Komunikaty PR

Wystawa Magdaleny Beyer w galerii WL4 potrwa do 6 czerwca

2021-05-21  |  12:00
Biuro prasowe

Znana z serii fotografii lalek Barbie, Magdalena Beyer, na wystawie w Gdańsku, po raz pierwszy pokaże publiczności swoje prace malarskie. Powstałe w odosobnieniu na Pomorzu, na przestrzeni ostatnich lat, odważne, wielkoformatowe obrazy, będzie można oglądać już od 14 maja w nowej galerii WL-4. Na wystawie Magdalena Beyer. Idę znajdą się także wcześniejsze zdjęcia pochodzącej z Gdyni artystki.

Prace Magdaleny Beyer po raz pierwszy zostały zaprezentowane w 2014 roku na wystawie Zabawa w Warszawie. Na wykonanych w konwencji fotografii reklamowej zdjęciach artystka pokazała naznaczone czasem, niekompletnie ubrane, często pozbawione części ciała lalki Barbie. Ikony popkultury u Beyer przestały być ucieleśnieniem współczesnego komercyjno-plastikowego ideału. Zamiast tego stały się ofiarami przemocy, okrucieństwa, zmagały się z samotnością, niespełnieniem, konsekwencjami nietrafionych wyborów. Poruszające zdjęcia artystki znajdą się na wystawie w Gdańsku, ale pokaz Idę poświęcony zostanie przede wszystkim nowym pracom artystki, która w ostatnich latach całkowicie poświęciła się malarstwu.

Niedługo po wystawie fotografii artystka zaszyła się w domu na Pomorzu, gdzie stworzyła serię wielkoformatowych, abstrakcyjnych obrazów. Ogromne, sięgające wysokością nawet 2,5m płótna są wyrazem niezwykłej siły i swobody twórczej. Jak pisze kuratorka wystawy, Małgorzata Paszylka-Glaza – dzieła artystki charakteryzują się ekspresją do granic możliwości, a czasem nawet groteskowym gestem malarskim.  Widoczne jest w nich zmaganie się z bolesnymi emocjami, powinnością wobec przyjętych ról, rozliczenie z przeszłością.

Prace Beyer układają się w charakterystyczne cykle, wśród których szczególną uwagę zwraca m.in. seria „Armia Ciała”, na którą składają się obrazy z wanitatywno-turpistycznym motywem rozpiętej skóry. Także w innych cyklach „Oni”, „Kiedy”, czy „Narzędzia” artystka zdaje się konsekwentnie dążyć do wiwisekcji człowieczeństwa. Jak komentuje kuratorka – z odwagą pokazuje w swoich obrazach, że czas, uczucia, pytania o cel i sens życia stoją w szeregu obok nieznośnej potrzeby materialnych dóbr. Mimo trudnych tematów, które artystka porusza w swoich pracach, oglądane z dystansu obrazy składają się na ważne świadectwo wyjścia z dotychczasowej roli. Stają się manifestacją odwagi do wyrażania siebie i opowieścią o poszukiwaniu spełnienia.

Wystawa potrwa do 6 czerwca tego roku.

Magdalena Beyer (ur. w 1968 r. w Gdyni) – absolwentka wydziału malarstwa i grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Tworzy abstrakcyjne, wielkoformatowe obrazy oraz fotografie, w których komentuje rzeczywistość bawiąc się konwencjami i odniesieniami do popkultury. W ostatnich latach artystka większość czasu spędza w domu na Pomorzu, gdzie oddaje się malarstwu.

Idę. Magdalena Beyer

14.05-06.06.2021

kuratorka: Małgorzata Paszylka-Glaza

miejsce: WL-4 Przestrzeń Sztuki, Stocznia Cesarska, Gdańsk

więcej informacji: https://www.facebook.com/events/822854865024706

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.