Wystawa „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”
Włoska sztuka współczesna, 47 dzieł pop-artu i europejska trasa.
BFF Banking Group zaprasza na „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Wystawa odbędzie się w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki.
W listopadzie ekspozycja przeniesie się do Aten, kontynuując swoją podróż po Europie.
„ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” to projekt promujący włoską sztukę współczesną. Zainicjowany on został w 2020 r. przez BFF, w formie albumu o tym samym tytule, wydanego przez Skira editore Milano Genève Paris.
Wystawa to podróż w przestrzenie pop-artu, prezentująca prace siedmiu włoskich artystów takich jak: Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Eksponowane dzieła charakteryzuje wyjątkowa różnorodność zarówno w obszarze wykorzystanych technik: akryl, pastele, marker, ołówek, kolaż, jak i zastosowanych materiałów: płótno, papier, tkanina, drewno.
Wszystkie prezentowane prace pochodzą z kolekcji około 250 dzieł, z okresu powojennego do początku XXI wieku. BFF gromadzi te zbiory od lat 80. i na stałe eksponuje je w swoich biurach
w Mediolanie i Rzymie.
We wrześniu ART FACTOR dotrze do Sali Kisielewskiego w Pałacu Kultury i Nauki:
Chcielibyśmy bardzo podziękować Polsce, zwłaszcza Warszawie, za goszczenie nas w tym szczególnym momencie, w którym tak istotne jest umocnienie roli sztuki w społeczeństwie, jako narzędzia ochrony i promocji różnorodności kulturowej oraz dialogu wokół niej. Sztuka jest autentycznym odzwierciedleniem historii, a jednocześnie przestrzenią interakcji kulturowej, ukierunkowanej na promowanie mobilności idei, doświadczeń i samych jednostek. Wszystko to ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i współistnienia społeczności - Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group.
Wyselekcjonowane specjalnie dla Polski dzieła sztuki przyjadą prosto z Mediolanu, a po Warszawie przeniosą się do Aten. Kolejne miasta, które będą gościć wystawę to: Lizbona, Madryt i Paryż. Europejska trasa znajdzie swój finał w „Casa BFF" - nowej siedzibie Grupy w Mediolanie, gdzie ma powstać dedykowane muzeum, eksponujące na stałe prace tych wybitnych twórców. Kuratorka Maria Alicata, komentuje cele projektu:
W czasach, gdy firmy odgrywają istotną rolę dla rozwoju inicjatyw kulturalnych, jako wspólnego dziedzictwa, projekt ten może być dobrym przykładem tego, jak połączyć ducha przedsiębiorczości z zaangażowaniem w sztukę. ART FACTOR zawiera w sobie bowiem pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem tych działań, które generują wartość dodaną dla społeczeństwa. Dokładnie tak, jak w przypadku artystów reprezentowanych na wystawie.
„ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art” Pałacu Kultury i Nauki, Sala Kisielewskiego (wejście od ulicy Marszałkowskiej).
Wystawa otwarta będzie od 27 września do 26 października 2022 roku, codziennie w godzinach 10.00-20.00. Wstęp wolny. Więcej informacji: www.art-factor.eu
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.