Komunikaty PR

TikTok zmienia barwy na tęczowe #ForYourPride

2021-06-02  |  01:00
Biuro prasowe

Hashtag challenge, siedem kreatywnych efektów na platformie, dedykowana muzyczna playlista, Live Show z Drag Queens, 12-godzinny globalny Marsz Dumy m.in. z takimi artystami jak Miley Cyrus, Anitta i Bob the Drag Queen, a także mural na cześć polskich twórców LGBTQ+ to szereg aktywności przygotowanych przez TikToka z okazji Miesiąca Dumy.

Budowanie i wspieranie społeczności leży u podstaw działań TikToka, dlatego platforma dołączyła do świętowania „Miesiąca Dumy”. W tym roku będzie on obchodzony na TikToku pod jednoczącym wszystkich hasłem „Free to be”, czyli „wolni, aby być sobą”, ale również wolni, żeby rosnąć, rozwijać się i rozumieć doświadczenia innych ludzi. TikTok poprzez zaproponowane aktywności chce podkreślać, że jest platformą, gdzie można w kreatywny i wolny sposób wyrażać siebie, bez uprzedzeń.

Mural na cześć polskich twórców

Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich TikTokerów, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”. Do współpracy zaproszono ośmioro twórców, którzy zarówno na TikToku, jak i poza platformą, pokazują co to znaczy być dumnym i żyć swoim życiem w pełni swobodnie. Michał Piróg, @way.of.blonde, @maschines_official, @saintfluencer, @pizzapawel, @lucasadelon, @charazinsky i @jasperrr55 na muralu zostali przedstawieni jako Superbohaterowie. W ten sposób TikTok chce manifestować swoje poparcie dla osób LGBTQ+ również poza platformą. 

„Zauważyłem, że TikTok jest miejscem, które jednoczy wszystkich, pozwala nam na otwartość i akceptację. Przede wszystkim pokazuje nam, żeby się nie bać, otworzyć oraz przyznawać się do swoich prawdziwych uczuć” – mówi @pizzapawel (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!). „Uważam to za wielkie wyróżnienie, że mogę wspierać swoim wizerunkiem osoby LGBTQ+. Cieszę się, że mogę dawać przekaz swoją osobą dla młodych ludzi, którzy duszą w sobie swoją orientację i boją przyznać swoim bliskim, że należą do społeczności LGBTQ+. Uważam, że nie powinniśmy szufladkować i dzielić się na społeczności, tylko być człowiekiem dla innego człowieka, ponieważ KAŻDY JEST RÓWNY” – dodaje @pizzapawel.

Zdaniem @charazinsky (1,5 miliona obserwujących na TikToku) – „TikTok bardzo wspiera środowisko LGBTQ+ przede wszystkim akcjami Pride. Jednak to wsparcie jest widoczne przez cały rok. Na TikToku nie ma miejsca na dyskryminację i nienawiść. W akcję Pride włączamy się już po raz drugi. Zdecydowaliśmy się na to, bo chcemy, aby społeczeństwo było jeszcze bardziej tolerancyjne i akceptowało ludzkie odmienności. Chcemy również wyrazić swoje wsparcie dla osób LGBTQ+ i zachęcić do bycia w 100% sobą”.

„TikTok to przestrzeń, która porusza różne tematy społeczne, a twórcy tworzą do nich trendy lub prowadzą live'y dzieląc się swoimi spostrzeżeniami” – mówią Power Girls (@way.of.blonde i @maschines_official). „Swoimi działaniami w Internecie chcemy pokazać normalność. Życie dwóch kobiet w związku nie różni się znacznie od pary damsko-męskiej. Jemy, śpimy, pracujemy, podróżujemy, mamy rodziny, bliskich, płaczemy, marzymy, śmiejemy się, przeżywamy kryzysy, wspieramy się, kochamy. Nasza miłość nie jest ani gorsza, ani lepsza. Jesteśmy równi” – dodają Power Girls.

Muzyka i programy LIVE

Aby zapewnić szerszej społeczności TikToka LGBTQ+ możliwość przyłączenia się do świętowania Miesiąca Dumy, platforma zaplanowała swój pierwszy globalny Marsz Dumy TikToka – 12-godzinny live, który zostanie przeprowadzony w ramach 24 różnych programów, z różnych krajów na całym świecie, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Korei, Singapuru i innych. Wezmą w nim udział Miley Cyrus, Anitta, Bob the Drag Queen i wielu innych artystów z całego świata. Z okazji Miesiąca Dumy na platformie dostępnych będzie również siedem efektów specjalnych – nie zabraknie w nich tęczowych barw, a także dostępna będzie m.in. naklejka z hashtagiem #Pride2021.

„Wierzymy, że TikTok daje możliwość tworzenia i udostępniania treści, które przemawiają do innych i pomagają im budować silniejszą społeczność. Jako globalna platforma mamy możliwość, ale i odpowiedzialność, aby promować i budować miejsce w sieci, które jest przyjazne dla wszystkich ludzi i gdzie każdy może być sobą” – powiedziała Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.

Wsparcie organizacji

TikTok aktywnie wspiera społeczność LGBTQ+ poprzez współpracę i wsparcie globalnych organizacji jak GLAAD, It Gets Better Project, SAGE, Stonewall Foundation, The Trevor Project oraz True Colors United.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Przejazdy FREENOW wspierają powodzian. Biuro prasowe
2024-10-17 | 15:30

Przejazdy FREENOW wspierają powodzian.

FREENOW, aplikacja taxi i multimobilności miejskiej włącza się we wsparcie dla powodzian. Użytkownicy FREENOW w Polsce mogą od teraz wesprzeć osoby poszkodowane przez powódź,
Styl życia Odkryj tajniki snu w Porcie Łódź!
2024-10-16 | 16:40

Odkryj tajniki snu w Porcie Łódź!

Zbliżają się zimowe miesiące i długie wieczory, co sprzyja spędzaniu czasu w domowych pieleszach. Łódzkie centrum handlowe przy Pabianickiej zaprasza na blisko dwa tygodnie
Styl życia Popraw jakość swojego snu dzięki kampanii „Dobrze Ci we śnie!” Ingka Centres
2024-10-16 | 01:00

Popraw jakość swojego snu dzięki kampanii „Dobrze Ci we śnie!” Ingka Centres

Zmiana czasu na zimowy to doskonała okazja, by przemyśleć swój rytm okołodobowy. W październiku w obiektach handlowych zarządzanych przez Ingka Centres rusza kampania „Dobrze Ci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.