TikTok zmienia barwy na tęczowe #ForYourPride
Hashtag challenge, siedem kreatywnych efektów na platformie, dedykowana muzyczna playlista, Live Show z Drag Queens, 12-godzinny globalny Marsz Dumy m.in. z takimi artystami jak Miley Cyrus, Anitta i Bob the Drag Queen, a także mural na cześć polskich twórców LGBTQ+ to szereg aktywności przygotowanych przez TikToka z okazji Miesiąca Dumy.
Budowanie i wspieranie społeczności leży u podstaw działań TikToka, dlatego platforma dołączyła do świętowania „Miesiąca Dumy”. W tym roku będzie on obchodzony na TikToku pod jednoczącym wszystkich hasłem „Free to be”, czyli „wolni, aby być sobą”, ale również wolni, żeby rosnąć, rozwijać się i rozumieć doświadczenia innych ludzi. TikTok poprzez zaproponowane aktywności chce podkreślać, że jest platformą, gdzie można w kreatywny i wolny sposób wyrażać siebie, bez uprzedzeń.
Mural na cześć polskich twórców
Z okazji Miesiąca Dumy w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich TikTokerów, reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”. Do współpracy zaproszono ośmioro twórców, którzy zarówno na TikToku, jak i poza platformą, pokazują co to znaczy być dumnym i żyć swoim życiem w pełni swobodnie. Michał Piróg, @way.of.blonde, @maschines_official, @saintfluencer, @pizzapawel, @lucasadelon, @charazinsky i @jasperrr55 na muralu zostali przedstawieni jako Superbohaterowie. W ten sposób TikTok chce manifestować swoje poparcie dla osób LGBTQ+ również poza platformą.
„Zauważyłem, że TikTok jest miejscem, które jednoczy wszystkich, pozwala nam na otwartość i akceptację. Przede wszystkim pokazuje nam, żeby się nie bać, otworzyć oraz przyznawać się do swoich prawdziwych uczuć” – mówi @pizzapawel (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!). „Uważam to za wielkie wyróżnienie, że mogę wspierać swoim wizerunkiem osoby LGBTQ+. Cieszę się, że mogę dawać przekaz swoją osobą dla młodych ludzi, którzy duszą w sobie swoją orientację i boją przyznać swoim bliskim, że należą do społeczności LGBTQ+. Uważam, że nie powinniśmy szufladkować i dzielić się na społeczności, tylko być człowiekiem dla innego człowieka, ponieważ KAŻDY JEST RÓWNY” – dodaje @pizzapawel.
Zdaniem @charazinsky (1,5 miliona obserwujących na TikToku) – „TikTok bardzo wspiera środowisko LGBTQ+ przede wszystkim akcjami Pride. Jednak to wsparcie jest widoczne przez cały rok. Na TikToku nie ma miejsca na dyskryminację i nienawiść. W akcję Pride włączamy się już po raz drugi. Zdecydowaliśmy się na to, bo chcemy, aby społeczeństwo było jeszcze bardziej tolerancyjne i akceptowało ludzkie odmienności. Chcemy również wyrazić swoje wsparcie dla osób LGBTQ+ i zachęcić do bycia w 100% sobą”.
„TikTok to przestrzeń, która porusza różne tematy społeczne, a twórcy tworzą do nich trendy lub prowadzą live'y dzieląc się swoimi spostrzeżeniami” – mówią Power Girls (@way.of.blonde i @maschines_official). „Swoimi działaniami w Internecie chcemy pokazać normalność. Życie dwóch kobiet w związku nie różni się znacznie od pary damsko-męskiej. Jemy, śpimy, pracujemy, podróżujemy, mamy rodziny, bliskich, płaczemy, marzymy, śmiejemy się, przeżywamy kryzysy, wspieramy się, kochamy. Nasza miłość nie jest ani gorsza, ani lepsza. Jesteśmy równi” – dodają Power Girls.
Muzyka i programy LIVE
Aby zapewnić szerszej społeczności TikToka LGBTQ+ możliwość przyłączenia się do świętowania Miesiąca Dumy, platforma zaplanowała swój pierwszy globalny Marsz Dumy TikToka – 12-godzinny live, który zostanie przeprowadzony w ramach 24 różnych programów, z różnych krajów na całym świecie, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Japonii, Korei, Singapuru i innych. Wezmą w nim udział Miley Cyrus, Anitta, Bob the Drag Queen i wielu innych artystów z całego świata. Z okazji Miesiąca Dumy na platformie dostępnych będzie również siedem efektów specjalnych – nie zabraknie w nich tęczowych barw, a także dostępna będzie m.in. naklejka z hashtagiem #Pride2021.
„Wierzymy, że TikTok daje możliwość tworzenia i udostępniania treści, które przemawiają do innych i pomagają im budować silniejszą społeczność. Jako globalna platforma mamy możliwość, ale i odpowiedzialność, aby promować i budować miejsce w sieci, które jest przyjazne dla wszystkich ludzi i gdzie każdy może być sobą” – powiedziała Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.
Wsparcie organizacji
TikTok aktywnie wspiera społeczność LGBTQ+ poprzez współpracę i wsparcie globalnych organizacji jak GLAAD, It Gets Better Project, SAGE, Stonewall Foundation, The Trevor Project oraz True Colors United.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.