Za nami TSD Wiosna 2020
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Targi Sztuki Dostępnej Wiosna 2020 na Allegro już za nami. Były to pierwsze w Polsce targi sztuki odbywające się wyłącznie w Internecie. Okazało się, że do zakupów dzieł sztuki w sieci jest w Polsce wielu chętnych.
Odbywające się cyklicznie Targi Sztuki Dostępnej to wydarzenie, które zawsze przyciąga tłumy. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród artystów, właścicieli galerii i osób zainteresowanych zakupem dzieł sztuki. Przypomnijmy: to jedyne w Polsce targi, na których prezentowane są wyłącznie prace z kręgu sztuki współczesnej w cenach nie przekraczających pięciu tysięcy złotych.
Z uwagi na okres pandemii trzecia edycja odbyła się wyłącznie w formule online. Partnerem strategicznym wydarzenia była firma Allegro. W dniach 7-30 czerwca br. na specjalnie utworzonej stronie allegro.pl/zobacz/TSD wystawionych zostało około 8000 dzieł sztuki. Aby ułatwić odbiorcom orientację w ofercie, wszystkie prace posegregowano pod względem przedziałów cenowych i techniki wykonania (malarstwo, rysunek, fotografia, grafika itd.) Zakupy odbywały sie w opcji „kup teraz”, czyli po z góry ustalonej cenie, za wyjątkiem trwającej przez pierwszy tydzień, towarzyszącej wydarzeniu Licytacji Specjalnej.
Decyzja o zmianie charakteru wydarzenia na całkowicie internetowe podjęta została z oczywistych powodów i niemal w ostatniej chwili. Proces organizacyjny przebiegał zatem bardzo szybko, a wydarzenie promowane było głównie w sieci. Kampania reklamowa dotarła do 3, 3 mln osób, artykuły i wzmianki w mediach miały podobnie wysoki zasięg*. Wszystko to zaowocowało rekordową liczbą odbiorców. Wydarzenie na Allegro w ciągu trzech tygodni odwiedziło 69 500 osób. Wyższa niż zwykle była też liczba wystawców: 147. Jak zwykle wystawcy podlegali selekcji i nie każdy został przyjęty. W sumie w targach wzięło udział 36 galerii i 111 artystów działających indywidualnie. Sprzedali oni łącznie 552 obiekty artystyczne. Największym powodzeniem tradycyjnie cieszyło się malarstwo, na drugim miejscu był rysunek.
Formuła targów internetowych pozwoliła nam dotrzeć do całkowicie nowej, wielotysięcznej publiczności - mówią zgodnie Lena Szwed-Strużyńska i Ewa Mierzejewska, organizatorki Targów Sztuki Dostępnej. - Pojawili się zupełnie nowi klienci, którzy po raz pierwszy w życiu dokonali zakupu prawdziwego, oryginalnego dzieła sztuki. Takich osób było zdecydowanie więcej niż zwykle. To dobrze, bo popularyzacja sztuki współczesnej od samego początku była naszą misją.
Kolejne Targi Sztuki Dostępnej planowane są na listopad 2020 roku. W jakiej formule się odbędą, dowiemy się wczesną jesienią. Informacje na temat czwartej edycji wydarzenia pojawią się na stronie targisztukidostepnej.pl oraz na profilach Targów Sztuki Dostępnej w mediach społecznościowych.
Partner Strategiczny Targów Sztuki Dostępnej Wiosna 2020: Allegro
Partnerzy: OKK!, Leonarda Art Gallery, ewa&wnętrze, Centrum Praskie Koneser
Patroni medialni: Rynek i Sztuka, Exspace, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Urzadzamy.pl, M jak mieszkanie, Foorni.pl, Konik Kreatywny, Magazif, PoliszDesign by kate & Co.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.