Komunikaty PR

Wystawa „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”

2022-09-12  |  12:00
Biuro prasowe

Włoska sztuka współczesna, 47 dzieł pop-artu i europejska trasa.
BFF Banking Group zaprasza na „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Wystawa odbędzie się w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki.
W listopadzie ekspozycja przeniesie się do Aten, kontynuując swoją podróż po Europie.

„ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” to projekt promujący włoską sztukę współczesną. Zainicjowany on został w 2020 r. przez BFF, w formie albumu o tym samym tytule, wydanego przez Skira editore Milano Genève Paris.

 

Wystawa to podróż w przestrzenie pop-artu, prezentująca prace siedmiu włoskich artystów takich jak: Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Eksponowane dzieła charakteryzuje wyjątkowa różnorodność zarówno w obszarze wykorzystanych technik: akryl, pastele, marker, ołówek, kolaż, jak i zastosowanych materiałów: płótno, papier, tkanina, drewno.

 

Wszystkie prezentowane prace pochodzą z kolekcji około 250 dzieł, z okresu powojennego do początku XXI wieku. BFF gromadzi te zbiory od lat 80. i na stałe eksponuje je w swoich biurach
w Mediolanie i Rzymie.

 

We wrześniu ART FACTOR dotrze do Sali Kisielewskiego w Pałacu Kultury i Nauki:

 

Chcielibyśmy bardzo podziękować Polsce, zwłaszcza Warszawie, za goszczenie nas w tym szczególnym momencie, w którym tak istotne jest umocnienie roli sztuki w społeczeństwie, jako narzędzia ochrony i promocji różnorodności kulturowej oraz dialogu wokół niej. Sztuka jest autentycznym odzwierciedleniem historii, a jednocześnie przestrzenią interakcji kulturowej, ukierunkowanej na promowanie mobilności idei, doświadczeń i samych jednostek. Wszystko to ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i współistnienia społeczności - Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group.

 

Wyselekcjonowane specjalnie dla Polski dzieła sztuki przyjadą prosto z Mediolanu, a po Warszawie przeniosą się do Aten. Kolejne miasta, które będą gościć wystawę to: Lizbona, Madryt i Paryż. Europejska trasa znajdzie swój finał w „Casa BFF" - nowej siedzibie Grupy w Mediolanie, gdzie ma powstać dedykowane muzeum, eksponujące na stałe prace tych wybitnych twórców. Kuratorka Maria Alicata, komentuje cele projektu:

 

W czasach, gdy firmy odgrywają istotną rolę dla rozwoju inicjatyw kulturalnych, jako wspólnego dziedzictwa, projekt ten może być dobrym przykładem tego, jak połączyć ducha przedsiębiorczości z zaangażowaniem w sztukę. ART FACTOR zawiera w sobie bowiem pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem tych działań, które generują wartość dodaną dla społeczeństwa. Dokładnie tak, jak w przypadku artystów reprezentowanych na wystawie.
 

„ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”  Pałacu Kultury i Nauki, Sala Kisielewskiego (wejście od ulicy Marszałkowskiej).

Wystawa otwarta będzie od 27 września do 26 października 2022 roku, codziennie w godzinach 10.00-20.00. Wstęp wolny. Więcej informacji: www.art-factor.eu

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.