Komunikaty PR

Türkiye (Turcja) staje się atrakcyjnym celem podróży kulturalnych dla zamożnych

2024-03-25  |  15:15
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Türkiye (Turcja) z doskonale zarządzanymi hotelami, wysokiej jakości usługami oraz wszechobecną atmosferą gościnności, staje się nie tylko bardzo popularnym celem rodzinnych wakacji, lecz również, dzięki ostatnim inwestycjom i wprowadzeniu efektywnych nowych strategii, ważną destynacją kulturalną dla turystów o zasobniejszych portfelach.

W tym istotnym procesie rozwoju turystyki, sektor prywatny zawsze odnosił sukcesy, wyróżniając się innowacyjnym podejściem. Kluczową rolę odegrało też Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji), działając na podstawie określonych wytycznych. Resort ten, kierowany przez doświadczonego specjalistę z dziedziny turystyki, Mehmeta Nuriego Ersoya, opracował szereg atrakcyjnych pozycji nastawionych na krótkoterminowe pobyty, takie jak międzynarodowe wydarzenia, turnieje sportowe i festiwale. Te starania w znacznym stopniu przyczyniły się do promocji odwiedzin kraju przez zamożnych turystów.

Ponadto Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji) stworzyło wiele ofert zachęcających turystów do opuszczenia komfortowych hoteli i wybrania się na fascynujące wycieczki. W dążeniu do zwiększenia liczby atrakcji turystycznych, Ministerstwo wydłużyło okres prowadzenia wykopalisk archeologicznych – teraz prace trwają cały rok, a także zwiększyło ich liczbę do 172, rozpoczynając badania m.in. w regionie Bergama w ramach inspirującego projektu „Dziedzictwo dla przyszłości”. Wykopaliska i renowacje zabytkowych obiektów na tym obszarze mają przynieść korzyści zarówno lokalnej społeczności, jak i pobliskim miastom, umożliwiając wszystkim zainteresowanym czerpanie korzyści z przychodów generowanych przez turystykę. Dodatkowo, Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji) stworzyło innowacyjne koncepcje, takie jak „nocne muzea”, umożliwiające zwiedzanie monumentalnych budowli i starożytnych miast poza standardowymi godzinami otwarcia. Ta inicjatywa przyczyniła się do rekordowej liczby odwiedzających muzea na wolnym powietrzu, jednym z nich jest słynna, starożytna Afrodyzja.

Mehmet Nuri Ersoy, Minister Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji), dążąc do przekształcenia swojego kraju w najlepszy cel podróży dla zamożnych turystów, wydłużył sezon turystyczny do 12 miesięcy i zachęca urlopowiczów do odwiedzenia wszystkich 81 prowincji. – Regiony Morza Marmara i Morza Śródziemnego w Türkiye (Turcji) generują aż 80% przychodów z turystyki. Region Morza Egejskiego odpowiada za około 10%, podczas gdy pozostałe 10% przypada na region Morza Czarnego i inne części Anatolii. Jednym z naszych kluczowych celów jest zwiększenie liczby turystów i przychodów, jednocześnie rozszerzając turystykę na inne obszary poprzez różnorodne, atrakcyjne oferty. W tym względzie szczególną uwagę przykładamy do regionu Morza Egejskiego, które, mimo potencjału w postaci bogactwa kulturowego, malowniczego wybrzeża i naturalnych zasobów, nie osiągnęło jeszcze poziomu, na którym powinno się znajdować w kontekście turystyki. Dlatego konsekwentnie będziemy kontynuować nasze wysiłki, mające na celu podniesienie rangi wybrzeża Morza Egejskiego podczas planowania podróży przez zagranicznych turystów – podsumowuje swoje cele.

Biorąc pod uwagę, że zamożni i ekologicznie świadomi turyści priorytetowo traktują zrównoważony rozwój, Minister Ersoy intensyfikuje wysiłki w dążeniu do uzyskania certyfikatów zrównoważonego rozwoju dla obiektów turystycznych. W tej kwestii poczyniono znaczące postępy, ponieważ już ponad 16 000 spośród około 21 000 hoteli w Türkiye (Turcji) z powodzeniem uzyskało certyfikaty zrównoważonego rozwoju.

Turecka Agencja Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA), odpowiedzialna za promocję Türkiye (Turcji) w ponad 200 krajach, aby przyciągnąć znamienitych turystów, zaznacza, że to państwo nie tylko stanowi doskonałe miejsce na wakacje określane w skrócie po angielsku mianem 3S, czyli „morze, piasek i słońce”, ale obecnie oferuje również ponad 60 innych ofert turystycznych. Wśród nich znajdują się m.in. połączenie turystyki przyrodniczej i przygodowej, turystyka rejsowa i Błękitne Rejsy, turystyka rowerowa oraz możliwość uprawiania innych sportów, turystyka archeologiczna i kulturowa, trasy pielgrzymkowe, a także unikalne doznania kulinarne. Umieszczenie restauracji ze Stambułu, Izmiru i Bodrum w prestiżowym przewodniku Michelin, uznawanym za jedno z najbardziej cenionych źródeł rekomendacji lokali gastronomicznych na świecie, stanowi wyraźny dowód na sukces podejmowanych działań w tej dziedzinie. Kolejnym potwierdzeniem ciągłych osiągnięć Türkiye (Turcji) w obszarze turystyki jest wzrost liczby obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO, jak to miało miejsce niedawno ze starożytnym miastem Gordion leżącym w prowincji Ankara.

Türkiye (Turcja) postawiła sobie ambitny cel osiągnięcia w najbliższej przyszłości pozycji trzeciego najważniejszego kraju w sektorze turystycznym na świecie, do czego przyczyniło się 56,7 milionów odwiedzających i 54,3 miliardów dolarów przychodów z turystyki w 2023 roku, jednocześnie stając się jednym z ulubionych kierunków dla zamożnych turystów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Edukacja

Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych

Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.