Tajemniczy ogród w centrum Krakowa
Tajemniczy ogród w samym centrum tętniącego życiem Krakowa!
W związku z poluzowaniem restrykcji rządowych od 15 maja restauracje mogą przyjmować gości w letnich ogródkach na zewnątrz. Załoga hotelu Mercure Kraków Stare Miasto przygotowała z tej okazji coś absolutnie niezwykłego i magicznego. Hotelowy dziedziniec wraz z szklarnią przeobrazili w tajemniczy ogród! Na gości czeka strefa relaksu i nowe letnie menu restauracji Winestone.
Pomysł kreatywnego zespołu hotelu na stworzenie takiego miejsca daje gościom z jednej strony możliwość delektowania się wyśmienitymi daniami restauracyjnymi, z drugiej zaś umożliwia im doświadczenie czegoś wyjątkowego.
Chcemy zaproponować naszym gościom przeniesienie się do tajemniczego ogrodu, który skrzętnie ukryliśmy przed całym światem na dziedzińcu Hotelu Mercure Kraków Stare Miasto! Wiemy, jak ważna jest intymność i przytulność chwil, dlatego stworzyliśmy bezpieczną przestrzeń dla ciała i umysłu. Tutaj można odpocząć od zgiełku miasta tętniącego tuż za rogiem, nasycić oczy zielenią, a duszę spokojem; wypić aromatyczną kawę, orzeźwiającą lemoniadę i doświadczyć nieprzeciętych smaków letniej kuchni Winestone. Może nawet poznać Alicję z Krainy Czarów, Mary Lennox albo Czarnoksiężnika z Krainy Oz, kto wie? W naszym tajemniczym ogrodzie wszystko jest możliwe. – przekonuje Tomasz Schweda, Dyrektor Generalny Mercure Kraków Stare Miasto.
Tajemniczy ogród otwiera swoje wrota 15 maja i zaprasza w każdy pogodny dzień w godz. 12.00-22.00. W nowym, letnim menu Winestone stworzonym przez wybitnego Szefa Kuchni Macieja Plutę wraz z zespołem nie zabraknie kultowych i niezmiennie docenianych smaków charakterystycznych dla restauracji, takich jak m.in. Sałatka Winestone z grillowanym kozim serem, Zupa 100% z pomidorów San Marzano czy klasyczne krewetki podawane na gorącym kamieniu. Pozytywnym zaskoczeniem będzie wiele nowości jak na przykład wyjątkowy łosoś Mowi, delikatny comber z królika czy sezonowe chłodniki, przygotowywane ze świeżych warzyw z pobliskiego targowiska Stary Kleparz. Ciastko pomarańczowo-orzechowe to z kolei jedna ze słodkich propozycji polecanych do ukoronowania posiłku. Letnią ofertę Winestone uzupełnia odświeżona lista win, a także, jako zupełna nowość – selekcja orzeźwiających koktajli.
Kto odważy się przekroczyć bramę niezwykłego, zielonego świata? Każdy chętny może sobie pozwolić na odrobinę magii i doświadczyć wyjątkowych, letnich smaków Winestone!

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.