Komunikaty PR

„Tramwaj zwany Pożądaniem” profilaktyka HIV na ulicach Szczecina

2024-05-06  |  01:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.36 MB )

Rusza trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Pierwszy tegoroczny tramwaj ze studentami medycyny na pokładzie edukującymi rówieśników o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, pojedzie w Szczecinie 10 maja. Cel: zmienić sposób myślenia Polaków i zachęcić ich do podejmowania bezpieczniejszych zachowań oraz do testowania się w kierunku zakażeń. Kampania finansowana jest z grantu uzyskanego przez IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Tramwaj zwany pożądaniem pojedzie na trasie linii nr 7 z zajezdni Pogodno. Będzie można do niego wsiąść od 17:00 do 19:30. Oczywiście przejazd będzie bezpłatny. Na pasażerów czeka mnóstwo dobrej zabawy, rozmowy z wolontariuszami – edukatorami z IFMSA-Poland, którzy będą mówić o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem. Będzie można dostać ulotki, prezerwatywy, a także specjalnie na tę okazję przygotowane jednorazowe tatuaże autorstwa studentów Akademii Sztuk Pięknych.

To niezwykle ważna akcja, ponieważ liczba osób z diagnozą infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym szczególnie HIV, rośnie z roku na rok. Wstępne dane NIZP PZH PIB pokazują, że w 2023 r. stwierdzono niemal 3 tysiące nowo wykrytych przypadków HIV! Co gorsza, osoby seropozytywne często nie zdają sobie sprawy ze swojego zakażenia, a jak mówią specjaliści przebadało się w kierunku tego zakażenia nadal niewiele więcej niż 10% Polek i Polaków. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o zdrowie pacjenta.

„Wielu zakażonych HIV Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy, że są seropozytywni, nie leczy się i może roznosić wirus. Dlatego zachęcam każdego do zrobienia testu na HIV chociaż raz w życiu. Skuteczne leczenie antyretrowirusowe i jego upowszechnienie sprawiło, że pozytywny wynik testu na HIV przestał być wyrokiem śmierci, a sam wirus stał się jedną z wielu chorób przewlekłych. Test wykonany podczas akcji profilaktycznych takich jak Tramwaj zwany Pożądaniem, czy bezpłatnie i anonimowo w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, może uratować życie. Warto dodać, że punkty te można znaleźć praktycznie w każdym większym mieście (w Szczecinie przy ul. Broniewskiego 2), a ich adresy są na stronach www.aids.gov.pl oraz www.leczhiv.pl – mówi Szymon Grzesik z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj Zwany Pożądaniem.

„Tramwaj zwany Pożądaniem to ważna akcja. Skierowana do młodzieży, ale popularna nie tylko wśród młodych. Dzięki niej co roku o tym, jak unikać HIV oraz jak leczyć zakażenie dowiadują się tysiące ludzi w całej Polsce. Cieszę się, że możemy ponownie wspierać studentów kierunków medycznych w ich akcji łączącej edukację z dobrą zabawą” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku poza Szczecinem w następujących miastach:

·       10-11 maja – Toruń

·       14 maja – Kielce

·       17 i 18 maja – Kraków

·       17 i 22 maja – Warszawa

·       18 maja – Gdańsk

·       23 maja – Wrocław

·       23-25 maja – Opole

·       24 maja – Lublin, Olsztyn, Radom i aglomeracja śląska

·       25 maja – Białystok i Łódź

·       29 maja – Elbląg

·       31 maja – 1 czerwca – Bydgoszcz

·       3 czerwca – Zielona Góra

·       7 czerwca - Poznań

Materiały na temat wydarzenia oraz galerie zdjęć z poprzednich edycji akcji dostępne są na profilu Facebookowym wydarzenia: https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Każdy ma prawo do odpoczynku, czyli o sensie opieki wytchnieniowej Biuro prasowe
2024-07-25 | 11:00

Każdy ma prawo do odpoczynku, czyli o sensie opieki wytchnieniowej

Pojęcie opieki wytchnieniowej jest wielu osobom obce i nic w tym dziwnego – nie miały potrzeby z niej korzystać. O co więc chodzi? Jak taki mechanizm wygląda w kraju, a jak w Europie?
Zdrowie Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna
2024-07-24 | 11:00

Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna

Diety odchudzające często wybiera się z troski o piękną i smukłą sylwetkę. Tymczasem można jeść mało i nie tracić wagi lub wręcz przeciwnie – jeść dużo i nie przytyć.
Zdrowie Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach
2024-07-24 | 01:00

Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach

Wakacje to dla wielu z nas okazja do podróży i odkrywania nowych miejsc. Spędzając ten czas aktywnie, często zmieniamy otoczenie – przebywamy w pomieszczeniach, jak i w pełnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.