Za nami TSD Wiosna 2020
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Targi Sztuki Dostępnej Wiosna 2020 na Allegro już za nami. Były to pierwsze w Polsce targi sztuki odbywające się wyłącznie w Internecie. Okazało się, że do zakupów dzieł sztuki w sieci jest w Polsce wielu chętnych.
Odbywające się cyklicznie Targi Sztuki Dostępnej to wydarzenie, które zawsze przyciąga tłumy. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród artystów, właścicieli galerii i osób zainteresowanych zakupem dzieł sztuki. Przypomnijmy: to jedyne w Polsce targi, na których prezentowane są wyłącznie prace z kręgu sztuki współczesnej w cenach nie przekraczających pięciu tysięcy złotych.
Z uwagi na okres pandemii trzecia edycja odbyła się wyłącznie w formule online. Partnerem strategicznym wydarzenia była firma Allegro. W dniach 7-30 czerwca br. na specjalnie utworzonej stronie allegro.pl/zobacz/TSD wystawionych zostało około 8000 dzieł sztuki. Aby ułatwić odbiorcom orientację w ofercie, wszystkie prace posegregowano pod względem przedziałów cenowych i techniki wykonania (malarstwo, rysunek, fotografia, grafika itd.) Zakupy odbywały sie w opcji „kup teraz”, czyli po z góry ustalonej cenie, za wyjątkiem trwającej przez pierwszy tydzień, towarzyszącej wydarzeniu Licytacji Specjalnej.
Decyzja o zmianie charakteru wydarzenia na całkowicie internetowe podjęta została z oczywistych powodów i niemal w ostatniej chwili. Proces organizacyjny przebiegał zatem bardzo szybko, a wydarzenie promowane było głównie w sieci. Kampania reklamowa dotarła do 3, 3 mln osób, artykuły i wzmianki w mediach miały podobnie wysoki zasięg*. Wszystko to zaowocowało rekordową liczbą odbiorców. Wydarzenie na Allegro w ciągu trzech tygodni odwiedziło 69 500 osób. Wyższa niż zwykle była też liczba wystawców: 147. Jak zwykle wystawcy podlegali selekcji i nie każdy został przyjęty. W sumie w targach wzięło udział 36 galerii i 111 artystów działających indywidualnie. Sprzedali oni łącznie 552 obiekty artystyczne. Największym powodzeniem tradycyjnie cieszyło się malarstwo, na drugim miejscu był rysunek.
Formuła targów internetowych pozwoliła nam dotrzeć do całkowicie nowej, wielotysięcznej publiczności - mówią zgodnie Lena Szwed-Strużyńska i Ewa Mierzejewska, organizatorki Targów Sztuki Dostępnej. - Pojawili się zupełnie nowi klienci, którzy po raz pierwszy w życiu dokonali zakupu prawdziwego, oryginalnego dzieła sztuki. Takich osób było zdecydowanie więcej niż zwykle. To dobrze, bo popularyzacja sztuki współczesnej od samego początku była naszą misją.
Kolejne Targi Sztuki Dostępnej planowane są na listopad 2020 roku. W jakiej formule się odbędą, dowiemy się wczesną jesienią. Informacje na temat czwartej edycji wydarzenia pojawią się na stronie targisztukidostepnej.pl oraz na profilach Targów Sztuki Dostępnej w mediach społecznościowych.
Partner Strategiczny Targów Sztuki Dostępnej Wiosna 2020: Allegro
Partnerzy: OKK!, Leonarda Art Gallery, ewa&wnętrze, Centrum Praskie Koneser
Patroni medialni: Rynek i Sztuka, Exspace, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Urzadzamy.pl, M jak mieszkanie, Foorni.pl, Konik Kreatywny, Magazif, PoliszDesign by kate & Co.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.