Wyjątkowa selekcja zdjęć światowej sławy fotografów w DESA Unicum
„Klasyka i awangarda artystyczna” oraz „Sławy, gwiazdy, osobowości” to dwie wyjątkowe wystawy, które aktualnie można oglądać w warszawskiej DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A. Prezentowany na wystawie zbiór zdjęć, to swoisty przekrój przez historię fotografii – wśród autorów znaleźli się najwybitniejsi artyści zarówno z Polski, jak i świata. Tak unikatowa selekcja to nie tylko dowód na dynamiczny rozwój rynku fotografii, ale też sygnał dla wszystkich wielbicieli tego segmentu sztuki – tych wystaw nie można przegapić!
Historia fotografii sięga pierwszej połowy XIX w., zaś jej kolekcjonowania – lat 70. XX wieku. Pierwsza na świecie aukcja fotografii odbyła się w 1971 roku w Londynie, natomiast na polskim rynku segment ten obecny jest dopiero od około 20 lat. Jednak aktualne wystawy w DESA Unicum to niezbity dowód na to, że fotografia awangardowa bardzo dynamicznie rozwija się i w jej zbiorach każdy znajdzie coś dla siebie. Zarówno wielbiciel poruszających emocje ujęć, jak i kolekcjoner unikatowych kadrów.
„Klasyka i awangarda artystyczna” to przekrój przez twórczość polskich i zagranicznych artystów. Z pewnością na uwagę w tej kategorii zasługuje Witkacy – jego fotografie to unikaty, ponieważ cały zabytek artysty spłonął w Warszawie w 1939 r. Obecny na wystawie portret z cyklu „Miny”, autorstwa Józefa Głogowskiego, estymowany jest na 60 - 80 tys. zł. Na wystawie nie zabraknie także dzieł takich artystów jak m.in. Zdzisław Beksiński, Wojciech Plewiński, Zofia Chomętowska, Zbigniew Dłubak, Jerzy Lewczyński, Zofia Rydet, Zygmunt Rytka, Fortunata Obrąpalska. Emocje na wystawie wzbudzają także prace polskiej skandalistki i feministki, Natalii LL, Arakiego – ikony japońskiej fotografii erotycznej, będącego jednym z najpłodniejszych współczesnych twórców oraz bezkompromisowej Nan Goldin, której pierwsza indywidualna wystawa w latach 70. w Bostonie pokazała fotografie z wizyt w gejowskich i transseksualnych wspólnotach.
Wystawa „Sławy, gwiazdy, osobowości” to z kolei zbiór fotografii przedstawiających osobistości takie jak Marylin Monroe, Pola Raksa, Kate Moss, Carla Bruni, Elizabeth Taylor czy Andy Warhol. Natomiast wszystkich fanów jazzu z pewnością zainteresuje 14 fotografii autorstwa Andrzeja Dąbrowskiego. Artysta na swych zdjęciach uchwycił ikony jazzu, m.in. Urszulę Dudziak, Andrzeja Kurylewicz, Count Basie, Sarah Vaughan czy Michała Urbaniaka.
Te i więcej prac wybitnych fotografów można oglądać do dnia 27.04 na przedaukcyjnej wystawie w warszawskiej DESA Unicum, przy ul. Pięknej 1A.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.