Komunikaty PR

#ThankYouScience: z mediów społecznościowych na outdoor

2022-02-02  |  12:10
Biuro prasowe

Warszawa, 2 lutego 2022 – Prowadzona dotychczas w mediach społecznościowych inicjatywa #ThankYouScience, której celem jest powszechne dziękowanie nauce za wkład do poprawy codziennego życia, rozszerza swój zasięg o nośniki outdoorowe. W pierwszym etapie - prowadzonym w grudniu w mediach społecznościowych - zachęcaliśmy do podzielenia się powodami za które chcielibyśmy podziękować nauce, w lutym na przystankach w Warszawie i Gdańsku można przeczytać wybrane podziękowania, kierowane przez uczestników akcji pod kątem nauki i naukowców. Pomysłodawcą akcji jest firma Bayer.

 

Dzięki nauce moim przyjaciołom udało się zajść w ciążę i spełnić marzenie o założeniu rodziny“ napisała Kasia z Gdańska. Jej imienniczka z Warszawy dodaje: Mimo pandemii mój synek mógł świętować urodziny z bliskimi – dziękuję nauce za wideo rozmowy!“. Cytaty zostały zilustrowane komiksem ukazującym naukowców przy pracy, przygotowanym przez znaną ilustratorkę Magdę Danaj - autorkę popularnego m.in. w mediach społecznościowych projektu Porysunki.

 

- Stworzyliśmy inicjatywę #ThankYouScience jako formę wyrażenia wdzięczności nauce i naukowcom za ich wkład w poprawę jakości życia. Bayer od 160 lat jest związany z nauką, o czym mówi nasza misja: „Science for a better life” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer – Poprzez posty w mediach społecznościowych, ukazujące pracę badaczy od zaskakującej strony i z „przymrużeniem oka”, zainicjowaliśmy akcję dziękowania nauce. Aby wziąć udział wystarczyło we własnym kanale lub odwiedzając nasz popularnonaukowy profil Baylab na Facebooku użyć hasztagu #ThankYouScience i napisać za co jesteśmy wdzięczni nauce. Kilka wybranych podziękowań możemy teraz zobaczyć w tysiącach lokalizacji. To świetna okazja by pomyśleć za co każdy z nas jest wdzięczny nauce: takie właśnie pytanie zadajemy na plakatach.

 

Dotychczas inicjatywa #ThankYouScience dotarła do ponad miliona odbiorców, a kampania outdoorowa zwiększy ten zasięg o co najmniej o drugie tyle. Do akcji przyłączyli się naukowcy, uczelnie, redakcje i dziennikarze, a przede wszystkim zwykli ludzie, dla których stała się platformą wyrażenia ich własnych opinii, podziękowań, komentarzy. Przywoływano przykłady osiągnięć w dziedzinie medycyny, rolnictwa, techniki, informatyki i innych.

 

- Na podstawie docierających do nas informacji zwrotnych oceniamy, że inicjatywa #ThankYouScience pozwoliła wygenerować znaczny ładunek pozytywnej energii społecznej, tak potrzebnej w niełatwym czasie pandemii – dodaje Monika Lechowska – Dziś, gdy osiągnięcia nauki bywają kwestionowane, zrozumienie dla niej jest szczególnie ważne: stąd również wynika znaczenie tej inicjatywy.

 

W kampanii wykorzystano nośniki AMS i Ströer na przystankach autobusowych i tramwajowych w Warszawie i Gdańsku oraz w stołecznym metrze – wybrano lokalizacje w centrach miast, w pobliżu kampusów uczelni wyższych i na największych osiedlach. Kampania, rozpoczęta 1 lutego, potrwa do końca miesiąca.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.