Trzy czwarte Polaków odbiera zakupy online za pośrednictwem automatów paczkowych
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte ankietowanych (76,2%) odbiera produkty zakupione w Internecie za pośrednictwem automatów paczkowych. Z raportu wynika również, że zdecydowana większość respondentów (83,1%) postrzega automaty paczkowe jako najlepszą opcję dostawy.
Ankietowani zostali zapytani, w jaki sposób najczęściej odbierają produkty zakupione przez Internet. Trzy czwarte z nich wykonuje to za pośrednictwem automatów paczkowych. Drugą najpopularniejszą opcją dostawy jest przesyłka kurierska pod drzwi, którą wybiera 18,3% respondentów. Zdecydowanie najmniejszy odsetek osób biorących udział w badaniu odbiera zakupy internetowe na stacjach benzynowych – jedynie 0,4%. Niezależnie od płci, respondenci najczęściej odbierają zakupy internetowe w automatach paczkowych. Nieco więcej kobiet wybiera tę formę – 77% w porównaniu do 75,4% mężczyzn. Drugą najczęściej wybieraną metodą odbioru zamówień, w obu wyróżnionych grupach, jest przesyłka kurierska pod drzwi.
Wśród wszystkich badanych, niezależnie od ich wykształcenia, automaty paczkowe są najczęstszą formą odbioru zakupów internetowych. Najchętniej korzystają z nich osoby z wykształceniem wyższym – 83,5%. Drugą najczęściej wybieraną metodą dostawy są przesyłki kurierskie pod drzwi, z których najchętniej korzystają respondenci z wykształceniem średnim. Rozpatrując wyniki ze względu na wiek respondentów, można zauważyć, że we wszystkich grupach wiekowych najczęściej wybieraną formą odbioru zakupów internetowych są automaty paczkowe. Jest to najbardziej widoczne wśród najmłodszych osób (od 18 do 29 lat), gdzie 86,6% z nich korzysta z tej metody. Warto ponadto zauważyć, że 25,7% osób w wieku 60 i więcej lat wybiera również dostawę kurierską pod drzwi.
W odpowiedzi na pytanie „Czy uważasz, że automaty paczkowe są najlepszą formą dostawy przesyłek?”, zdecydowana większość (83,1%) respondentów jest przekonana, że tak. Te przekonanie jest szczególnie silne wśród osób z wykształceniem wyższym (88,6%). – Automaty paczkowe oferują wyjątkową wygodę, umożliwiając odbiór przesyłek o dowolnej porze, co jest szczególnie korzystne dla osób o nieregularnych godzinach pracy. Dzięki ich szerokiej dostępności w wielu lokalizacjach, klienci mogą łatwo znaleźć najbliższy punkt nadania lub odbioru, co oszczędza czas związany z oczekiwaniem na kuriera. Dodatkowo, automaty paczkowe umożliwiają szybki i bezkontaktowy odbiór przesyłek, co zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający w SwipBox Polska, producencie i operatorze automatów do odbioru przesyłek.
Wizerunek automatów paczkowych w naszym kraju jest bardzo pozytywny. Są one powszechnie postrzegane jako wygodne, nowoczesne i elastyczne narzędzie do odbioru przesyłek, szczególnie dla osób prowadzących intensywny tryb życia. Polacy cenią sobie ich dostępność, możliwość odbioru paczek o dowolnej porze, a także prostotę i szybkość korzystania. Automaty paczkowe zyskały również reputację ekologicznego rozwiązania, które zmniejsza liczbę kursów kurierskich, co wpływa na redukcję emisji CO2, a także optymalizację ostatniej mili kurierskiej. W efekcie, stały się nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu, symbolizującym nowoczesne podejście do logistyki – dodaje Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.
Najmłodsze osoby w wieku od 18 do 29 lat (90,6%) są najbardziej przekonane, że automaty paczkowe to najlepsza forma dostawy przesyłek. Natomiast osoby w wieku 60 lat i powyżej (74,3%) są najmniej pewne tego zdania i częściej niż pozostali ankietowani zaznaczały odpowiedź „nie wiem” (15,5%).

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.