Wystawa rzeźb Marthy Mulawy w Wola Retro
Od 9 sierpnia 2022 roku w lobby biurowca Wola Retro przy ul. Skierniewickiej 16/20 w Warszawie można podziwiać rzeźby Marthy Mulawy, krakowskiej artystki, zakochanej w Tatrach. Jej prace wnoszą życie do nowoczesnych wnętrz, a także wzbogacają otoczenie budynków, angażując intelektualnie zarówno ich użytkowników, jak i zwykłych przechodniów.
Martha Mulawa jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Form Przemysłowych i stypendystką w Vysoká škola uměleckoprůmyslová w Pradze oraz l’École des beaux-arts w Tuluzie. Inspiruje się głęboko i wielopoziomowo odczuwaną naturą, co można dostrzec w wielu jej rzeźbach, obrazach i instalacjach artystycznych. W swoich pracach łączy rzeźbę, instalacje, batik bądź obraz z muzyką, mappingiem, światłem i tańcem. Chętnie dzieli się twórczymi emocjami, pobudzając kreatywność odbiorcy. Mulawa jest laureatką wielu konkursów wzorniczych, a jej projekty są szeroko doceniane i wykorzystywane w sztuce użytkowej. Swoje prace prezentowała na ponad sześćdziesięciu wystawach indywidualnych i zbiorowych.
- Martha Mulawa posiada talent, który pozwala dostrzegać piękne „drobiazgi”. Jej dzieła zaskakują oryginalnością oraz mistrzowskim wykonaniem motywów naturalnych, dzięki czemu płynnie wchodzą w interakcję z przestrzeniami, w których są wystawiane. Tak jest również w przypadku naszego warszawskiego biurowca Wola Retro. Zapraszamy wszystkich chętnych do obejrzenia prac artystki – mówi Jagoda Najwer, junior marketing manager Develia S.A.
Develia promuje polską sztukę współczesną, m.in. organizując różnego typu wystawy. Przestrzenie wspólne należących do dewelopera obiektów komercyjnych nierzadko były wypełnione pracami uzdolnionych polskich artystów. W Woli Retro zorganizowano XI edycję wystawy „Coming Out”, podczas której prezentowane były dokonania artystyczne, projektowe oraz konserwatorskie absolwentów warszawskiej ASP. W tym roku w warszawskim biurowcu odbyła się wystawa rzeźb Artura Szołdry, w którego pracach realizm miesza się z magią i fantastyką oraz przekrojowa ekspozycja prac Moniki Ślósarczyk, ukazująca różne oblicza człowieka na tle współczesnych realiów.
Wystawę prac Marthy Mulawy można oglądać w lobby Wola Retro w dni powszednie od 9 sierpnia do 30 września. Wstęp wolny.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.