Komunikaty PR

Wystawa „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”

2022-09-12  |  12:00
Biuro prasowe

Włoska sztuka współczesna, 47 dzieł pop-artu i europejska trasa.
BFF Banking Group zaprasza na „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Wystawa odbędzie się w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki.
W listopadzie ekspozycja przeniesie się do Aten, kontynuując swoją podróż po Europie.

„ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” to projekt promujący włoską sztukę współczesną. Zainicjowany on został w 2020 r. przez BFF, w formie albumu o tym samym tytule, wydanego przez Skira editore Milano Genève Paris.

 

Wystawa to podróż w przestrzenie pop-artu, prezentująca prace siedmiu włoskich artystów takich jak: Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Eksponowane dzieła charakteryzuje wyjątkowa różnorodność zarówno w obszarze wykorzystanych technik: akryl, pastele, marker, ołówek, kolaż, jak i zastosowanych materiałów: płótno, papier, tkanina, drewno.

 

Wszystkie prezentowane prace pochodzą z kolekcji około 250 dzieł, z okresu powojennego do początku XXI wieku. BFF gromadzi te zbiory od lat 80. i na stałe eksponuje je w swoich biurach
w Mediolanie i Rzymie.

 

We wrześniu ART FACTOR dotrze do Sali Kisielewskiego w Pałacu Kultury i Nauki:

 

Chcielibyśmy bardzo podziękować Polsce, zwłaszcza Warszawie, za goszczenie nas w tym szczególnym momencie, w którym tak istotne jest umocnienie roli sztuki w społeczeństwie, jako narzędzia ochrony i promocji różnorodności kulturowej oraz dialogu wokół niej. Sztuka jest autentycznym odzwierciedleniem historii, a jednocześnie przestrzenią interakcji kulturowej, ukierunkowanej na promowanie mobilności idei, doświadczeń i samych jednostek. Wszystko to ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i współistnienia społeczności - Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group.

 

Wyselekcjonowane specjalnie dla Polski dzieła sztuki przyjadą prosto z Mediolanu, a po Warszawie przeniosą się do Aten. Kolejne miasta, które będą gościć wystawę to: Lizbona, Madryt i Paryż. Europejska trasa znajdzie swój finał w „Casa BFF" - nowej siedzibie Grupy w Mediolanie, gdzie ma powstać dedykowane muzeum, eksponujące na stałe prace tych wybitnych twórców. Kuratorka Maria Alicata, komentuje cele projektu:

 

W czasach, gdy firmy odgrywają istotną rolę dla rozwoju inicjatyw kulturalnych, jako wspólnego dziedzictwa, projekt ten może być dobrym przykładem tego, jak połączyć ducha przedsiębiorczości z zaangażowaniem w sztukę. ART FACTOR zawiera w sobie bowiem pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem tych działań, które generują wartość dodaną dla społeczeństwa. Dokładnie tak, jak w przypadku artystów reprezentowanych na wystawie.
 

„ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”  Pałacu Kultury i Nauki, Sala Kisielewskiego (wejście od ulicy Marszałkowskiej).

Wystawa otwarta będzie od 27 września do 26 października 2022 roku, codziennie w godzinach 10.00-20.00. Wstęp wolny. Więcej informacji: www.art-factor.eu

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.