Komunikaty PR

Türkiye (Turcja) staje się atrakcyjnym celem podróży kulturalnych dla zamożnych

2024-03-25  |  15:15
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Türkiye (Turcja) z doskonale zarządzanymi hotelami, wysokiej jakości usługami oraz wszechobecną atmosferą gościnności, staje się nie tylko bardzo popularnym celem rodzinnych wakacji, lecz również, dzięki ostatnim inwestycjom i wprowadzeniu efektywnych nowych strategii, ważną destynacją kulturalną dla turystów o zasobniejszych portfelach.

W tym istotnym procesie rozwoju turystyki, sektor prywatny zawsze odnosił sukcesy, wyróżniając się innowacyjnym podejściem. Kluczową rolę odegrało też Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji), działając na podstawie określonych wytycznych. Resort ten, kierowany przez doświadczonego specjalistę z dziedziny turystyki, Mehmeta Nuriego Ersoya, opracował szereg atrakcyjnych pozycji nastawionych na krótkoterminowe pobyty, takie jak międzynarodowe wydarzenia, turnieje sportowe i festiwale. Te starania w znacznym stopniu przyczyniły się do promocji odwiedzin kraju przez zamożnych turystów.

Ponadto Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji) stworzyło wiele ofert zachęcających turystów do opuszczenia komfortowych hoteli i wybrania się na fascynujące wycieczki. W dążeniu do zwiększenia liczby atrakcji turystycznych, Ministerstwo wydłużyło okres prowadzenia wykopalisk archeologicznych – teraz prace trwają cały rok, a także zwiększyło ich liczbę do 172, rozpoczynając badania m.in. w regionie Bergama w ramach inspirującego projektu „Dziedzictwo dla przyszłości”. Wykopaliska i renowacje zabytkowych obiektów na tym obszarze mają przynieść korzyści zarówno lokalnej społeczności, jak i pobliskim miastom, umożliwiając wszystkim zainteresowanym czerpanie korzyści z przychodów generowanych przez turystykę. Dodatkowo, Ministerstwo Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji) stworzyło innowacyjne koncepcje, takie jak „nocne muzea”, umożliwiające zwiedzanie monumentalnych budowli i starożytnych miast poza standardowymi godzinami otwarcia. Ta inicjatywa przyczyniła się do rekordowej liczby odwiedzających muzea na wolnym powietrzu, jednym z nich jest słynna, starożytna Afrodyzja.

Mehmet Nuri Ersoy, Minister Kultury i Turystyki Türkiye (Turcji), dążąc do przekształcenia swojego kraju w najlepszy cel podróży dla zamożnych turystów, wydłużył sezon turystyczny do 12 miesięcy i zachęca urlopowiczów do odwiedzenia wszystkich 81 prowincji. – Regiony Morza Marmara i Morza Śródziemnego w Türkiye (Turcji) generują aż 80% przychodów z turystyki. Region Morza Egejskiego odpowiada za około 10%, podczas gdy pozostałe 10% przypada na region Morza Czarnego i inne części Anatolii. Jednym z naszych kluczowych celów jest zwiększenie liczby turystów i przychodów, jednocześnie rozszerzając turystykę na inne obszary poprzez różnorodne, atrakcyjne oferty. W tym względzie szczególną uwagę przykładamy do regionu Morza Egejskiego, które, mimo potencjału w postaci bogactwa kulturowego, malowniczego wybrzeża i naturalnych zasobów, nie osiągnęło jeszcze poziomu, na którym powinno się znajdować w kontekście turystyki. Dlatego konsekwentnie będziemy kontynuować nasze wysiłki, mające na celu podniesienie rangi wybrzeża Morza Egejskiego podczas planowania podróży przez zagranicznych turystów – podsumowuje swoje cele.

Biorąc pod uwagę, że zamożni i ekologicznie świadomi turyści priorytetowo traktują zrównoważony rozwój, Minister Ersoy intensyfikuje wysiłki w dążeniu do uzyskania certyfikatów zrównoważonego rozwoju dla obiektów turystycznych. W tej kwestii poczyniono znaczące postępy, ponieważ już ponad 16 000 spośród około 21 000 hoteli w Türkiye (Turcji) z powodzeniem uzyskało certyfikaty zrównoważonego rozwoju.

Turecka Agencja Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA), odpowiedzialna za promocję Türkiye (Turcji) w ponad 200 krajach, aby przyciągnąć znamienitych turystów, zaznacza, że to państwo nie tylko stanowi doskonałe miejsce na wakacje określane w skrócie po angielsku mianem 3S, czyli „morze, piasek i słońce”, ale obecnie oferuje również ponad 60 innych ofert turystycznych. Wśród nich znajdują się m.in. połączenie turystyki przyrodniczej i przygodowej, turystyka rejsowa i Błękitne Rejsy, turystyka rowerowa oraz możliwość uprawiania innych sportów, turystyka archeologiczna i kulturowa, trasy pielgrzymkowe, a także unikalne doznania kulinarne. Umieszczenie restauracji ze Stambułu, Izmiru i Bodrum w prestiżowym przewodniku Michelin, uznawanym za jedno z najbardziej cenionych źródeł rekomendacji lokali gastronomicznych na świecie, stanowi wyraźny dowód na sukces podejmowanych działań w tej dziedzinie. Kolejnym potwierdzeniem ciągłych osiągnięć Türkiye (Turcji) w obszarze turystyki jest wzrost liczby obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO, jak to miało miejsce niedawno ze starożytnym miastem Gordion leżącym w prowincji Ankara.

Türkiye (Turcja) postawiła sobie ambitny cel osiągnięcia w najbliższej przyszłości pozycji trzeciego najważniejszego kraju w sektorze turystycznym na świecie, do czego przyczyniło się 56,7 milionów odwiedzających i 54,3 miliardów dolarów przychodów z turystyki w 2023 roku, jednocześnie stając się jednym z ulubionych kierunków dla zamożnych turystów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61% Biuro prasowe
2024-04-27 | 08:00

Majówka - rośnie chęć podróżowania i ceny, bilety droższe nawet o 61%

Majówka to dla wielu Polaków prawdziwe święto. Jedni rozpoczynają sezon grillowy, a inni urlopowy. Jedno jest pewne, niewielu chce siedzieć w czterech ścianach.
Podróże Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce
2024-04-26 | 13:00

Koreańska Narodowa Organizacja Turystyczna prezentowała PR agencję w Polsce

Lee Kyeung Min - Dyrektor Przedstawicielstwa Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej: "Z przyjemnością ogłaszamy, że od kwietnia mamy PR agencje w
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
2024-04-24 | 17:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.