Wyjątkowa selekcja zdjęć światowej sławy fotografów w DESA Unicum
„Klasyka i awangarda artystyczna” oraz „Sławy, gwiazdy, osobowości” to dwie wyjątkowe wystawy, które aktualnie można oglądać w warszawskiej DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A. Prezentowany na wystawie zbiór zdjęć, to swoisty przekrój przez historię fotografii – wśród autorów znaleźli się najwybitniejsi artyści zarówno z Polski, jak i świata. Tak unikatowa selekcja to nie tylko dowód na dynamiczny rozwój rynku fotografii, ale też sygnał dla wszystkich wielbicieli tego segmentu sztuki – tych wystaw nie można przegapić!
Historia fotografii sięga pierwszej połowy XIX w., zaś jej kolekcjonowania – lat 70. XX wieku. Pierwsza na świecie aukcja fotografii odbyła się w 1971 roku w Londynie, natomiast na polskim rynku segment ten obecny jest dopiero od około 20 lat. Jednak aktualne wystawy w DESA Unicum to niezbity dowód na to, że fotografia awangardowa bardzo dynamicznie rozwija się i w jej zbiorach każdy znajdzie coś dla siebie. Zarówno wielbiciel poruszających emocje ujęć, jak i kolekcjoner unikatowych kadrów.
„Klasyka i awangarda artystyczna” to przekrój przez twórczość polskich i zagranicznych artystów. Z pewnością na uwagę w tej kategorii zasługuje Witkacy – jego fotografie to unikaty, ponieważ cały zabytek artysty spłonął w Warszawie w 1939 r. Obecny na wystawie portret z cyklu „Miny”, autorstwa Józefa Głogowskiego, estymowany jest na 60 - 80 tys. zł. Na wystawie nie zabraknie także dzieł takich artystów jak m.in. Zdzisław Beksiński, Wojciech Plewiński, Zofia Chomętowska, Zbigniew Dłubak, Jerzy Lewczyński, Zofia Rydet, Zygmunt Rytka, Fortunata Obrąpalska. Emocje na wystawie wzbudzają także prace polskiej skandalistki i feministki, Natalii LL, Arakiego – ikony japońskiej fotografii erotycznej, będącego jednym z najpłodniejszych współczesnych twórców oraz bezkompromisowej Nan Goldin, której pierwsza indywidualna wystawa w latach 70. w Bostonie pokazała fotografie z wizyt w gejowskich i transseksualnych wspólnotach.
Wystawa „Sławy, gwiazdy, osobowości” to z kolei zbiór fotografii przedstawiających osobistości takie jak Marylin Monroe, Pola Raksa, Kate Moss, Carla Bruni, Elizabeth Taylor czy Andy Warhol. Natomiast wszystkich fanów jazzu z pewnością zainteresuje 14 fotografii autorstwa Andrzeja Dąbrowskiego. Artysta na swych zdjęciach uchwycił ikony jazzu, m.in. Urszulę Dudziak, Andrzeja Kurylewicz, Count Basie, Sarah Vaughan czy Michała Urbaniaka.
Te i więcej prac wybitnych fotografów można oglądać do dnia 27.04 na przedaukcyjnej wystawie w warszawskiej DESA Unicum, przy ul. Pięknej 1A.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.