnej technologii, mediów społecznościowych i odskoczni od konserwatywnego systemu nauczania w szkole. Nic więc dziwnego, że galerie sztuki i muzea przeżywają obecnie najazd polskich uczniów, ciekawych twórczości naszych, rodzimych artystów.
Młodzież chce uczyć się o niesamowitych miejscach, poznać wybitne osobistości i ich spuściznę. Wizyta w galerii sztuki to atrakcyjna lekcja sztuki, w której dzieła artystów można zobaczyć na własne oczy. A nic bardziej nie zapada w pamięć jak odwiedzenie miejsca, które niesie za sobą wiele emocji, oddziałuje na rozum i zachwyca pięknem jak Tichauer Art Gallery w Tychach.
- W szkole zdobywamy wiedzę na temat różnych epok w sztuce. Podczas lekcji o surrealizmie, uczniowie pochylają się nad dziełami Salvadora Dali czy René Magritte. Po czym odwiedzają galerię sztuki i są podekscytowani faktem, że mamy własnych, wybitnych surrealistów, których dzieła – obrazy i rzeźby mogą zobaczyć na żywo. Otrzymujemy od młodzieży feedback, że obecna wystawa „Przestrzeń pełna wyobraźni. Olbiński, Sętowski, Kukowski” to dla nich nie tylko niesamowita lekcja sztuki. Szczególnie uwielbiają dyskusje przed powieszonymi przed nimi obrazami na temat tego, jakie tajemnicze symbole skrywają – mówi Anna Będkowska Prezes Tichauer.
Znajomość sztuki pozwala młodzieży lepiej poznać i zrozumieć daną kulturę. Oprócz wystaw zagranicznych artystów chętnie wybiera prezentacje polskich twórców. Dla młodych Polaków duże znaczenie ma oczywiście rodzima sztuka – i to zarówno ta określana jako elitarna, wysoka, jak i ludowa czy popularna. Polska młodzież jest ciekawa twórczości współczesnych artystów, którzy stale tworzą, organizują wernisaże i mogą spotkać się z nimi osobiście, by wysłuchać ich historii i dowiedzieć się, co stanowi ich źródła inspiracji.
- Tichauer Art Gallery i organizowane w nim wystawy są dowodem na to, że polska młodzież czynnie bierze udział w kulturalnych wydarzeniach. Odwiedzają nas szkoły nie tylko ze Śląska, ale również całej Polski. Zdarzało się, że przez zainteresowanie uczniów przedłużaliśmy bieżącą wystawę. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się ”Beksiński na Śląsku”. Bywało, że wówczas w tym samym momencie przyjmowaliśmy trzy wycieczki szkolne. To miło widzieć zainteresowanie uczniów. Czujemy też ogromną wdzięczność wobec kadry nauczycielskiej, która te wycieczki do nas organizuje – dodaje Anna Będkowska.
Sztuka stwarza okazję do tego, by młodzież myślała samodzielnie, tworzyła własne refleksje i odkrywała swoją tożsamość. To rokuje dobrze na przyszłość. Znajomość i wrażliwość na sztukę potrafi wychować przyszłych innowacyjnych inżynierów, kreatywnych managerów czy refleksyjnych pedagogów, którym nie brakuje otwartych serc i głów na piękno całego świata.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.