Wystawa "W drodze do domu" do obejrzenia na warszawskiej Starówce
Fundacja Habitat for Humanity Poland konsekwentnie realizuje w Polsce od 1992 roku swoją misję zapewniając potrzebującym godne miejsce do życia. W ramach projektu „W drodze do domu” realizowanego we współpracy z Fundacją Biedronki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy bezpieczny dach nad głową otrzymało ponad 330 uchodźców, którzy zamieszkali w 111 mieszkaniach w Warszawie i Gliwicach.
„Program przywrócił fundamentalne poczucie bezpieczeństwa, podarował nadzieję, że sprawy mają się szansę ułożyć” – podkreśla Agnieszka Głusińska z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
”Posiadanie dachu nad głową to podstawa dla nas wszystkich. Stąd właśnie ten program – oferujemy konkretną pomoc konkretnym ludziom, którzy w pewnym momencie tak bardzo jej potrzebowali” – dodaje Katarzyna Scheer z Fundacji Biedronki.
W stronę domu – bezpiecznego miejsca
O tym, w jaki sposób nasze działania wpłynęły na życie poszczególnych rodzin możemy się przekonać odwiedzając wystawę plenerową dokumentującą realizację tego projektu.
„Pokazujemy efekty działań pomocowych, to jak realnie zmieniliśmy losy 111 rodzin. Na wystawie można zobaczyć twarze osób, którym odmieniliśmy życie. To już dłużej nie są anonimowe liczby, tylko osoby z realną historią i bagażem doświadczeń, jak każdy z nas” – zaznacza Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
66-letnia Tatiana wraz z rodziną przez ostatni rok zmieniała miejsce pobytu aż 10 razy, zanim trafiła pod skrzydła projektu „W drodze do domu” i zamieszkała na warszawskim Mokotowie.
„Zawsze będziemy wdzięczni za dobro, które nas spotkało. Dziękuję za Waszą pomoc i dach nad głową” – mówi pani Tatiana.
„Mamy nadzieję, że ta wystawa skłoni do chwili refleksji i wzmocni świadomość, że pomaganie ma ogromną moc” – podsumowuje Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wystawę „W drodze do domu” można oglądać w dniach od 11 sierpnia do 1 września 2023 r.
w Warszawie, przy ul. Krakowskie Przedmieście, w okolicach wieży kościoła św. Anny, mieszczącego się przy ul. Krakowskie Przedmieście 68. Ekspozycja ma charakter plenerowy. Autorką 24 fotografii prezentowanych na wystawie jest Natalia Poniatowska.
Fundacja Habitat for Humanity Poland
„W drodze do domu” to jeden z wielu projektów realizowanych przez Fundację Habitat for Humanity Poland. Organizacja wspiera osoby najbardziej potrzebujące, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Wizją Habitat Poland jest „Świat, w którym każdy ma godne miejsce do życia”. Fundacja powstała w 1992 roku do dziś pomogła prawie 690 tys. osób w potrzebie mieszkaniowej. Od 24 lutego 2022 roku pomaga także uciekającym przed wojną w Ukrainie w znalezieniu bezpiecznego schronienia w Polsce. Więcej informacji: www.habitat.pl
Fundacja Biedronki
Podejmuje inicjatywy na rzecz przeciwdziałania ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez programy społeczne realizowane w skali ogólnopolskiej. Reaguje także na sytuacje kryzysowe jak pandemia czy wojna w Ukrainie. Prowadzi dwa programy pomocowe dla uchodźców z Ukrainy oraz dostarcza pakiety humanitarne na tereny objęte wojną. Więcej informacji: www.fundacjabiedronki.pl
Więcej na temat projektu na stronie internetowej Fundacji Habitat for Humanity Poland:
https://habitat.pl/fundacja-biedronki/w-drodze-do-domu/
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.