Komunikaty PR

TAK SMAKUJE AZERBEJDŻAN. TYMCZASOWY DOBROCZYNNY SKLEPIK W OFFIE JUŻ OD SOBOTY

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Wytrawne azerskie qutaby, słodka baklawa i şəkərbura, aromatyczna herbata w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki – oryginalne smaki i tradycję Azerbejdżanu będzie można poznać za sprawą tymczasowego sklepiku „Good Up” w OFF Piotrkowska Center. Za jego stworzenie odpowiada Fundacja Leyla Ümmi, polsko-azerbejdżańska organizacja, która dochód ze sprzedaży przeznaczy na cele dobroczynne.

Począwszy od najbliższej soboty do końca września w showroomie, mieszczącym się przy wejściu do OFFa od strony ulicy Piotrkowskiej będzie działać nietypowy tymczasowy sklep.

– To nasz pierwszy dobroczynny pop-up store, który nazwaliśmy „Good Up”, bo chcemy połączyć zakupy i doświadczanie kultury Azerbejdżanu z dobroczynnością – mówi Leyla Jafarova, prezes działającej w Łodzi Fundacji Leyla Ümmi. – Będzie tu można zagrać w warcaby i szachy, typowe dla azerskich spotkań towarzyskich. Na dużych ekranach wyświetlimy filmiki ukazujące geografię i piękne zakątki Azerbejdżanu, a w tle usłyszymy muzykę – od jazzu, przez folklor, po nowoczesne brzmienia azerbejdżańskie. Dodatkowo, dostępne będą tradycyjne stroje, w które goście będą mogli się przebrać i zrobić pamiątkowe zdjęcia na tle tapety przedstawiającej nocne Baku, stolicę Azerbejdżanu – zapowiada.

Na wielbicieli słodyczy czekać będzie baklawa, czyli wielowarstwowy deser z płatów ciasta filo z orzechami i miodem. Będzie też mniej znana w Polsce şəkərbura – popularny azerski smakołyk, który składa się z delikatnego ciasta wypełnionego mieszanką zmielonych orzechów, głównie orzechów laskowych, migdałów oraz cukru. Ma półksiężycowaty kształt i jest pięknie zdobiony misternymi wzorami na powierzchni.

Miłośnicy wypieków wytrawnych znajdą tu qutab – cienkie, półksiężycowate, smażone na sucho naleśniki, nadziewane najczęściej mięsem, ziołami lub dynią, serwowane z jogurtem lub sosem z granatu. Z kolei qogal – pikantne ciasto przypominające bułeczkę, wyrabiane z ciasta warstwowego, posypanego czarnym kminem i sezamem, będzie pretekstem do rozmowy o zwyczajach związanych ze świętami Nowruz, symbolizującymi nadejście wiosny.

– Nie może zabraknąć aromatycznej, tradycyjnie parzonej herbaty azerbejdżańskiej, która jest nieodłącznym elementem kultury tego kraju. Będziemy ją serwować w charakterystycznych szklankach w kształcie gruszki, z dodatkiem cukru lub konfitur – zapewnia Leyla Jafarova i dodaje, że w ofercie sklepiku znajdzie się także kawa, sok z granatów, suszone owoce, konfitury oraz liście winogron, idealne do przygotowania dolmy.

Pojawią się również akcenty modowe i artystyczne. W sprzedaży dostępne będą jedwabne chustki z Azerbejdżanu, które stanowią doskonałą pamiątkę i dodatek do garderoby, a także prace malarskie prezentowane na wystawie zaaranżowanej w „Good Up”. Prace malarskie będzie można wylicytować podczas cichej aukcji.

– Celem naszego pop-up sklepu jest nie tylko promowanie smaków i tradycji Azerbejdżanu, ale przede wszystkim działanie na rzecz dobroczynności oraz budowanie więzi między narodami i kulturami. Uzyskane dochody w części przeznaczymy na zakup AGD i wyposażenia kuchennego dla Domu Rodzinnego XVI w Łodzi, z którym nasza fundacja współpracuje od ponad roku. Pozostała część dochodów zostanie przeznaczona na cele charytatywne i projekty humanitarne realizowane przez fundację zarówno w Łodzi, jak i poza jej granicami.

Oficjalne otwarcie „Good Up” odbędzie się w sobotę, 31 sierpnia, o g. 13.00. W kolejnych tygodniach, do końca września sklepik odwiedzać będzie można codziennie od g. 8.00 do 22.00.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.