Komunikaty PR

Toyota GR Yaris autem kultowym?

2021-10-22  |  17:00
Biuro prasowe

Kuba Przygoński Toyotę GR Yaris przetestował już wielokrotnie na torze, a ostatnio auto towarzyszyło mu w załatwianiu codziennych spraw. “To idealne auto do miasta. Wjedzie w najmniejszą lukę, napęd na cztery koła sprawia, że czujesz się bezpiecznie, a mocny silnik pozwala na dynamiczne przemieszczanie się w ruchu” - mówi czwarty kierowca ostatniego Rajdu Dakar.
 

Toyota GR Yaris z miejsca stała się przebojem nie tylko na polskim rynku. Samochód podbił serca wszystkich, którzy tęsknią za prawdziwie mechanicznymi autami. Napęd na cztery koła, dwa mechanizmy różnicowe Torsen, manualna, sześciobiegowa skrzynia, a do tego mocny, trzycylindrowy silnik 1,6 l z turbodoładowaniem, który wytwarza aż 261 KM, a to wszystko opakowane w ultralekkie trzydrzwiowe nadwozie z dachem z włókna węglowego. GR Yaris w niespełna rok od premiery zebrał pokaźną kolekcję trofeów, wyróżnień pucharów. Chwalony jest za swój układ jezdny i możliwość niemal z miejsca rywalizacji na imprezach amatorskich. Ceniony jest także przez posiadaczy super i hipersamochodów, którzy za kierownicą GR Yarisa czują dziecięcą frajdę obcowania z motoryzacją w najczystszej postaci.

Miejskie oblicze Toyoty GR Yaris

Kuba Przygoński na prowadzeniu aut zna się jak mało kto. Czwarty zawodnik ostatniego Rajdu Dakar i czterokrotny mistrz Polski w drifcie był jednym z pierwszych w kraju, którzy doświadczyli możliwości GR Yarisa. Wszechstronny zawodnik sprawdzał jego potencjał na rallycrossowym torze w Słomczynie czy podczas organizowanych przez niego SpeedGames na Torze Modlin. Ostatnio jednak miał okazję poznać, jak ta “kieszonkowa rakieta” sprawdza się na co dzień.

“To zgrabny, miejski hot hatch, którym porusza się z wielką przyjemnością w ruchu miejskim, a przy tym łatwo go zaparkować. Największym atutem GR Yarisa pod kątem wykorzystania na co dzień są jego rozmiary. Ma też napęd na cztery koła, więc żadna aura mu nie jest straszna. Zimą, na śliskiej nawierzchni wyjedziemy z każdego miejsca, nawet pod górkę. Możemy się w nim poczuć naprawdę bezpiecznie. A do tego mamy bardzo przyjemne wrażenia dźwiękowe z silnika” - mówi Przygoński.

Kierowca chwali też niesamowitą zwinność GR Yarisa. “Gdy trzeba nagle przyspieszyć, wykonać szybki manewr, to moment, który generuje samochód z turbodoładowanego silnika jest bardzo fajny, więc można żwawo przyspieszyć” - dodaje.

Kciuki w górę dla GR Yarisa

752 egzemplarze GR Yarisa, które zostały przeznaczone na polski rynek rozeszły się w mgnieniu oka. Toyota zdecydowała o przedłużeniu dostępności tego modelu w Polsce do 2022 roku, by sprostać popytowi na to auto. To najlepszy dowód na to, że na rynku auta tego typu brakowało. Widać też to po reakcjach, z jakimi spotykają się kierowcy tego auta.

“To auto cieszy się ogromną popularnością, nawet przechodnie wiedzą, co to za auto, odwracają głowy. Poszerzone błotniki oraz agresywna linia nadwozia zwraca na siebie uwagę i zdecydowanie odróżnia to auto od Yarisa hatchback. Wiele osób cieszy się widząc ciebie w takim aucie. Nie pamiętam, kiedy dostałem aż tyle “kciuków w górę” od przechodniów czy innych kierowców, jak za kierownicą GR Yarisa” - opowiada Przygoński.

Takie reakcje na samochód sprawiają, że są to podstawy do tego, by sądzić, że GR Yaris już zyskał status auta kultowego. “Można powiedzieć, że to jest już legendarne auto, choć dopiero co pojawiło się na rynku. W czasach, gdy zaczynają dominować auta zelektryfikowane, wiele osób tęskni za prawdziwie mechaniczną motoryzacją, która powoli staje się niszą. I GR Yaris ze swoją manualną skrzynią biegów, napędem na cztery koła ze szperami i emocjami, których dostarcza, wypełnił tę lukę. Dawno nie było takiego auta” - dodaje kierowca.

GR Yaris to drugi po GR Suprze globalny model, który powstał we współpracy z inżynierami Toyota Gazoo Racing i osiągnął rynkowy sukces. Wkrótce do linii GR dołączy trzecie auto - kompaktowe, czteromiejscowe coupe GR 86, czyli następca kultowej Toyoty GT86.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Paliwo za 4,99 zł/l na trzech stacjach AVIA w Poznaniu Biuro prasowe
2024-10-29 | 10:30

Paliwo za 4,99 zł/l na trzech stacjach AVIA w Poznaniu

Grupa Unimot, właściciel sieci stacji AVIA w Polsce, po raz kolejny ogłasza atrakcyjną promocję dostępną na trzech stacjach paliw w Poznaniu: przy ul. Grunwaldzkiej 104, Księcia Mieszka I
Motoryzacja Nextbase przedstawia najnowszą kamerę samochodową - Piqo
2024-10-28 | 13:00

Nextbase przedstawia najnowszą kamerę samochodową - Piqo

Firma Nextbase, światowy lider technologii kamer samochodowych, prezentuje swój najnowszy produkt - Piqo. To najmniejsze i najbardziej dyskretne urządzenie w historii marki.
Motoryzacja Warszawa kolejnym Amsterdamem? Oby nie.
2024-10-26 | 01:00

Warszawa kolejnym Amsterdamem? Oby nie.

W polskiej stolicy jest coraz lepsza infrastruktura mobilności i buduje się coraz więcej dróg rowerowych, jednak wraz z rozwojem infrastruktury, spada zadowolenie jej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.