Komunikaty PR

Tablety, konsole, a może smartfony - co najczęściej dostają dzieci na komunię?

2024-05-21  |  10:00
Kontakt

Symbolicznie maj to czas, który nieodłącznie kojarzy się z komuniami, jednak obecnie sezon ten rozciąga się także na czerwiec. Widać to w rosnącej sprzedaży artykułów RTV, które często wybierane są jako idealne prezenty dla dzieci. Eksperci sieci NEONET odnotowali szczególne zainteresowanie konsolami do gier, laptopami gamingowymi oraz nowoczesnymi tabletami.

Największe wzrosty sprzedaży tych produktów w NEONET obserwowane są właśnie w okresie maj-czerwiec, co jest bezpośrednio związane z uroczystościami komunijnymi. To wyraźna zmiana w stosunku do poprzednich lat, kiedy okazjonalne zakupy były skumulowane w ciągu dwóch tygodni.

Profil młodego klienta

Młodzi klienci, z natury niecierpliwi, chcą jak najszybciej stać się posiadaczami wymarzonego sprzętu. Dlatego najczęściej wybierają zakupy bezpośrednie w sklepach stacjonarnych lub zakupy online z opcją odbioru w placówce stacjonarnej już za godzinę.

Najczęściej wybieranym dniem na zakupy są poniedziałki, kiedy dzieci wraz z rodzicami nabywają wymarzone prezenty zaraz po weekendzie komunijnym, korzystając z otrzymanej gotówki. Poniedziałek stał się najpopularniejszym dniem zakupowym również z powodu zmian wprowadzonych podczas pandemii COVID-19, kiedy to uroczystości komunijne rozszerzono także na soboty. Poniedziałek jest więc pierwszym dniem handlowym po weekendzie.

Wśród najpopularniejszych kategorii produktowych w sezonie komunijnym znajdują się gogle VR, konsole do gier, gry oraz laptopy. NEONET nie przewiduje jednak wzrostu sprzedaży laptopów ze średniej półki cenowej, co wiąże się z rządowym programem „laptop dla ucznia”, który zapewnia te urządzenia. Zainteresowanie dotyczy więc głównie laptopów gamingowych, których cena wzrosła o 10% w porównaniu z danymi z maja 2021 i 2022 roku. Ta tendencja utrzymywała się również w ubiegłym roku, kiedy średnia cena laptopa wynosiła 3071 zł, czyli o 153 zł więcej niż w 2021 roku. Analizując te dane, NEONET prognozuje trend wzrostowy także w bieżącym i kolejnym miesiącu.

Tablety na prowadzeniu

Tablety są jednym z najchętniej kupowanych artykułów elektronicznych, przewyższając smartfony swoją atrakcyjną ceną, wynoszącą średnio 1072 zł, oraz możliwością wykorzystania zarówno w celach rozrywkowych, jak i edukacyjnych. Dzięki temu tablety wiosną mają najwyższy udział sprzedaży wśród wszystkich produktów IT na rynku. Smartfony również cieszą się dużym zainteresowaniem.

Obserwujemy wzrost sprzedaży smartfonów o 11,6% w ujęciu rocznym w pierwszym kwartale tego roku. Szczególnie widać to na przykładzie dwóch topowych marek – liderem sprzedaży jest Samsung, który pokrywa 20% rynku w pierwszych miesiącach 2024 roku, a na drugim miejscu znajdują się urządzenia Apple z wynikiem 17%. Jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest próg cenowy – wśród telefonów Samsung liderem sprzedaży są produkty z Serii A, które kosztują około 1700 zł, a zatem dwa tysiące zł mniej od najnowszych telefonów Apple. Smartfony te są potrzebne zarówno na własny użytek, jak i jako prezent komunijny – mówi Alicja Jankowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej NEONET.

Zmiany zachowań konsumenckich na przełomie maja i czerwca są częścią naturalnego postępu cywilizacyjnego. Dzieci, które swobodnie poruszają się w wirtualnej rzeczywistości, oczekują prezentów dostosowanych do swoich zainteresowań. Dlatego zamiast popularnych niegdyś rowerów czy medalików, dzieci jako wymarzony podarunek chciałyby dostać swój pierwszy laptop, czy konsolę do gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.