Wystawa "W drodze do domu" do obejrzenia na warszawskiej Starówce
Fundacja Habitat for Humanity Poland konsekwentnie realizuje w Polsce od 1992 roku swoją misję zapewniając potrzebującym godne miejsce do życia. W ramach projektu „W drodze do domu” realizowanego we współpracy z Fundacją Biedronki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy bezpieczny dach nad głową otrzymało ponad 330 uchodźców, którzy zamieszkali w 111 mieszkaniach w Warszawie i Gliwicach.
„Program przywrócił fundamentalne poczucie bezpieczeństwa, podarował nadzieję, że sprawy mają się szansę ułożyć” – podkreśla Agnieszka Głusińska z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
”Posiadanie dachu nad głową to podstawa dla nas wszystkich. Stąd właśnie ten program – oferujemy konkretną pomoc konkretnym ludziom, którzy w pewnym momencie tak bardzo jej potrzebowali” – dodaje Katarzyna Scheer z Fundacji Biedronki.
W stronę domu – bezpiecznego miejsca
O tym, w jaki sposób nasze działania wpłynęły na życie poszczególnych rodzin możemy się przekonać odwiedzając wystawę plenerową dokumentującą realizację tego projektu.
„Pokazujemy efekty działań pomocowych, to jak realnie zmieniliśmy losy 111 rodzin. Na wystawie można zobaczyć twarze osób, którym odmieniliśmy życie. To już dłużej nie są anonimowe liczby, tylko osoby z realną historią i bagażem doświadczeń, jak każdy z nas” – zaznacza Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
66-letnia Tatiana wraz z rodziną przez ostatni rok zmieniała miejsce pobytu aż 10 razy, zanim trafiła pod skrzydła projektu „W drodze do domu” i zamieszkała na warszawskim Mokotowie.
„Zawsze będziemy wdzięczni za dobro, które nas spotkało. Dziękuję za Waszą pomoc i dach nad głową” – mówi pani Tatiana.
„Mamy nadzieję, że ta wystawa skłoni do chwili refleksji i wzmocni świadomość, że pomaganie ma ogromną moc” – podsumowuje Elżbieta Korek z Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wystawę „W drodze do domu” można oglądać w dniach od 11 sierpnia do 1 września 2023 r.
w Warszawie, przy ul. Krakowskie Przedmieście, w okolicach wieży kościoła św. Anny, mieszczącego się przy ul. Krakowskie Przedmieście 68. Ekspozycja ma charakter plenerowy. Autorką 24 fotografii prezentowanych na wystawie jest Natalia Poniatowska.
Fundacja Habitat for Humanity Poland
„W drodze do domu” to jeden z wielu projektów realizowanych przez Fundację Habitat for Humanity Poland. Organizacja wspiera osoby najbardziej potrzebujące, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Wizją Habitat Poland jest „Świat, w którym każdy ma godne miejsce do życia”. Fundacja powstała w 1992 roku do dziś pomogła prawie 690 tys. osób w potrzebie mieszkaniowej. Od 24 lutego 2022 roku pomaga także uciekającym przed wojną w Ukrainie w znalezieniu bezpiecznego schronienia w Polsce. Więcej informacji: www.habitat.pl
Fundacja Biedronki
Podejmuje inicjatywy na rzecz przeciwdziałania ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez programy społeczne realizowane w skali ogólnopolskiej. Reaguje także na sytuacje kryzysowe jak pandemia czy wojna w Ukrainie. Prowadzi dwa programy pomocowe dla uchodźców z Ukrainy oraz dostarcza pakiety humanitarne na tereny objęte wojną. Więcej informacji: www.fundacjabiedronki.pl
Więcej na temat projektu na stronie internetowej Fundacji Habitat for Humanity Poland:
https://habitat.pl/fundacja-biedronki/w-drodze-do-domu/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.