Komunikaty PR

Zachęta symbolicznie otwiera Biennale | "Trouble in Paradise - online meetings"

2020-05-19  |  12:00

Gdyby nie pandemia COVID-19 pod koniec maja otwierało by się Biennale Architektury w Wenecji. Zanim ogłoszono, że wydarzenie zostaje przełożone na 2021 rok, organizator Pawilonu Polskiego – Zachęta – Narodowa galeria Sztuki – postanowił przygotować w przestrzeni wirtualnej cykl spotkań poświęconych architekturze. I zaprosił do niego międzynarodowe grono gości. Już 21 maja, wraz kuratorami z kolektywu PROLOG +1, symbolicznie zainauguruje wystawę „Trouble in Paradise” cyklem debat „Trouble in Paradise – online meetings”Kolejne dyskusje odbędą się 27, 28 i 29 maja.

Zaproszenie od Zachęty oraz współorganizujących wydarzenie magazynów architektonicznych: „Architektura-murator”, „Autoportret” i „RZUT”, przyjęli architekci, kuratorzy i historycy. W sumie ponad dwudziestu ekspertów z Polski i zagranicy, którzy wezmą udział w dyskusjach. Uczestnicy debat poszukają odpowiedzi na pytanie: „Jak będziemy żyli razem?”, które jest hasłem przewodnim weneckiej imprezy. Goście anglojęzycznej debaty magazynu „Architektura-murator”, 27 maja zastanowią się nad nowymi wyzwaniami, jakie przed architektami postawiła pandemia COVID-19 oraz nad rolą wystaw architektonicznych w kształtowaniu ich postaw. Pośród uczestników dyskusji są światowej sławy krytycy i historycy architektury, m.in. Aaron Betsky i Ole Bouman. O najważniejszych zjawiskach globalnych i lokalnych, wpływających na współczesną wieś, a także o skutkach uprzemysłowienia obszarów wiejskich w kontekście kryzysu klimatycznego podyskutują dzień później uczestnicy spotkania kwartalnika „Autoportet”. A nad coraz powszechniejszym trendem ucieczek mieszczuchów z miast oraz kolonizowania i gentyrfikowania przez nich wsi, a także nad tym jak to zjawisko wpływa na tożsamość wsi, zastanowią się 29 maja goście zaproszeni przez redakcję magazynu „RZUT”. 

Cykl „Trouble in Paradise – online meetings” zainicjuje spotkanie z kolektywem PROLOG +1, który odpowiada za tegoroczny projekt ekspozycji w Pawilonie Polskim na Biennale Architektury w Wenecji. O związki wsi i architektury w kontekście ich projektu zapytają dyrektorka Zachęty i komisarz wystawy Hanna Wróblewska oraz Michał Duda z Muzeum Architektury we Wrocławiu. Kuratorzy „Trouble in Paradise” traktują wieś jako samodzielny obszar badań. Wystawa w Pawilonie Polskim, która powstaje we współpracy z międzynarodowym gronem architektów i artystów, zgodnie z ostatnimi ogłoszeniami organizatorów wewneckiego Biennale, zostanie otwarta w maju 2021. Autorzy pokażą, że w czasach narastających lokalnych i światowych kryzysów obszary wiejskie są istotnym elementem budowania zrównoważonych środowisk ludzkich. Kluczowa jest dla nich refleksja na temat skutków eksploatacji terytorium wiejskiego, klęsk klimatycznych czy globalnych kryzysów – także tych, których wpływ na los planety i obszarów wiejskich dopiero poznamy. 

Trouble in Paradise – online meetings

21, 27-29 maja 2020, Facebook Zachęty

Seria spotkań i paneli online towarzyszących wystawie „Trouble in Paradise” w Pawilonie Polskim na 17 Międzynarodowej Wystawie Architektury w Wenecji.

Organizator spotkań online:
Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, we współpracy z „Architektura-murator”, „Autoportret”, „RZUT”

Wydarzenie na Facebooku: 
www.facebook.com/events/2738563389574630

Więcej o wystawie w Pawilonie Polskim: 
www.labiennale.art.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.