Komunikaty PR

#ThankYouScience: z mediów społecznościowych na outdoor

2022-02-02  |  12:10
Biuro prasowe

Warszawa, 2 lutego 2022 – Prowadzona dotychczas w mediach społecznościowych inicjatywa #ThankYouScience, której celem jest powszechne dziękowanie nauce za wkład do poprawy codziennego życia, rozszerza swój zasięg o nośniki outdoorowe. W pierwszym etapie - prowadzonym w grudniu w mediach społecznościowych - zachęcaliśmy do podzielenia się powodami za które chcielibyśmy podziękować nauce, w lutym na przystankach w Warszawie i Gdańsku można przeczytać wybrane podziękowania, kierowane przez uczestników akcji pod kątem nauki i naukowców. Pomysłodawcą akcji jest firma Bayer.

 

Dzięki nauce moim przyjaciołom udało się zajść w ciążę i spełnić marzenie o założeniu rodziny“ napisała Kasia z Gdańska. Jej imienniczka z Warszawy dodaje: Mimo pandemii mój synek mógł świętować urodziny z bliskimi – dziękuję nauce za wideo rozmowy!“. Cytaty zostały zilustrowane komiksem ukazującym naukowców przy pracy, przygotowanym przez znaną ilustratorkę Magdę Danaj - autorkę popularnego m.in. w mediach społecznościowych projektu Porysunki.

 

- Stworzyliśmy inicjatywę #ThankYouScience jako formę wyrażenia wdzięczności nauce i naukowcom za ich wkład w poprawę jakości życia. Bayer od 160 lat jest związany z nauką, o czym mówi nasza misja: „Science for a better life” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji Bayer – Poprzez posty w mediach społecznościowych, ukazujące pracę badaczy od zaskakującej strony i z „przymrużeniem oka”, zainicjowaliśmy akcję dziękowania nauce. Aby wziąć udział wystarczyło we własnym kanale lub odwiedzając nasz popularnonaukowy profil Baylab na Facebooku użyć hasztagu #ThankYouScience i napisać za co jesteśmy wdzięczni nauce. Kilka wybranych podziękowań możemy teraz zobaczyć w tysiącach lokalizacji. To świetna okazja by pomyśleć za co każdy z nas jest wdzięczny nauce: takie właśnie pytanie zadajemy na plakatach.

 

Dotychczas inicjatywa #ThankYouScience dotarła do ponad miliona odbiorców, a kampania outdoorowa zwiększy ten zasięg o co najmniej o drugie tyle. Do akcji przyłączyli się naukowcy, uczelnie, redakcje i dziennikarze, a przede wszystkim zwykli ludzie, dla których stała się platformą wyrażenia ich własnych opinii, podziękowań, komentarzy. Przywoływano przykłady osiągnięć w dziedzinie medycyny, rolnictwa, techniki, informatyki i innych.

 

- Na podstawie docierających do nas informacji zwrotnych oceniamy, że inicjatywa #ThankYouScience pozwoliła wygenerować znaczny ładunek pozytywnej energii społecznej, tak potrzebnej w niełatwym czasie pandemii – dodaje Monika Lechowska – Dziś, gdy osiągnięcia nauki bywają kwestionowane, zrozumienie dla niej jest szczególnie ważne: stąd również wynika znaczenie tej inicjatywy.

 

W kampanii wykorzystano nośniki AMS i Ströer na przystankach autobusowych i tramwajowych w Warszawie i Gdańsku oraz w stołecznym metrze – wybrano lokalizacje w centrach miast, w pobliżu kampusów uczelni wyższych i na największych osiedlach. Kampania, rozpoczęta 1 lutego, potrwa do końca miesiąca.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Ochrona środowiska

Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze

Zażywanie kąpieli leśnych ma pozytywne oddziaływanie na zdrowie człowieka, zarówno w aspekcie psychicznym, jak i w zakresie wzmacniania układu odpornościowego. Badania naukowe wykazały między innymi, że taka forma odpoczynku przyczynia się do zwiększenia produkcji i aktywności podstawowych komórek układu immunologicznego, spełniających ważną rolę w walce z wirusami i nowotworami. Polacy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego dobroczynnego wpływu, dlatego rośnie popularność kąpieli leśnych.

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.