TO ERDMAN I KRUCIŃSKI BĘDĄ SIAĆ GROZĘ W TRANSYLWANII. ZNAMY OBSADĘ MUSICALU
TO ERDMAN I KRUCIŃSKI BĘDĄ SIAĆ GROZĘ W TRANSYLWANII. ZNAMY OBSADĘ MUSICALU „DRAKULA”
Samotność, nieśmiertelność, sny o potędze i odwieczna walka dobra ze złem – Teatr Muzyczny w Łodzi przygotowuje autorską wersję „Drakuli” z muzyką Jakuba Lubowicza w reżyserii Jakuba Szydłowskiego. Właśnie ogłosił obsadę wybraną w dwuetapowym castingu. W tytułowej roli wampira-arystokraty zobaczymy Pawła Erdmana i Janusza Krucińskiego.
O obsadzie głównych ról musicalu „Drakula” zdecydował casting, do którego zgłosiło się blisko 160 wykonawców. Do kolejnego etapu przeszło 70 z nich.
– Podczas przesłuchań spotkaliśmy się z dobrze nam znanymi nazwiskami, ale pojawiło się kilka nowych, bardzo interesujących osób – relacjonuje Jakub Szydłowski, autor libretta i reżyser „Drakuli”. – O ostatecznym wyborze wykonawców zdecydowały nie tylko umiejętności wokalne i taneczne, ale też sceniczny temperament potrzebny do zbudowania wyrazistych postaci, pozwalających dobrze znaną opowieść zinterpretować na nowo – wyjaśnia.
Temperamentu z pewnością odmówić nie można Pawłowi Erdmanowi i Januszowi Krucińskiemu, obsadzonym w roli hrabiego Drakuli. Paweł Erdman to solista Teatru Muzycznego w Łodzi (m.in. Kajfasz w „Jesus Christ Superstar” i Javert w „Les Misérables”), a Janusz Kruciński to prawdziwa legenda polskich scen musicalowych (m.in. Jean Valjean w „Les Misérables” w TM ROMA i Teatrze Muzycznym w Łodzi, Quasimodo w „Notre Dame de Paris” w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej, Jekyll/Hyde w „Jekyll/Hyde” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu). Obaj, dzielą też aktualnie rolę Franka Abagnale w najnowszym przeboju sceny przy Północnej – musicalu „Złap mnie, jeśli potrafisz”.
– Z niecierpliwością czekam na „Drakulę”, ponieważ to pierwszy spektakl autorski w naszym teatrze od dłuższego czasu. Co więcej, to dzieło twórców bardzo z nami związanych, a na scenie zobaczymy wielu naszych etatowych pracowników – podkreśla Grażyna Posmykiewicz, dyrektor Teatru Muzycznego w Łodzi.
Solistą łódzkiego teatru jest Piotr Płuska, wybrany do roli pogromcy wampirów – Profesora Van Helsinga.
– Uwielbiam, kiedy w spektaklu dobro zwycięża nad złem i lubię grać silne postaci, zdecydowane i walczące o sprawiedliwość, mające w sobie ten mroczny, niedopowiedziany pierwiastek. A taki właśnie będzie Van Helsing – mówi Płuska.
Z zespołu Teatru Muzycznego w Łodzi rekrutuje się też Marek Prusisz, na zmianę z Jarosławem Oberbekiem kreujący postać Renfielda – urzędnika, podróż do Transylwanii przypłacającego szaleństwem.
W musicalu nie zabraknie wyrazistych postaci kobiecych. W roli Lucy Westenry, pierwszej ofiary hrabiego-wampira zobaczyć będzie można Agnieszkę Przekupień, znaną łódzkiej publiczności między innymi z kreacji Ellen w „Miss Saigon” i Marii Magdaleny w „Jesus Christ Superstar” oraz debiutującą w Łodzi Oliwię Drożdżyk, związaną z Teatrem Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.
Z kolei Joanna Gorzała, której drzwi do musicalowej kariery otworzyła łódzka inscenizacja „Miss Saigon” wcieli się w rolę Miny Murray. Tak jak, Anna Federowicz zbierająca fenomenalne recenzje za rolę Brandy w „Złap mnie, jeśli potrafisz”. O uwolnienie bohaterki spod wpływu wampira walczyć będzie narzeczony Miny, Jonathan Harker. W tej roli wystąpią: święcący tryumfy na polskich scenach musicalowych Marcin Franc oraz – po raz pierwszy w Łodzi – Filip Bieliński.
W castingu wybrani zostali również Jeremiasz Gzyl i Kamil Olczyk (Doktor Jack Seward), Wojciech Daniel i Paweł Draszba (Quincey P. Morris), Łukasz Lenart i Michał Słomka (Arthur Holmwood). Ważną rolę w tej historii odegrają też oblubienice Drakuli, w które wcielą się Agata Bieńkowska, Justyna Cichomska, Martyna Henke, Emilia Klimczak, Natalia Kłodnicka i Justyna Kopiszka.
W pozostałych rolach można będzie zobaczyć cały zespół Teatru Muzycznego w Łodzi oraz jego tancerzy.
Autorem libretta musicalu „Drakula”, opartego na powieści Brama Stokera jest Jakub Szydłowski, zarazem reżyser spektaklu. Muzykę skomponował Jakub Lubowicz, kierownik muzyczny spektaklu. Scenografię, tworzy Grzegorz Policiński, kostiumy projektuje Anna Chadaj, a choreografię opracowuje sprawdzony duet – Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka.
Premiera zaplanowana jest na 18 maja 2024 roku, sprzedaż biletów rozpocznie się w grudniu.
OBSADA – ROLE GŁÓWNE
Hrabia Drakula
Paweł Erdman, Janusz Kruciński
Profesor Abraham Van Helsing
Piotr Płuska
Lucy Westenra
Oliwia Drożdżyk, Agnieszka Przekupień
Mina Murray
Anna Federowicz, Joanna Gorzała
Jonathan Harker
Filip Bieliński, Marcin Franc
Doktor Jack Seward
Jeremiasz Gzyl, Kamil Olczyk
Renfield
Jarosław Oberbek, Marek Prusisz
Quincey P. Morris
Wojciech Daniel, Paweł Draszba
Arthur Holmwood
Łukasz Lenart, Michał Słomka
Oblubienice:
Agata Bieńkowska
Justyna Cichomska
Martyna Henke
Emilia Klimczak
Natalia Kłodnicka
Justyna Kopiszka
REALIZATORZY:
Scenariusz, reżyseria i inscenizacja:
Jakub Szydłowski
Muzyka i kierownictwo muzyczne:
Jakub Lubowicz
Scenografia:
Grzegorz Policiński
Kostiumy:
Anna Chadaj
Choreografia:
Jarosław Staniek
Katarzyna Zielonka
![ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1698757286,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
![SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”](/files/_uploaded/glownekonf_1669620857,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
![TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.](/files/_uploaded/glownekonf_1840727216,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.